مرورگر گوگل کروم

تغییر فونت در گوگل کروم با چند گام ساده

تغییر فونت در گوگل کروم به راحتی امکان‌پذیر است. این مرورگر تعدادی فونت از پیش نصب شده دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب و حتی سایز فونت را به دلخواه خود تنظیم کنید.

برای تغییر فونت در گوگل گروم باید از طریق منوی تنظیمات مرورگر اقدام نمایید. فونت‌های از پیش نصب شده‌ی کروم در چندین دسته از جمله استاندارد، serif و fixed-width جای می‌گیرند.

نحوه تغییر فونت در گوگل کروم

ابتدا مرورگر کروم را در مک یا کامپیوتر ویندوزی خود باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای عمودی در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید. البته اگر خیلی وقت است که گوگل کروم را آپدیت نکرده‌اید، شاید ظاهر این منو به صورت یک فلش سفید درون یک دایره قرمز یا سبز باشد.

از بین گزینه‌های ظاهر شده، Settings را انتخاب نمایید. سپس با اسکرول کردن به پایین، Customize fonts را بیابید که در زیر عنوان Appearance قرار دارد.

تغییر فونت در گوگل کروم

پس از کلیک روی Customize fonts می‌توانید سایز فونت را با استفاده از دو اسلایدر،  تغییر دهید. بالایی، میزان بزرگی متون استاندارد را تنظیم و اسلایدر پایینی، حداقل اندازه ممکن برای فونت‌های کوچک را کنترل می‌کند.

تغییر فونت در گوگل کروم

اما برای تغییر نوع فونت که شامل Serif ، استاندارد، Sans-serif و Fixed-width می‌شود؛ از منوهای کشویی (drop-down) استفاده و فونت دلخواه را انتخاب نمایید. در نهایت با اجرای مجدد مرورگر کروم، تغییرات اعمال شده را مشاهده خواهید کرد.