بهترین فرودگاه های جهان

بهترین فرودگاه های جهان در سال 2020 معرفی شدند

بهترین فرودگاه های جهان در 2020 توسط سازمان بین‌المللی اسکای ترکس (SkyTrax) معرفی شدند. در ادامه شما را با 10 فرودگاه برتر جهان در سال 2020 آشنا خواهیم کرد.

هر ساله سازمان بین‌المللی اسکای ترکس (SkyTrax) با بررسی تعدادی زیادی از ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها لیستی از بهترین‌های حوزه صنعت هوایی را منتشر می‌کند. اخیرا این موسسه لیستی از بهترین فرودگاه های جهان در سال 2020 را منتشر کرد که در ادامه با این 10 فرودگاه برتر جهان آشنا خواهیم شد.

بهترین فرودگاه های جهان در 2020

1.‌ فرودگاه چانگی در سنگاپور – Singapore Changi

بهترین فرودگاه های جهان

فرودگاه چانگی رکورد اتصال بیش از 200 مقصد داخلی و بین‌المللی در سراسر جهان را در کارنامه خود دارد و طبق اطلاعات منتشر شده در سایت worldairportawards، این فرودگاه در هر هفته میزبان بیش از 5 هزار پرواز ورودی و خروجی از سوی 80 ایرلاین بین‌المللی است. فرودگاه چانگی از لحاظ امکانات رفاهی نیز در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد و اکنون پس از انتخاب به عنوان بهترین فرودگاه قاره آسیا، در لیست بهترین فرودگاه های جهان قرار گرفته است. این فرودگاه به صورت سالانه از 60 تا 70 میلیون مسافر میزبانی می‌کند.

2. فرودگاه هاندا در توکیو – Tokyo Haneda

بهترین فرودگاه های جهان

صنعت توریسم و گردشگری در ژاپن توسعه خود را بی‌شک مدیون فرودگاه بین‌المللی هاندا در توکیو است. این فرودگاه با میزبانی از بیش از 70 میلیون مسافر در سال جزو تمیزترین فرودگاه جهان بوده و بهترین فرودگاه با ترمینال پروازهای داخلی در جهان و بهترین فرودگاه با امکانات در سال 2020 محسوب می‌شود.

3. فرودگاه حمد در دوحه – Doha Hamad

بهترین فرودگاه های جهان

یکی از لوکس‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های جهان به نام فرودگاه بین‌المللی حمد در دوحه قطر قرار دارد. این فرودگاه با برخورداری از یک معماری و طراحی برجسته به صورت سالانه از 30 تا 40 میلیون مسافر میزبانی می‌کند. فرودگاه حمد در دوحه که اخیرا لقب بهترین فرودگاه خاورمیانه را از لحاظ کارکنان و پرسنل کسب کرده، اکنون در لیست بهترین فرودگاه های جهان قرار گرفته است.

5. فرودگاه اینچئون در سئول – Seoul Incheon

بهترین فرودگاه های جهان

از یکی از پرترددترین فرودگاه‌های جهان باید به فرودگاه بین‌المللی اینچئون سئول وقع در کره جنوبی اشاره کرد که اخیرا موسسه World Airport Awards جایزه بهترین فرودگاه سال را به این فرودگاه اهدا کرده است. علاوه بر این، فرودگاه بین‌المللی اینچئون توانسته است لقب بهترین فرودگاه پروازهای ترانزیت در سال 2020 را از آن خود کند.

5. فرودگاه مونیخ – Munich

بهترین فرودگاه های جهان

فرودگاه مونیخ علاوه بر این که لقب دومین فرودگاه پرتردد در کشور آلمان را از آن خود کرده است، به عنوان مقر دوم ایرلاین آلمانی لوفت‌هانزا نیز شناخته می‌شود که در این فرودگاه مسافران به بیش از 150 فروشگاه و 50 غرفه خوراکی دسترسی دارند. از لقب‌های این فرودگاه می‌توان به بهترین فرودگاه اروپا، بهترین فرودگاه در اروپای مرکزی و بهترین فرودگاه در سال 2020 میلادی اشاره کرد که میزبان 40 تا 50 میلیون مسافر است.

6. فرودگاه هنگ کنگ – Hong Kong

بهترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ با میزبانی از 100 ایرلاین فعال در جهان و با اتصال 180 مقصد بین‌المللی به یکدیگر در لیست 10 فرودگاه برتر سال 2020 قرار گرفته است. این فرودگاه لقب بهترین فرودگاه با سرویس‌های مهاجرتی را در سال 2020 به دست آورده و برای دومین بار جایزه Airport of the Year را نیز دریافت کرده است.

7. فرودگاه ناریتا در توکیو – Tokyo Narita

بهترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین‌المللی ناریتا در توکیو ژاپن واقع شده و به عنوان مقر اصلی شرکت‌های هواپیمایی ژاپن ایرلاینز و آل نیپون ایرویز محسوب می‌شود. این فرودگاه توانست لقب دومین فرودگاه مسافری پرتردد ژاپن را نیز در سال 2016 از آن خود کرد. همچنین لقب بهترین فرودگاه از نظر غذاخوری هم در سال 2020 به این فرودگاه رسیده است.

8. فرودگاه Centrair Nagoya ژاپن

 

بهترین فرودگاه های جهان

فرودگاه Centrair Nagoya ژاپن با کسب عنوان بهترین فرودگاه پروازهای منطقه‌ای در جهان توانسته است در این لیست قرار بگیرد. همچنین این فرودگاه بهترین فرودگاه با میزبانی از 10 تا 20 میلیون مسافر در 2020 محسوب می‌شود.

9. فرودگاه شیفول در آمستردام – Amsterdam Schiphol

بهترین فرودگاه های جهان

لقب بزرگترین و اصلی‌ترین فرودگاه هلند به فرودگاه بین‌المللی شیفول واقع در آمستردام اختصاص دارد که این فرودگاه از نظر حجم و تعداد مسافران و هواپیماها نیز به عنوان سومین فرودگاه پرتردد اروپا محسوب می‌شود. در سال 2020 میلادی نیز عنوان بهترین فرودگاه اروپای غربی به این فرودگاه رسیده است.

10. فرودگاه کانسای ژاپن – Kansai

بهترین فرودگاه های جهان

در سال 1994 فرودگاه بین‌المللی کانسای در ژاپن تاسیس و به بهره‌برداری رسید و از آن زمان تا به امروز توانست به یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی و بسیار مهم ژاپن تبدیل شود. این فرودگاه به عنوان شبکه پرتردد و بزرگی برای پروازهای داخلی و خارجی در آسیا و جهان محسوب می‌شود و لقب بهترین فرودگاه آسیا از نظر کارمند و بهترین فرودگاه جهان از نظر تحویل بار را در سال 2020 از آن خود کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*