دوج دورانگو هلکت

دوج دورانگو هلکت معرفی شد؛ آشنایی با قدرتمندترین و سریع‌ترین شاسی بلند جهان

دوج دورانگو هلکت به عنوان قدرتمندترین و سریع‌ترین شاسی بلند جهان معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند دوج آشنای می‌شویم.

شرکت دوج به تازگی از مدل فیس لیفت شاسی بلند دورانگو پرده برداشت و با ارائه نسخه آتشین هلکت طرفداران خود را هیجان‌زده کرد. دورانگو اکنون از پیشرانه قدرتمند هلکت  بهره می‌برد؛ پیشرانه‌ای 6.2 لیتری  V8 سوپرشارژ که می‌تواند قدرتی برابر با 710 اسب بخار و گشتاور 875 نیوتن‌متر را ارائه دهد.

مشخصات دوج دورانگو هلکت

دوج دورانگو هلکت

با توجه به این که جیپ گرند چرکی ترک هاواک دارای قدرت 707 اسب بخاری است، باید دوج دورانگو هلکت را با قدرت 710 اسب بخار به عنوان قدرتمندترین شاسی بلند جهان دانست. این خودرو می‌تواند فقط ظرف مدت 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر برسد و حداکثر سرعت آن نیز 290 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین هیولای جدید دوج قادر است ظرف مدت 11.5 ثانیه به مسافت 400 متر برسد. هرچند چنین اعدادی خارق‌العاده نیست، اما این شاسی بلند از ظرفیت یدک‌کشی 4 تنی بهره می‌برد.

دوج دورانگو هلکت

مهندسان دوج با استفاده از یک سوپرشارژر عظیم ۲.۴ لیتری با روتورهای دوقلو توانستند قدرت 710 اسب بخار و پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را برای این شاسی بلند فراهم سازند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 8 سرعت اتوماتیک به صورت استاندارد به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. از این گیربکس در جیپ ترک هاوک نیز استفاده شده است.

دوج دورانگو هلکت

علاوه بر این که پیشرانه سوپرشارژ قدرتمند را برای دورانگو هلکت در نظر گرفته شده، سایر قسمت‌ها نیز برای هماهنگی نیروی خارق‌العاده پیشرانه ارتقا داده شده است. این شاسی بلند از سیستم تعلیق اسپرت بر پایه تعلیق دورانگو SRT بهره می‌برد، اما باز هم اصلاحاتی برای آن در نظر گرفته شده است. چنین اطلاعاتی باعث شده است تا کم‌فرمانی و بادی‌رول کاهش پیدا کرده و خودرو در پیج‌ها پاسخگویی بهتری داشته باشد.

دوج دورانگو هلکت

طراحان از رینگ‌های 20 اینچی مجهز به لاستیک‌های پیرلی اسکورپیون چهار فصل برای این خودرو استفاده کرده‌اند. از لحاظ ترمز نیز این خودرو به سیستم ترمز برمبو با دیسک‌های ۱۵.۸ اینچی و کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۳.۸ اینچی و کالیپرهای 4 پیستونه در عقب مجهز است. این سیستم ترمز خارق‌العاده باعث خواهد شد که خودرو با سرعت 96 کیلومتر بر ساعت در طول 35 متر توقف کند که چنین آماری در مقایسه با بسیاری از خودروهای اسپرت دو نفره فوق‌العاده است.

دوج دورانگو هلکت

طراحان برای خانواده دورانگو از لحاظ ظاهری تغییرات جزئی را در نظر گرفتند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به به‌روزرسانی‌هایی در سپر جلو، جلوپنجره بازطراحی شده و گرافیک جدید چراغ‌های جلو اشاره کرد. اما مدل هلکت این خودرو از اسپویلر منحصربه‌فرد عقب، سر اگزوزهای بزرگ، رینگ‌های خاص هلکت، دریچه هوای روی کاپوت، اسپلیتر جلو و جلوپنجره کاملا مشکی بهره می‌برد که همین موارد باعث تهاجمی‌تر شدن ظاهر آن شده است. گفتنی است مدل هلکت بدون چراغ‌های مه شکن جلو خواهد بود؛ چراکه طراحان با هدف خنک کردن بهتر موتور به جای آن از ورودی‌های هوا استفاده کرده‌اند.

دوج دورانگو هلکت

کابین خانواده دورانگو با تغییرات با تغییرات اساسی مواجه شده است. طراحی جدید داشبورد و بازطراحی کنسول مرکزی به خوبی این تغییرات را نشان می‌دهد. این شاسی بلند از صفحه نمایش 10.1 اینچی جدید بهره می‌برد که نسل جدید سیستم اطلاعاتی سرگرمی Uconnect 5 فیات-کرایسلر را ارائه خواهد داد. هرچند این نمایشگر بزرگ فقط در نسخه‌های R/T، SRT و هلکت عرضه خواهد شد. همچنین نسخه هلکت از لوگوی دوخته شده هلکت، تریم جیر و صندلی‌های چرمی ناپا با گرم‌کن بهره می‌برد. مشتریان دوج دورانگو هلکت می‌توانند این شاسی بلند را در فصل پاییز سفارش دهند، اما این خودرو در اوایل سال 2021 به آنها تحویل داده خواهد شد.