گوشی هواوی پی 40 پرو

اینفوگرافی: نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی هواوی پی 40 پرو

در این مطلب با یک اینفوگرافی، نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌ها، مشخصات و امکانات گوشی هواوی پی 40 پرو – Huawei P40 Pro می‌اندازیم.

پس از تحریم‌های آمریکا و شرکت‌هایی مانند گوگل علیه شرکت چینی هواوی، شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند کار Huawei تمام شده است. اما این شرکت هنوز با قدرت ادامه می‌دهد و سری P40 نیز برای این به بازار آمده‌اند که ثابت کنند این شرکت می‌تواند همچنان به روند رو به رشد خود ادامه دهد. مدتی پیش این سری در سه مدل پی 40، پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس معرفی شد. هواوی پی 40 پرو مدل میانی این سری محسوب می‌شود که در آینده نزدیک شاهد عرضه آن به بازار کشورمان هم خواهیم بود.

همانند دیگر گوشی‌های سری P هواوی، خانواده P40 نیز با تمرکز بر قدرت دوربین عکاسی معرفی و عرضه شده است. هواوی P40 Pro با همکاری برند شناخته شده لایکا، قدرت عکاسی خود را به رخ همه کشیده و استانداردهای جدیدی را در این زمینه ارائه کرده است. علاوه بر قدرت دوربین، این گوشی مجهز به چیپست قدرتمند و سریع کایرین 990 شده که دارای مودم پیوسته 5G است. نمایشگر گوشی از نرخ تازه سازی 90 هرتزی برخوردار است و فوق‌العاده زیبا به نظر می‌رسد. باتری پرظرفیت با شارژ فوق سریع هم کلکسیون امکانات پرچمدار جدید هواوی را تکمیل می‌کند.

یکی از نکات مهمی که درباره هواوی پی 40 پرو باید به آن اشاره کنیم، بخش نرم افزاری گوشی است که تحریم شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل آن را تحت تاثیر قرار داده است. P40 Pro به سیستم عامل اندروید 10 مجهز شده، اما خبری از سرویس‌های موبایل گوگل مانند فروشگاه پلی استور در این گوشی نیست و این موضوعی است که شاید خیلی از کاربران را نگران کند. اما هواوی با ارائه سرویس‌های موبایل خود یا HMS به جای GMS می‌خواهد ثابت کند که نیازی به دیگران ندارد. یکی از خدمات اختصاصی هواوی، فروشگاه اپ گالری است که تبلیغات زیادی حول آن منتشر شده و هواوی قصد دارد آن را جایگزینی تمام عیار برای پلی استور معرفی کند.

گوشی هواوی پی 40 پرو

از مهم‌ترین مشخصات و ویژگی‌های هواوی P40 Pro می‌توان به بدنه شیشه‌ای با فریم آلومینیومی، نمایشگر 6.58 اینچی OLED با وضوح 2640 در 1200 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی و پشتیبانی از اچ دی آر 10، سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 10.1، تراشه 7 نانومتری پلاس Kirin 990 5G، پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP16، هشت گیگابایت رم، 128 یا 256 یا 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 3.0، بلوتوث 5.1، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال و باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع 40 واتی و شارژ بی سیم 27 واتی اشاره کرد.

این گوشی همچنین از دوربین چهارگانه شامل لنزهای 50 مگاپیکسلی استاندارد، 12 مگاپیکسلی پریسکوپی تله فوتو، 40 مگاپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض و حسگر سه بعدی TOF برای تشخیص عمق میدان بهره می‌برد. در جلو نیز شاهد دوربین سلفی دوگانه شامل لنز 32 مگاپیکسلی و حسگر IR TOF 3D هستیم.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین ویژگی‌ها، امکانات و قابلیت‌های هواوی پی 40 پرو را در قالب یک اینفوگرافی مشاهده کنید:

اینفوگرافی گوشی هواوی پی 40 پرو

گوشی هواوی پی 40 پرو