تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر ویژنوکس

تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر Visionox آماده استفاده در صنعت موبایل است

هنوز تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر به صورت تجاری درنیامده؛ اما کمپانی ویژنوکس – Visionox از آمادگی خود برای تولید انبوه یک پنل OLED خبر داد که با این فناوری، سازگار است.

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند سال‌هاست که در تلاش برای دستیابی به طراحی تمام صفحه هستند. راهکارهای مختلفی را هم امتحان کرده‌اند که شامل استفاده از ناچ، مکانیسم پاپ آپ و نمایشگرهای حفره‌دار می‌شود. اما این اواخر، توقعات به سمت تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر رفته است و چه بسا به زودی، این فناوری با صفحه نمایش ویژنوکس وارد بازار موبایل بشود.

این کمپانی که از پنل اولد شفاف استفاده کرده، مدعی دستیابی به بهترین نتیجه ممکن است؛ به طوری که تناسب لازم بین کیفیت تصویر صفحه نمایش و کیفیت عکاسی برقرار ‌شود. تولیدکنندگان گوشی های هوشمند می‌توانند با به‌کارگیری این پنل Visionox ، طراحی تمام صفحه را در محصولات خود پیاده‌سازی کنند.

تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر اوپو

نمونه آزمایشی دوربین زیر نمایشگر اوپو

البته پیش‌تر فناوری دوربین زیر نمایشگر توسط برخی از کمپانی‌ها به نمایش درآمده بود؛ اما هنوز هیچ گوشی هوشمندی با این قابلیت به دست مشتری نرسیده است. حتی به دلیل کیفیت پایین عکاسی، کمپانی اوپو احتمال آماده شدن تکنولوژی خود در سال 2020 را پایین ارزیابی می‌کند. اخیرا شایعاتی هم از تجهیز گوشی های سری هواوی Mate 40 به دوربین زیر نمایشگر شنیده می‌شد؛ اما گزارش‌های تازه‌تر، چنین ادعایی را رد کرده‌اند.

به هر حال، پیداست که این فناوری بسیار گران خواهد بود و منطقی هم نیست که دوربین سلفی یک پرچمدار، کیفیت متوسط رو به پایین داشته باشد. باید دید سرانجام دوربین زیر نمایشگر چه زمانی تجاری خواهد شد و نخستین گوشی مجهز به آن، چه نام خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*