سیاره زهره

در سیاره زهره یک شبانه روز به اندازه یک سال زمینی طول می‌کشد

بررسی محققان حوزه نجوم نشان می‌دهد در سیاره زهره یا ناهید – Venus یک شبانه روز به اندازه حدود یک سال زمینی طول می‌کشد.

سیاره زهره یا سیاره ناهید را می‌توان خواهر سیاره زمین دانست؛ چراکه دارای شباهت‌های زیادی با سیاره ما بوده و همانند زمین از پوسته‌ی سیلیکات و یک هسته‌ی فلزی بهره می‌برد، البته تفاوت‌های چشمگیری نیز وجود دارد؛ مثلا سیاره ناهید را به عنوان گرم‌ترین سیاره منظومه شمسی می‌شناسند و این سیاره نسبت به زمین از خورشید فاصله کمتری دارد. از این رو طول روز و سال آن نیز با زمین بسیار متفاوت خواهد بود.

طول شبانه روز در سیاره زهره چقدر است؟

با توجه به این که ناهید به عنوان دومین سیاره نزدیک به خورشید شناخته می‌شود، برای اینکه بتواند دور خورشید بچرخد به 224.65 روز زمینی نیاز خواهد داشت. در حقیقت یک سال در سیاره زهره از یک شبانه‌روز در آن کوتاه‌تر است؛ چراکه 243 روز زمینی طول خواهد کشید تا این سیاره به دور خود بچرخد. همچنین از آنجایی که سیاره زهره با فاصله 67 میلیون مایلی به دور خورشید می‌چرخد، از این رو مدار آن نسبتا دایره‌ای است.

در زمین دمای هوای بر اساس تغیر فصل‌ها تغییر پیدا می‌کند، اما در سیاره ناهید در طول سال یک دمای ثابت وجود دارد. چنین موضوعی به شیب محوری پایین این سیاره مربوط می‌شود که با 2.64 درجه به عنوان دومین و پایین‌تر سیاره محسوب می‌شود. همچنین این سیاره به عنوان یکی از معدود سیاره‌هایی شناخته می‌شود که در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند.

از آنجایی که این سیاره دارای چرخش واژگونی است، خورشید از غرب طلوع و در شرق این سیاره غروب خواهد کرد. این سیاره دارای طولانی‌ترین دوره چرخش به دور خود نسبت به سایر سیاره‌های این منظومه است. از این رو اگر در این سیاره اسکان پیدا کنید، در طول یک سال در سیاره زهره فقط دو طلوع خورشید و غروب را تجربه خواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واااای چقدر جالب