جیلی هائویو

جیلی هائویو معرفی شد؛ با بزرگ‌ترین کراس اوور Geely آشنا شوید

جیلی هائویو – Geely HaoYue معرفی شد. این خودرو به عنوان بزرگ‌ترین کراس اوور جیلی محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات و امکانات این کراس اوور چینی را بررسی می‌کنیم.

شرکت جیلی با هدف ورود به بازار سگمنت D کراس اوورهای چین از بزرگترین کراس اوور خود با نام هائویو پرده برداشت. جیلی پا در قسمتی از بازار چین گذاشته است که هم‌اکنون برندهای جوینت ونچر خارجی روی آن تسلط زیادی ندارند، اما این خودروساز بزرگ چینی قصد دارد در محصول خود تکنولوژی‌های هوشمندی را در کنار پیشرانه‌های کارآمد ارائه دهد تا بتواند با رقبای خارجی خود بهتر از گذشته به رقابت بپردازد. در ادامه با این کراس اوور سه ردیفه و 7 نفره آشنا می‌شویم.

مشخصات جیلی هائویو

جیلی هائویو

شرکت جیلی بزرگترین کراس اوور خود را تحت مفهوم زیبایی گسترده طراحی کرده است. در نگاه اولیه شاهد بدنه عضلانی آن هستیم که جلوپنجره جدید جیلی، گلگیرهای برجسته و چراغ‌های تمام LED خودنمایی می‌کنند.

جیلی هائویو

طول این خودرو 4835 میلی‌متر، عرض آن 1900 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1780 میلی‌متر است. همچنین فاصله محوری این کراس اوور چینی نیز 2815 میلی‌متر اعلام شده است. شرکت جیلی با هدف جذب تمام سلیقه‌ها، این کراس اوور را در دو مدل 5 نفره و 7 نفره به فروش می‌رساند.

جیلی هائویو

این خودرو از صندلی‌های ردیف دوم و سوم تاشو بهره می‌برد که به صورت کامل مسطح می‌شوند. از این رو مالکان می‌توانند با خواباندن این صندلی‌ها به فضای بار بیشتری در حدود 2360 لیتر دسترسی پیدا کنند. طبق اعلام این خودروساز چینی، جیلی هائویو برای سرنشینان فضای پای بیشتری را ارائه می‌دهد و افرادی با قد 1.9 متر نیز به راحتی در آن جای می‌گیرند. تمام صندلی‌های این خودرو قابل تنظیم بوده و حتی برای مشتریان امکان سفارش ترکیب 7 صندلی VIP نیز وجود دارد.

جیلی هائویو

با ورود به کابین شاهد دو نمایشگر 12.3 برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی سرگرمی GKUI جیلی هستیم. سرنشینان به کمک این سیستم می‌توانند از طریق یک دستار صوتی با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند. نمایشگر سربالای پیشرفته ناوبری نیز یکی دیگر از امکانات این خودرو است. طبق ادعای جیلی، این کراس اوور بدون بوی مضر خودروهای نو است؛ چراکه کلیه متریال داخلی این خودرو طبق آزمایش‌های دقیق محیطی 20 برابر بالاتر از استانداردهای ملی چین قرار دارند.

جیلی هائویو

جیلی هائویو از سیستم تصفیه CN95 بهره می‌برد که حتی می‌تواند سرنشینان را در مقابل ویروس در امان نگه دارد. این خودرو به 17 سیستم کمک راننده سطح 2 نظیر پارک اتوماتیک یک دکمه‌ای و رانندگی نیمه خودکار مجهز است.

جیلی هائویو

موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به عنوان جدیدترین پیشرانه جیلی در این خودرو وجود دارد که می‌تواند قدرتی برابر با 181 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور به صورت استاندارد به کمک گیربکس 7 سرعت دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

جیلی هائویو

علاوه بر این مشتریان می‌توانند سامانه چهار چرخ محرک را نیز سفارش دهند. در آینده نزدیک برای این خودرو موتور 2 لیتری توربو که در توسعه آن شرکت ولوو نیز همکاری داشته است برای این کراس اوور در نظر گرفته می‌شود.