افزایش قیمت قطعات

موافقت ایران خودرو با افزایش قیمت قطعات ؛ باز هم منتظر گرانی خودرو باشیم؟

ساپکو با ارسال نامه‌ای به انجمن قطعه‌سازان از موافقت ایران خودرو با به‌روزرسانی و افزایش قیمت قطعات خبر داد. آیا بازهم قیمت خودرو افزایش پیدا خواهد کرد؟

شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) نامه‌ای را به انجام قطعه‌سازان ارسال کرد که در متن آن به موافقت مدیرعامل ایران خودرو نسبت به به‌روزرسانی قیمت قطعات و ارسال دعوت‌نامه دور اول اشاره شده است، تصمیمی که باعث افزایش نرخ قطعات خواهد شد. همچنین این تغییرات روی قیمت محصولات خودروسازان از جمله ایران خودرو نیز تاثیر گذار خواهد بود. البته باید منتظر واکنش بازار خودرو به چنین تغییراتی باشیم.

دلایل به‌روزرسانی و افزایش قیمت قطعات

افزایش قیمت قطعات

در متن نامه ساپکو به انجمن قطعه‌سازان از دلایل به‌روزرسانی قیمت قطعات به تغییرات ارز، نهادهای تولید و سرفصل هزینه‌ها در سال 1399 اشاره شده است. در ادامه متن کامل نامه شرکت ساپکو را مشاهده می‌کنید:

دبیر انجمن قطعه‌سازان

جناب آقای مهندس بیگلو

با سلام و احترام،

با توجه به تغییرات نرخ ارز، نهادهای تولید و سرفصل‌های هزینه‌ای در سال 1399 وفق قرارداد فی مابین و لزوم حمایت از زنجیره محترم تامین جهت حفظ جریان تولید و تحقق شعار جهش تولید و با موافقت مدیریت ارشد ایران خودرو و شرکت ساپکو فرآیند به‌روزآوری قیمت قطعات تامینی در دستور کار قرار گرفته و دعوتنامه سری اول سازندگان طی نامه اتوماسیونی شماره 991478593 ارسال گردیده است.

لذا با توجه به ضرورت به‌روزآوری قراردادها جهت تداوم تولید پایدار، شفافیت مالی و تدقیق بهای تمام شده محصولات انتظار می‌رود انجمن محترم قطعه‌سازان همچون گذشته ما را در این امر مهم یاری فرمایند.

با این تفاسیر،‌ به نظر می‌رسد که افزایش قیمت قطعات هم بهانه ای جدید برای شوک قیمتی به بازار خودرو و گرانتر شدن ماشین در کشور شده و موج جدیدی از افزایش قیمت خودرو در بازار را طی روزهای آینده شاهد باشیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دیگه ماشینم شد مث خونه تموم کسی نمیتونه بخره

  2. خود بخودا ظلمه بسه دیگه اه