درمان کرونا

دانشمندان به دنبال روشی برای درمان کرونا با استفاده از خون گاو

دانشمندان موسسه درمان‌شناسی زیستی SAB به دنبال روشی برای درمان کرونا با استفاده از خون گاو هستند، اما این روش چگونه باعث درمان بیماری کووید 19 می‌شود؟

دانشمندان موسسه درمان‌شناسی زیستی SAB هم‌اکنون گروهی از آنتی بادی‌ها یا پادتن‌های مختلف را جمع‌آوری کرده‌اند که آنها را با نام پادتن‌های  پلی کلونال (polyclonal) نیز می‌شناسند. این پادتن‌ها که بدن انسان آنها را ایجاد می‌کند قادر هستند با دفع ویروس مهاجم، مانع گسترش آن در بدن انسان شوند. اخیرا دانشمندان این موسسه مدعی شدند با پلاسمای خون گاو درمان جدیدی را برای ویروس کرونا کشف کرده‌اند و از ماه آینده آن را روی انسان آزمایش می‌کنند.

درمان کرونا با پلاسمای خون گاو

درمان کرونا

پادتن‌های پلی کلونال که در این موسسه تهیه شده است در گذشته برای درمان بیماری‌هایی چون مرس و آنفلوآنزا مورد استفاده قرار گرفته و اکنون نیز به کمک پلاسمای خون گاو به دنبال درمان کروناویروس هستند. گفتنی است گاوهایی که در آزمایش‌های بالینی وجود دارند از نوع معمولی نیستند؛ زیرا محققان ژن‌هایی از سیستم ایمنی بدن انسان که موجب تولید پادتن در بدن خواهند شد را به این گاوها تزریق کرده‌اند.

با تزریق چنین ژن‌هایی به گاوها، آنها می‌توانند با عواملی که باعث عفونت یا حمله ویروسی می‌شود را شناسایی کرده و با آنها مقابله کنند. ادی سالیوان، مدیرعامل موسسه SAB عنوان کرد پادتن‌های خنثی‌کننده قدرتمندی که توسط این گاوها به تولید می‌رسد باعث درمان بیماران انسانی خواهد شد. محققان به صورت ماهانه از هر یک از این گاوها حدود 30 تا 45 لیتر پلاسما تهیه می‌کنند. به طور کلی پلاسمای خون گاوها نسبت به پلاسمای خون انسان‌ها قدرتمندتر بوده و در درمان ویروس کرونا بسیار موثر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. امید وارم نتیجه بده و بدرد بخوره