دانگ فنگ D53

خودرو سدان چینی دانگ فنگ D53 در راه بازار ایران + مشخصات و امکانات

گروه بهمن به دنبال تولید و عرضه دانگ فنگ D53 به بازار ایران است. از این رو قصد داریم شما را با امکانات و مشخصات سدان چینی Dongfeng D53 آشنا کنیم.

طی چند ماه گذشته خبرهایی مبنی بر این که شرکت چینی دانگ فنگ قصد دارد محصولات جدید خود را به بازار ایران عرضه کند منتشر شد و در همین راستا گروه بهمن تولید و عرضه دانگ فنگ D53 را بر عهده خواهد داشت. در ادامه امکانات و مشخصات این سدان چینی را مورد بررسی قرار خواهیم.

مشخصات دانگ فنگ D53

دانگ فنگ D53

شرکت دانگ برای تولید سدان D53 از سبک طراحی محصولات جدید خود استفاده کرده است؛ این سبک جدید نسبت به سبک قدیمی دانگ فنگ مدرن‌تر شده است. دانگ فنگ D53 یک سدان کامپکت چینی جدید بوده که از لحاظ امکانات و تکنولوژی جزو کامل‌ترین نسخه‌ها نسبت به سایر محصولات دانگ فنگ محسوب می‌شود. در نمای جلو این خودرو شاهد جلوپنجره مشکی با طرح لانه زنبوری هستیم که نشان دانگ فنگ نیز در بخش میانی به چشم می‌خورد.

دانگ فنگ D53

چراغ‌های جلو دارای طرح کشیده بوده و کاملا از نوع LED هستند. در نمای جلو طرح کرومی شکل Σ نیز باعث خشن‌تر شدن خودرو شده و ترکیب آن با سایر بخش‌های جلو در جذاب‌تر شدن این سدان نقش زیادی داشته است. سقف شیب‌دار نیز در نمای جانبی خودنمایی می‌کند. رینگ‌ها با رنگ مشکی و نقره‌ای خود جذاب به نظر می‌رسند. طراحان خطی را از بالای گلگیر جلو تا چراغ عقب کشیده‌اند که نمای جانبی را از حالت ساده خارج کرده است. همچنین خطوط به کار رفته روی بدنه خودرو در عضلانی‌تر شدن آن نقش اساسی داشته‌اند.

دانگ فنگ D53

هرچند کابین دانگ فنگ D53 ساده به نظر می‌رسد، اما از تکنولوژی و امکانات سطح بالا بهره می‌برد. در طراحی کابین شاهد رنگ زمینه مشکی هستیم که خطوط نقره‌ای رنگ نیز در طراحی برخی از بخش‌ها دیده می‌شود. در وسط داشبورد یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ دیده می‌شود که سیستم اطلاعات و سرگرمی را ارائه می‌دهد. در بخش پایین نمایشگر نیز سیستم تهویه اتوماتیک وجود دارد که می‌توان آن را با صفحه نمایش لمسی دیگری کنترل کرد. جلوآمپر تمام دیجیتال بوده و اطلاعات خودرو و سفر را به راننده ارائه می‌دهد.

دانگ فنگ D53

دسته دنده گرد و چرخانی به عنوان یکی از نکات جالب کابین محسوب می‌شود که نسبت به سایر رقبا متفاوت است. طراحان در کنسول میانی به گونه‌ای تمام بخش‌های طراحی را کنار هم قرار داده‌اند که دسترسی آسان به امکانات خودرو را به همراه دارد. همانطور که در ابتدا اشاره شد دانگ فنگ D53 یکی از کامل‌ترین مدل‌های سطح بالای شرکت دانگ فنگ از لحاظ سطح امکانات محسوب می‌شود.

دانگ فنگ D53

از امکانات و آپشن‌های کامل‌ترین مدل دانگ فنگ D53 در بازار چین می‌توان به کروزکنترل هوشمند، سیستم تشخیص چهره راننده، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سامانه پیشگیری از تصادف، رانندگی خودران سطح 2، رانندگی خودران سطح 3، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای، سیستم تابلوخوان هوشمند، قابلیت اتصال به موبایل از طریق اپلیکیشن، رادار خطی و نقطه کور، دستیار هوشمند صوتی، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک و سانروف اشاره کرد.

دانگ فنگ D53

شرکت دانگ فنگ این سدان پر آپشن خود را در بازارهای مختلف با دو موتور 1 لیتر 3 سیلندر و 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر به فروش می‌رساند. موتور 1.5 لیتری توربو می‌تواند قدرتی برابر با 152 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید برساند. انتظار می‌رود این خودرو با موتور 1 لیتری 3 سیلندر 125 اسب بخاری به بازار ایران عرضه شود.

دانگ فنگ D53

با توجه به این که مشخصات موتور 1 لیتری توربو تیوان و دانگ فنگ مشابه است، پیش‌بینی می‌شود سدان دانگ فنگ D53 نیز با همان موتور داخلی تیوان توسط گروه بهمن روانه بازار شود. یک گیربکس 5 سرعت و گیربکس 6 سرعت اتوماتیک دو کلاچه نیز قدرت تولید شده از موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. بر اساس رقبای این سدان چینی در بازار و همچنین سلیقه مشتریان در بازار ایران، پیش‌بینی می‌شود برای این خودرو گیربکس 6 سرعت اتوماتیک را در نظر بگیرند.