موتورولا اج

مشخصات گوشی Motorola Edge Lite فاش شد

پس از معرفی گوشی های Motorola Edge و اج پلاس، حالا باید منتظر مدل Lite باشیم. در یک افشاگری تازه، فهرستی از مشخصات موتورولا اج لایت منتشر شده که ظاهرا ارزان‌ترین گوشی 5G این برند است.

اخیرا یک گوشی موتورولا با شماره مدل XT2075-3 در دیتابیس FCC (رگولاتوری آمریکا) رویت شد؛ دستگاهی که گفته می‌شود از سری Edge و دارای پسوند لایت در نام خود خواهد بود. اف سی سی فقط از ظرفیت 4800 میلی‌آمپر ساعتی باتری گوشی و پشتیبانی آن از شبکه 5G پرده برداشت؛ حالا اما وب‌سایت XDA Developers فهرست مشخصات موتورولا اج لایت را با جزئیات بیشتری منتشر کرده است.

motorola edge plus

موتورولا اج پلاس

پیش‌تر از انتخاب اسم رمز نایروبی (Nairobi) برای این گوشی، آگاه شده بودیم. بر اساس تازه‌ترین اطلاعات، شماره مدل XT2075-3 متعلق به نسخه جهانی آن است که در اروپا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و ژاپن عرضه می‌شود. ظاهرا این نسخه، یک دکمه اختصاصی برای گوگل اسیستنت هم خواهد داشت.

مشخصات موتورولا اج لایت

این گوشی هوشمند دارای یک پنل 6.7 اینچی OLED و حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای خواهد بود. وضوح نمایشگر، 2520 در 1080 پیکسل و نسبت تصویر آن، 21 به 9 توصیف شده است. همچنین یک حفره دوگانه برای گنجاندن دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و سنسور عمقی 2 مگاپیکسلی خواهد داشت.

ظاهرا در پشت Motorola Edge Lite یک ماژول دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی را خواهیم یافت. دیگر اجزای آن را یک دوربین 16 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی تشکیل خواهند داد.

مانند موتورولا اج، مدل لایت هم از تراشه اسنپدراگون 765 کوالکام قدرت خواهد گرفت. رم LPDDR4x با ظرفیت 4 یا 6 گیگ و حافظه داخلی UFS 2.1 با ظرفیت 64 یا 128 گیگابایت، دیگر سخت افزارهای داخلی آن هستند.

انتظار می‌رود باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه، از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی کند. از سایر مشخصات احتمالی موتورولا اج لایت باید به داشتن درگاه USB-C، سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 10 و پشتیبانی از NFC اشاره کنیم. عرضه‌ی‌ دستگاه در رنگ‌های متنوع و قیمتی در حدود 445 دلار نیز برای این گوشی پیش‌بینی می‌شود؛ هرچند که هنوز خود موتورولا وجود چنین محصولی را تایید نکرده است.