فناوری دوربین سامسونگ

حق اختراع فناوری دوربین سامسونگ برای ثبت عکس‌هایی بهتر

حق اختراع فناوری دوربین سامسونگ منتشر شد. این فناوری به لطف آرایه‌های دوربین جدید به گوشی‌ها کمک می‌کند عکس‌های بهتری را ثبت کنند.

لازم نیست از نزدیک صنعت گوشی‌های هوشمند را دنبال کنید تا بدانید دوربین‌ها به آرامی در حال تصاحب کل گوشی‌های ما هستند. ماژول‌های دوربین با افزایش تعداد حسگرها در حال بزرگ‌تر شدن هستند و این سوال برای کاربران پیش می‌آید که این روند تا کجا پیش خواهد رفت؟

ما به لطف یک حق اختراع ثبت شده می‌توانیم حداقل نگاهی گذرا به مسیری که سامسونگ قصد طی کردن آن را دارد بیاندازم. این حق اختراع که توسط LetsGoDigital مشاهده شده، به یک سیستم آرایه دوربین اشاره دارد که می‌تواند حداکثر 6 دوربین مجزا داشته باشد. البته اگر به گوشی نوکیا 9 با آرایه 5 دوربین که به موفقیت خاصی دست پیدا نکرد فکر می‌کنید نگران نباشید، فناوری دوربین سامسونگ مسیر کاملاً متفاوتی را طی می‌کند. این روش جدید که در حق اختراع سامسونگ دیده می‌شود، نشان می‌دهد که هر دوربین می‌تواند به دو محور خم شود؛ یک محور عمودی و یک محور افقی.

دوربین‌ها می‌توانند در آرایه‌های مختلفی ترکیب شوند، از یک دوربین 3 آرایه گرفته تا یک دوربین 6 آرایه (که احتمالاً در مدل‌های گران قیمت حضور خواهد یافت). خم شدن دوربین‌ها را می‌توان از طریق اپلیکیشن دوربین کنترل کرد. اپلیکیشن دوربین به کاربران اجازه می‌تواند عرض و بلندی یک تصویر را تنظیم کنند. در واقع شما قادر خواهید بود بدون حرکت خاصی، فریمی که می‌خواهید را برای عکستان انتخاب کنید.

فناوری دوربین سامسونگ

البته بعد از اینکه تصاویر گرفته شد، گوشی باید برای ترکیب داده‌ها از تمام سنسورها در یک تصویر، از یک جادوگر محاسباتی استفاده کند. این آرایه فقط برای تصاویری با عرض خیلی زیاد نمی‌تواند استفاده شود. این حق اختراع همچنین نشان می‌دهند که دوربین‌ها می‌توانند به سمت داخل کج شوند که این امر منجر به ایجاد یک افکت بوکه به نام Pano-Bokeh خواهد شد. پانو بوکه، در عکس یک عکس پانوراما است که افکت بوکه در پس زمینه‌ی آن اعمال می‌شود، در حالی که فوکوس روی سوژه انجام شده است.

فناوری دوربین سامسونگ

این حق اختراع در ادامه توضیح می‌دهد که دوربین‌های داخل یک آرایه لزوماً نباید یکسان باشند. حسگرها می‌توانند اندازه‌های مختلفی داشته باشند و از لنزهایی با فاصله کانونی مختلف استفاده کنند. به عنوان مثال یک آرایه 5 دوربین می‌تواند دارای 4 دوربین واید و یک دوربین تله فوتو باشد.

فناوری دوربین سامسونگ

این فناوری جذابی است، زیرا شما می‌توانید عملکردی بهتر نسبت به دوربین‌های فعلی گوشی‌ها را بدون از دست دادن هیچ امکاناتی به دست آورید. احتمالاً در گوشی‌هایی که طی چند سال آینده عرضه می‌شوند، می‌توان شاهد حضور این دوربین‌ها بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سامسونگ ام بلده اختراع کنه عجب هاااا