کنسول پلی استیشن 5 سونی

پلی استیشن 5 سونی احتمالا دارای قابلیتی مشابه ایکس باکس اسنپ خواهد بود

پتنتی جدید مربوط به کنسول بازی پلی استیشن 5 سونی ثبت شده است که مطابق آن کنسول Sony احتمالا دارای قابلیت نمایش چند تصویر، همانند ویژگی ایکس باکس اسنپ خواهد بود.

اخیرا تصویری از پتنت جدیدی که توسط سونی ثبت شده به بیرون درز پیدا کرده است. پتنت فاش شده نشان می‌دهد کنسول پلی استیشن 5 سونی احتمالا با ویژگی نمایش چند تصویر همراه خواهد بود. تصویر و توضیحاتی که در پتنت ثبت شده توسط Sony ذکر شده است، ویژگی تصویر در تصویر یا همان نمایش چند تصویر را در کنسول جدید شرکت نشان می‌دهد. پتنت جدید سونی به قابلیتی اشاره می‌کند که به وسیله آن می‌توان نمایشگر را به دو قسمت تقسیم کرد و هر کدام از قسمت‌ها تصویری متفاوت را نمایش می‌دهند.

پتنت جدید کنسول پلی استیشن 5 سونی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که در پتنت ثبت شده به آن اشاره می‌شود، قابلیت کنترل هرکدام از تصاویر به صورت مجزا است. یعنی مثلا اگر در حال بازی در قسمت بزرگ‌تر هستید، می‌توانید بدون خارج شدن از بازی عملیات در حال انجام در تصویر دوم و کوچک‌تر را کنترل کنید. برای این کار باید عملکرد دستگاه را از بخش اصلی صفحه به بخش دوم تغییر داد. پس از تغییر حالت کنترل به بخش دوم، این قسمت از صفحه برجسته می‌شود.

کنسول پلی استیشن 5 سونی

جالب است بدانید که ویژگی جدید و احتمالی پلی استیشن 5 پیش از این در ایکس باکس وان و تحت عنوان ایکس باکس اسنپ وجود داشته است. دارندگان کنسول ایکس باکس وان به کمک قابلیت اسنپ می‌توانستند علاوه بر بازی، در یک پنجم صفحه به تماشای ویدیو، تماس تصویری و یا کارهای دیگر بپردازند. البته ضعف سخت افزاری کنسول‌های فعلی برای چنین قابلیتی، مایکروسافت را مجبور به غیرفعال کردن این ویژگی کرد. البته هنوز مشخص نیست که این ویژگی در PS5 وجود داشته باشد. هنوز حدود 5 ماه تا عرضه رسمی کنسول‌های نسل بعد فاصله داریم و باید صبر کنیم تا وجود قابلیت تصویر در تصویر کنسول PS5 تایید شود. همچنین این امکان نیز وجود دارد که مایکروسافت با توجه به قدرت بیشتر کنسول ایکس باکس سری ایکس، قابلیت اسنپ را به کنسول‌های Xbox بازگرداند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*