پینگ بازی های آنلاین

رفع مشکل پینگ بازی های آنلاین در کشور

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع مشکل پینگ بازی های آنلاین خبر داد، اما این مشکل بزرگ گیمرها چگونه برطرف شد؟

سجاد بنابی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد طی ماه اخیر فیبر دریایی مسیر بوشهر به سمت دوحه قطر با قطعی مواجه شد؛ مسیری که برای ایجاد ارتباط ایران با قطر و ترانزیت داده به شمال مورد استفاده قرار می‌گیرد و به واسطه آن بخشی از اینترنت کشور از مسیر قطر تامین می‌شود و همچنین این فیبر وظیفه ترانزیت قطر به اروپا را بر عهده داشت.

مشکل پینگ بازی های آنلاین رفع شد

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات در ادامه شرح داد علاوه بر این، از این فیبر برای ایجاد ارتباط در بازی‌هایی که سرورهای آنها در منطقه خاورمیانه نظیر کشورهای عمان، امارات و قطر وجود داشت نیز استفاده می‌شد. وی افزود برای این که این فیبر تعمیر شود، می‌بایست کابل‌های آن از کف دریا به بالا کشیده شود و مورد تعمیر قرار بگیرد که خوشبختانه این عملیات انجام شد و در حال حاضر ارتباطات از کیفیت خوبی بهره می‌برد و گیمرها نیز دیگر با مشکل پینگ بازی های آنلاین مواجه نیستند.

سجاد بنابی در همین راستا در صفحه شخصی توییتری خود نوشت:

کابل دریایی قطع شده در خلیج‌فارس، تعمیر و به مدار بازگشت. مسیر ترانزیتی جنوب به شمال برقرار و کیفیت ارتباطات با همسایگان جنوبی که بر اثر قطع این فیبر نامناسب شده بود، مجددا از کیفیت مناسب برخوردار و مشکل بازی‌های آنلاین نیز برطرف شد.