آلودگی های انسانی

ناسا از ماه و مریخ در برابر آلودگی های انسانی محافظت می‌کند

طبق اعلام ناسا، این آژانس فضایی از ماه و مریخ در برابر آلودگی های انسانی محافظت می‌کند و در همین راستا سیاست‌ها و قوانین خود را تغییر داده است.

امروزه بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی روی پروژه‌های کاوش در فضا به صورت جدی فعالیت می‌کنند و در آینده‌ای نزدیک شاهد سفر کاوشگرهای رباتیک و فضانوردان متعددی به اجرام آسمانی مختلف خواهیم بود. در همین راستا ناسا قصد دارد شرایطی را فراهم سازد تا مطمئن شود کاوشگران فضا هنگام بازگشت به زمین با خود آلودگی میکروبی به همراه نداشته باشند و همچنین از زمین آلودگی را به سایر اجرام آسمانی نظیر ماه و مریخ حمل نکنند.

دفع آلودگی های انسانی ؛‌ هدف جدید ناسا

آلودگی های انسانی

جیم برایدنستاین، رئیس ناسا در حساب شخصی توییتری خود عنوان کرد این سازمان فضایی در خصوص ماموریت‌های آینده آرتمیس که شامل سفر انسان به ماه و مریخ می‌شود قصد دارد سیاست‌های خود را به‌روز کند تا از اکتشافات علمی و محیط زیست زمین محافظت شود. در شرایطی که ناسا همچنان مریخ نورد و سایر فضاپیماهای بدون سرنشین را به کره ماه و سیاره مریخ ارسال می‌کند، نگرانی خود را در خصوص آلودگی ‌های انسانی در ماه و سایر سیاره‌ها ابراز کرده است.

رئیس ناسا در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد اگر فضانوردان ما به صورت ناخواسته و ناآگاهانه آلودگی‌ها را به سایر اقمار و سیارات این منظومه انتقال دهند، باعث به خطر انداخت زندگی فرازمینی خواهند شد. از طرفی ناسا نگران این موضوع است که فضانوردانی که پا به دنیایی ناشناخته قرار می‌دهند، هنگام بازگشت به زمین آلودگی‌هایی را به همراه داشته باشند که محیط زیست کره زمین را به خطر بیندازد.

در همین راستا ناسا برای محافظت از سایر اقمار و سیاره‌ها نظیر ماه و مریخ در برابر آلودگی های انسانی تصمیم گرفت دو دستورالعمل موقت را برای به‌روزرسانی سیاست‌های خود صادر کند که نخستین دستورالعمل مربوط به ماموریت‌های رباتیک و سرنشین دار در سفر به ماه و بازگشت انسان به زمین خواهد بود. دستورالعمل دوم نیز به آلودگی بیولوژیکی ماموریت‌های مریخ مرتبط است. هدف از این دستورالعمل‌ها توسعه تکنولوژی‌هایی چون ابزارها و تکنیک‌ها برای دفع زباله‌ها و کاهش آلودگی‌ها خواهد بود. ناسا تا سال 2024 یک فضانورد مرد دیگر و نخستین فضانورد زن را به ماه اعزام خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. زنده باد سازمان فضايى ناسا هميشه موفق باشى.

  2. کاش آدما رو از آلودگی مصون کنن