رکورد تلفات بیماری مرگبار کرونا از نیم میلیون نفر گذشت

رکورد تلفات بیماری مرگبار کرونا از نیم میلیون نفر گذشت

تازه‌ترین رکورد بیماری کرونا نشان می‌دهد که تعداد قربانیان از مرز نیم میلیون نفر گذشته و تعداد مبتلایان جهان هم بیشتر از 10 میلیون نفر است؛ آیا پاندمی کووید 19 پایان می‌یابد؟

رکورد بیماری کرونا اخیرا از مرز 10 میلیون مبتلا در سطح جهان گذشته و با گذر هفته‌ها و ماه‌ها از ثبت اولین موارد ابتلا به کووید 19، به نظر می‌رسد که هنوز به پایان این پاندمی مرگبار نزدیک نشده‌ایم. از طرف دیگر آمار نشان می‌دهد که تعداد تلفات هم بیشتر از 500 هزار است.

تا زمان نگارش این مقاله آمار مبتلایان بیماری مرگبار کووید 19 در جهان 10,267,672 نفر بوده و تعداد کشته شدگان هم 504,779 نفر است. بیشترین تعداد تلفات و تعداد افراد آلوده به ویروس همچنان مربوط به آمریکا بوده و تقریبا یک چهارم آمار موجود به شهروندان این کشور مربوط می‌شود.

بر اساس آمار موجود کشور برزیل در مقام دوم لیست رکورد بیماری کرونا بوده و روسیه هم مقام سوم را از لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان دارد. البته گفته شده که تا پایان ماه میلادی آینده برزیل به مقام اول خواهد رسید. از طرف دیگر آمار مربوط به کشور چین که پرجمعیت‌ترین کشور جهان به حساب می‌آید و ویروسی کووید 19 هم از این کشور به سراسر جهان منتقل شد، 84 هزار مبتلا و بیش از 4 هزار کشته بوده که البته به دلیل مسائل آزادی گردش اطلاعات و مشکلات دیگر باور کردن این آمار چندان راحت نیست.

رکورد بیماری کرونا در آمریکا

در هفته‌های اخیر موارد ابتلا به بیماری کرونا در آمریکا و به خصوص ایالت‌های جنوبی این کشور بیشتر شده‌اند و به واسطه دستورهای متفاوت فرماندارهای هر ایالت، وضعیت قسمت‌های مختلف ایالات متحده از لحاظ قوانین اعمال شده و سختگیری‌های موجود با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال فرماندار ایالت فلوریدا با وجود توصیه‌های متخصصان در سراسر جهان به لزوم استفاده از ماسک، مقررات جدی را در این رابطه اعمال نکرده است.

البته با وجود ثبت جدیدترین رکورد بیماری کرونا در جهان و به خصوص آمریکا، جمهوری خواهان این کشور از جمله دونالد ترامپ و معاونش مایک پنس به استفاده از ماسک صورت اصراری ندارند، اما دموکرات‌های آمریکا معتقدند که مقررات اجباری کردن پوشیدن ماسک بهداشتی مدت‌ها پیش باید در سطح کشور عملی می‌شدند.

در حالی که سختگیری‌های مقررات دیگر در مورد فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن هم در ایالت‌های مختلف آمریکا هم‌اکنون رو به کاهش بوده، در جمعه گذشته ایالات متحده رکورد بیشترین تعداد مبتلایان در یک روز را شکست. این رکورد بیماری کرونا 40 هزار نفر در یک روز بود.

البته رئیس جمهور ایالات متحده معتقد است که افزایش آمار مبتلایان کشور به دلیل بیشتر شدن توان انجام آزمایش‌های کووید 19 در سطح ملی بوده، اما متخصصان با این نظر مخالف‌اند و می‌گویند که حجم زیادی از آزمایش‌های انجام شده نتیجه مثبت داشته‌اند که این مسئله به خوبی نشان دهنده بیشتر شدن تعداد افراد آلوده نسبت به گذشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تا جمعیت نصف نشه نمیره

  2. امیدوارم همون طور ک وزارت بهداشت جهانی اعلام کرد تا ۱۲ ماه دیگه واکسنش بیاد