رونمایی از سری هواوی میت 40

رونمایی از سری هواوی میت 40 هواوی در چه تاریخی انجام می‌شود؟

یک افشاگر ادعا می‌کند که از تاریخ رونمایی از سری هواوی میت 40 هواوی مطلع شده است. وی همچنین می‌گوید به زودی بخشی از تحریم‌های آمریکا از روی هواوی برداشته خواهد شد.

هر روز اخبار تازه‌ای در مورد کلنجار رفتن هواوی با تحریم‌های سفت و سخت آمریکا شنیده می‌شود که یکی از تازه‌ترین آن‌ها، عدم مجوز استفاده‌ی این شرکت از چیپست‌های توسعه پیدا کرده توسط فناوری‌های شرکت TSMC است. حال یک افشاگر در ویبو عنوان کرده است که رونمایی از سری میت 40 هواوی در ماه اکتبر (مهر/آبان) انجام خواهد شد و این گوشی‌ها از یک چیپست 5 نانومتری قدرت خواهند گرفت!

هواوی به طراحی چیپست‌های داخلی برای گوشی‌های خودش شناخته می‌شود؛ با این حال آن‌ها توسط شرکت TSMC تولید می‌شوند و دیگر هواوی پس از تحریم‌های تازه اجازه‌ی استفاده از فناوری‌های این برند را ندارد. اما ظاهراً این محدودیت تا ماه سپتامبر خواهد بود و از آن به بعد، هواوی می‌تواند به تولید چیپست 5 نانومتری Kirin 1000 خودش دست پیدا کند. این افشاگر می‌گوید که هواوی می‌تواند به تمام چیپست‌های 5 و 10 نانومتری موبایل به همراه چیپست‌های 16 و 28 نانومتری TWS مورد نیاز خودش از اواسط ماه سپتامبر دست پیدا کند.

از این رو، گوشی‌های خانواده Huawei Mate 40 نیز در ماه اکتبر معرفی خواهند شد. هواوی عنوان کرده است که در سه ماهه پایانی سال 2020، چیزی در حدود 8 میلیون گوشی هوشمند را روانه‌ی بازار خواهد کرد. این آمار نشأت گرفته از تأخیر در تولید گوشی‌های پرچمدار این غول چینی است.

در هر صورت اگر این اتفاق به واقعیت تبدیل شود و هواوی بتواند چیپست‌های مورد نیاز خودش را تأمین کند، بار دیگر در همین سال جاری میلادی به افزایش قدرت ادامه خواهد داد.