قابلیت تماس تصویری تلگرام

قابلیت تماس تصویری به نسخه بتای آپدیت جدید تلگرام iOS اضافه شد

قابلیت تماس تصویری تلگرام به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به تازگی امکان برقراری تماس ویدیویی در آپدیت بتای Telegram iOS فراهم شده است.

تلگرام را به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین پیام رسان‌های دنیا می‌شناسند. در هر آپدیت، قابلیت‌های جدید و بسیار کاربردی بیشتری به آن افزوده می‌شود، اما هنوز خبری از امکان برقرار کردن تماس ویدیویی نیست. بهار سال گذشته تعدادی از توسعه‌دهندگان، به در دست توسعه بودن قابلیت یاد شده برای پیام رسام تلگرام اشاره کردند، اما این اتفاق تا امروز به طول انجامید؛ Telegram بتا مخصوص آی او اس، با شماره ورژن 6.3، قابلیت تماس تصویری را دریافت کرده است.

قابلیت تماس تصویری تلگرام

به منظور فعال‌سازی این ویژگی بعد از دریافت جدیدترین نسخه بتای این پیام رسان باید وارد تنظیمات شده و گزینه Experimental Feature که در پایین صفحه قرار دارد را روشن کنید. بعد از آن در منوی پروفایل دکمه Video Call را مشاهده خواهید کرد. به منظور گرفتن تماس ویدیویی داخل تلگرام، هر دو کاربر می‌بایست این گزینه را در اپلیکیشن موبایل خود فعال کرده باشند. انتظار داریم قابلیت تماس تصویری تلگرام در آپدیت‌های رسمی و پایدار بعدی اندروید و آی او اس گنجانده شود.

قابلیت تماس تصویری تلگرام

افزودن قابلیت تماس تصویری تلگرام همزمان با افزایش کاربران

ماه گذشته، تعداد دانلودهای اپلیکیشن‌های تلگرام در گوگل پلی استور مرز 500 میلیون مرتبه را رد کرد. از آن جایی که شبیه به برخی رقبای آن، Telegram به صورت پیش‌فرض روی هیچ گوشی هوشمندی نصب نمی‌شود، این رکورد فوق‌العاده است.

با این حال تلگرام هنوز فاصله زیادی تا رقبای بالادست خود دارد. به عنوان نمونه تعداد دانلودهای پیام رسان واتس اپ، که تحت تملک فیس بوک قرار دارد، نزدیک به 5 میلیارد مرتبه است! این عدد برای گوگل مسیجز به 1 میلیارد بار می‌رسد.

پشتیبانی از رمزنگاری انتها به انتها یکی از دلایل پیشرفت سریع تلگرام در بازار پرازدحام اپلیکیشن‌های پیام رسان بوده است. کاربران زیادی هر روز با پی بردن به امنیت بسیار بالای تلگرام و اهمیت آن به حفظ حریم خصوصی، این نرم افزار را دانلود و نصب می‌کنند. به لطف افزوده شدن قابلیت تماس تصویری تلگرام کاربران بیشتری جذب آن خواهند شد. بر اساس اعلام شرکت توسعه‌دهنده، در حال حاضر نزدیک به 400 میلیون کاربر از اپلیکیشن آن‌ها استفاده می‌کند.

چندی پیش شرکت Telegram اعلام کرد با هدف رقابت با پلتفرم Zoom، قابلیت برگزاری ویدیو کنفرانس را در دل پیام رسان خود فراهم خواهد کرد. البته هنوز درباره زمان عرضه آزمایشی و سپس پیاده‌سازی رسمی این ویژگی خبری در دسترس نیست.

تلگرام در رابطه با افزوده شده قابلیت تماس تصویری به نیاز کاربران به کار در منزل به خاطر اجبار برای قرنطینه در جریان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد. همین موضوع آن‌ها را نیازمند استفاده از راهکاری سریع و ایمن به منظور برقراری ارتباط با یکدیگر کرده است. Telegram مدعی است سایر اپلیکیشن‌های پیام‌ رسان از نظر ثبات یا قابلیت استفاده چند سر و گردن پایین‌تر از سرویس مشابه آن‌ها قرار خواهند گرفت. مجددا امنیت، تمرکز اصلی در توسعه ویژگی جدید محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اگه اضافه بشه چی میشه 😍😍

  2. بیاد دیگه واتساپ کامل می‌ره کنار 😂

  3. تو ایران که اصن نمیشه صوتی صحبت کرد چه برسه به تصویری