بازی های Apple Arcade

اپل می‌خواهد کاربران را معتاد بازی های Apple Arcade کند، اما چرا!؟

بازی های Apple Arcade سوددهی لازم را ندارند و اپل قرارداد خود با برخی توسعه دهندگان را برای جایگزینی با بازی‌های جدید لغو کرده است.

به گزارش بلومبرگ، اپل در حال ایجاد تغییراتی در اپلیکیشن اپل آرکید است. فعالان نزدیک به اپل می‌گویند که این غول فناوری برخی از قراردادهای خود با توسعه دهندگان در رابطه با بازی‌های جدید را لغو کرده است و به دنبال عناوین دیگری برای جذب مشترکان خودش است. در این گزارش آمده است، یکی از مسئولین مربوط به بازی های Apple Arcade در تماس تلفنی به برخی از توسعه دهندگان عنوان کرده است که سطح عناوین آینده‌ی آن‌ها نمی‌تواند انتظارات اپل را برآورده کند.

نارضایتی اپل از بازی های Apple Arcade

به عبارت دیگر، اپل می‌خواهد عنوان‌هایی که به صورت آزمایشی در اختیار مشترکان آرکید قرار می‌گیرند، بازی‌هایی باشند که کاربران را معتاد خود کرده و به مشغله‌ی روزمره‌ی آن‌ها تبدیل شوند. این اپلیکیشن بازی‌های اشتراکی در سپتامبر راه اندازی شد و پس از یک ماه استفاده رایگان، می‌توانید با ماهانه 4.99 دلار یکی از مشترکان آن شوید. از آنجا که این مهلت آزمایشی رایگان فقط 30 روز است،‌اپل به دنبال بازی‌هایی برای این بخش می‌گردد که بتوانند گیمرها را به خوبی جذب خودش کند. همچنین، از آنجا که اپل هیچ درآمدی از تبلیغات یا فروش‌های داخل اپلیکیشن در این عناوین ندارد، به شدت روی درآمد حاصل از پرداخت ماهانه مشترکان حساب باز کرده است. برای ثبت نام از یک آیفون، ابتدا وارد App Store شوید، سپس روی زبانه‌ی Arcade (یک آیکون با جوی استیک) کلیک کنید. مشترکان می‌توانند تا پایان مهلت اشتراک خود نامحدود از بازی های Apple Arcade استفاده کنند.

بازی های Apple Arcade

اپل آرکید بخشی از سرویس‌های اپل است. در سال 2015، سالی که فروش آیفون‌ها با کاهش همراه شد، اپل تصمیم گرفت با فروش سرویس‌های اشتراکی اپل موزیک، اپل آرکید و اپل نیوز پلاس، روی کسب درآمد از آیفون‌هایی که در دست مشتریانش است (و اکنون به بیش از 1 میلیارد دستگاه رسیده) متمرکز شود. دیگر بخش‌های این مجموعه سرویس‌ها مانند اپ استور، اپل پی، اپل کارد، آیتونز، آیکلاد، اپل کیر پلاس و غیره را تشکیل می‌دهند. اپل دو برابر کردن درآمد 25 میلیارد دلاری خود از خدمات که در سال مالی 2016 به دست آمده است را به عنوان هدفی برای رسیدن به 50 میلیارد دلار در سال مالی 2020 تعیین کرده بود. و بعد از این که درآمد اپل در نیمه‌ی اول مالی سال 2020 از 26 میلیارد دلار عبور کرد، این کمپانی موفق شد هدفی که تعیین کرده را پشت سر بگذارد.

بازی های Apple Arcade را 2 ماه رایگان بازی کنید

در حالی که اپل هر ماه بازی‌های جدیدی را برای سرویس آرکید خود منتشر می‌کند، هیچ یک از 120 عنوان این برنامه نتوانسته‌اند کاربران را آنطور که باید جذب خود کنند. توسعه دهندگان می‌گویند این تغییر استراتژی از سوی اپل نشانه‌ای از عدم رشد کافی مشترکان در برنامه اپل آرکید است. و در حالی که این کمپانی هنوز درآمد واقعی آرکید را فاش نکرده است، اخیراً دومین ماه آزمایشی رایگان را نیز برای کاربران فعال کرده است که نشان دهنده‌ی رونق نداشتن کسب و کار این بخش است. اعتقاد بر این است که اپل برای برخی از بازی‌های جدید این سرویس 1 تا 5 میلیارد دلار هزینه کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*