مادربردهای ایسوس

مادربردهای ایسوس به کمک هوش مصنوعی درصدد انجام نیازهای اصلی کاربران

مادربردهای ایسوس به ویژه سری Z490 برای اولین بار در جهان به کمک هوش مصنوعی نیازهای اصلی کاربران را به انجام می‌رسانند.

ایسوس بزرگترین تولید کننده مادربرد در جهان، با معرفی نسل جدید از مادربردهای سری Z490 خود، انقلابی جدید در استفاده و کاربری از مادربرد در سیستم‌های خانگی به پا کرد. تیم خلاق R&D ایسوس اینبار برای اولین بار در جهان، هوش مصنوعی را با مادربردهای جدید ادغام کرده تا اصلی‌ترین نیاز‌های کاربران به صورت هوشمند انجام شوند.

هوش مصنوعی در مادربردهای ایسوس

AI Overclocking- افزایش عملکرد هوشمند

کلمه AI از Artificial Intelligence بر گرفته شده است. عملیات و تنظیمات اورکلاکینگ در مادربردها همواره یکی از چالش برانگیزترین و شاید خطرناک‌ترین تنظیمات باشد که در صورت اعمال صحیح، افزایش عملکرد چشمگیری را به رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در سمت دیگر، اگر این تنظیمات دچار مشکل باشد، احتمال ناپایداری سیستم بسیار بالا بوده و حتی ممکن است در شرایط بحرانی تر به قیمت از بین رفتن قطعات سیستم کاربر منجر شود. مهندسین ایسوس، با در نظر گرفتن پارامترهایی نظیر کیفیت سیلیکون تراشه پردازنده، قدرت مدار تغذیه مادربرد و قدرت عملکرد خنک کننده سیستم، این تنظیمات را به صورت کاملا پایدار، در بالاترین فرکانس ممکن با کمترین ولتاژ کاری در اختیار کاربرهای آماتور قرار می‌دهد تا به سادگی از افزایش عملکرد سیستم در حالت اورکلاک شده به صورت حرفه‌ای از سیستم استفاده کنند. تمام این عملیات به سادگی با فعال کردن گزینه AI Overclocking از طریق بایوس UEFI ایسوس یا نرم افزار AI Suite ایسوس در دسترس است.

اگر کاربر حرفه‌ای هستید، توسط AI Overclocking به سادگی می‌توانید کیفیت سیلیکون پردازنده را بسنجید و حداکثر کارایی لازم را از سیستم خود داشته باشید.

AI Cooling- خنک سازی هوشمند

خنک سازی سیستم و نویز کم همواره یکی از مبحث‌های چالش برانگیز در سیستم‌های دسکتاپ است. در گذشته خنک سازی بهتر به معنای نویز بیشتر از فن‌های سیستم بود. در مادربردهای جدید ایسوس، راهکار AI Cooling، با الگوریتم‌هایی پیچیده میزان فشار و دما را در قسمت‌های مختلف سیستم پیش بینی کرده و فن‌های متصل به هدرهای مادربرد را در زمان بیکاری یا فشار کار بالا به حالت بهینه کنترل می‌کند تا نویزهای ناخواسته فن‌های سیستم به صورت هوشمند مدیریت شود.

این راهکار نیز در نرم افزار AI Suite 3 در داشبرد Fan Xpert 4 در دسترس است.

AI NETWORKING- شبکه هوشمند

در مادربردهای جدید، راهکار شبکه ROG GameFirst VI به صورت ویژه به برنامه‌ها و بازی‌های تحت شبکه کمک می‌کند. یک پایگاه داده با لیستی بیش از 200,000 نرم افزار و بازی که به صورت روزمره به‌روزرسانی می‌شود، بسته‌های شبکه را با اولویت بیشتری در هنگام استفاده از این نرم افزارها در شبکه ارسال و دریافت می‌کند. در کنار عملکرد فوق‌العاده اولویت‌دهی به برنامه‌های مهم، به سادگی کاربر می‌تواند پهنای باند و میزان درگیری نرم افزارهای سیستم را در شبکه بررسی کرده و به صورت بلادرنگ میزان عملکرد شبکه را مورد پایش قرار دهد.

هر سه راهکار جدید ایسوس در مادربردهای Z490 به طور کامل وجود دارد ولی در مدل های قدیمی تر نیز برخی از این ویژگی‌ها یافت می‌شود که برای اطلاع از مدل‌ها می‌توانید به لینک زیر رجوع کنید:

https://www.asus.com/Microsite/motherboard/Intelligent-motherboard/AI-Overclocking.html

در صورت تمایل به تهیه و استفاده از مادربردهای هوشمند ایسوس، می‌توانید از نمایندگان ایسوس در پاساژهای کامپیوتر شهر خود یا سایت‌های معتبر اینترنتی، با گارانتی رسمی مورد تایید دفتر ایسوس (لایف سرویس، حامی، سازگار و تجارت گسترش تابا) خریداری نمایید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چرا تکنولوژی هوش مصنوعی رو داخل سی وی یو ب کار نبردن

    بعدم اگه سی پی یو هوش مصنوعی داشته باشه با هوش مصنوعی این تداخل پیدا نمیکنه

    موندم توش….