نسخه های گلکسی S21

احتمال تولید تمام نسخه های گلکسی S21 سامسونگ با تراشه اگزینوس

سامسونگ پرچمداران خود را در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون روانه بازار می‌کند. اما شاید تمام نسخه های گلکسی S21 یا Galaxy S30 به چیپست اگزینوس 1000 تجهیز شوند.

تاکنون ارقام مختلفی را به قیمت تراشه پرچمدار بعدی کوالکام، اسنپدراگون 875 نسبت داده‌اند. ابتدا صحبت از مبلغ 250 دلار بود، یعنی حدود 100 دلار بیشتر از اسنپدراگون 865؛ اما بعدا گزارش شد که با توجه به آشفتگی اقتصاد دنیا در اثر همه‌گیری کرونا، کوالکام آن را کمی ارزان‌تر و با قیمت 220 دلار عرضه می‌کند. ولی قیمت سری Galaxy S همین حالا هم زیاد است و این موضوع روی فروش آخرین مدل‌های آن تاثیر گذاشته است. از این رو، تجهیز نسخه های کوالکامی گلکسی S21 به اسنپدراگون 875 جای سوال دارد.

اسنپدراگون 875

در قیاس با اسنپدراگون 865 که 7 نانومتری است، اسنپدراگون 875 با فناوری ساخت 5 نانومتری تولید می‌شود؛ چیزی که بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی آن را در پی دارد. همچنین انتظار می‌رود این چیپست دارای مودم یکپارچه 5G باشد و همه این‌ها، افزایش قیمت آن را توجیه می‌کنند.

ولی طبق یک افشاگری، سامسونگ به کاستن از قیمت سری Galaxy S21 می‌اندیشد و اسنپدراگون 875 برای آن بیش از حد گران است. بنابراین شاید قید استفاده از این تراشه را بزند و پرچمداران 2021 خود را نیز به اسنپدراگون 865 تجهیز کند. واقعیت هم این است که همین چیپست، قدرت کافی برای پاسخگویی به نیاز اکثر کاربران را دارد.

یک افشاگر دیگر اما با اطمینان از تجهیز تمام اعضای خانواده سامسونگ گلکسی اس 21 (شامل نسخه‌های قابل فروش در آمریکا و چین) به اگزینوس 1000 خبر داده است.

آیا باید با نسخه های کوالکامی سری گلکسی S خداحافظی کنیم؟

انتظار می‌رود این چیپست معرفی نشده‌ هم مانند اسنپدراگون 875، پنج نانومتری و برخوردار از پردازنده گرافیکی AMD باشد. بنابراین چه بسا واقعا در حد اسنپدراگون 875 ظاهر شود؛ ولی استفاده از آن در همه نسخه های گلکسی S21 ایده‌ی خوبی به نظر نمی‌رسد. زیرا ناکامی اگزینوس 990 باعث ایجاد یک ذهنیت منفی از تراشه‌های پرچمدار سامسونگ شده و شاید این روی انتخاب مشتریان تاثیر بگذارد.

از سوی دیگر، نتیجه‌ی استفاده از اسنپدراگون 875 هم افزایش قیمت گوشی های سامسونگ است که نمی‌تواند برای مشتریان وفادار این برند، خوشایند باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*