بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر در سال 2020

در این دوران غم انگیز که کمتر کسی می‌تواند بازی‌های 60 دلاری خریداری کند، این فهرست از بهترین بازی های رایگان کامپیوتر در سال 2020 می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم نماید.

در این مطلب به بهترین بازی های رایگان کامپیوتر در سال 2020 پرداخته‌ایم، آثار فری تو پلی جذابی که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

صنعت بازی یک تجارت است و مشخصا شرکت‌ها در جستجوی پول هستند. به همین دلیل، بازی‌های رایگان زیادی در بازار وجود ندارد و یا اگر هم دارد، نمی‌توان آن‌ها را به درستی بازی کرد زیرا یا محتواهای رایگان زیادی ارائه نمی‌دهند و برای دستیابی به همه چیز باید پول زیادی خرج کنید یا به شکلی طراحی شده‌اند که تنها با پرداخت پول می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید (Pay to Win). اما در این میان، بازی‌هایی هم وجود دارند که خوشبختانه کاملا مجانی هستند و درآمد آن‌ها از طریق فروش اسکین و آیتم‌های اضافی است، یعنی اگر پول خرج نکنید، هیچ تغییری در اصل بازی ایجاد نمی‌شود و لحظات سرگرم کننده‌ای را می‌توانید در کنار دوستان داشته باشید.

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر در سال 2020

این بازی‌ها ما را به یاد این ضرب‌المثل می‌اندازند که پول خوشبختی نمی‌آورد و حتما لازم نیست که یک اثر را خریداری کنید تا از بازی کردن لذت ببرید.

– بازی World Of Tanks Blitz

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

جهان تانک‌ها یک بازی آنلاین چندنفره گسترده (MMO) است که در سال 2010 منتشر شد و از سبکی نزدیک به بازی‌های «جهان کشتی‌های جنگی» (World of Warships) و «جهان هواپیماهای جنگی» (World of Warplanes) بهره می‌برد. در این اثر، هم می‌توانید با دیگر بازیکنان مبارزه کنید و هم می‌توانید با آن‌ها متحد شده و به جنگ هوش مصنوعی (PvE) بروید. این بازی در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد و در آن شما هدایت تانک‌های مختلف را بر عهده گرفته و در میدان‌های نبرد وسیع به رقابت می‌پردازید. طراحی مناسب اثر باعث شده تا شما بتوانید تاکتیک‌های مختلفی را در جنگ به کار بگیرید و این حس را داشته باشید که واقعا در میدان جنگ حضور دارید.

در بازی تانک‌های زیادی از کلاس‌های مختلف وجود دارد که هر کدام با نقاط قوت و ضعف متفاوت ارائه می‌شوند و شما با توجه به موقعیتی که در آن هستید، باید تانک مناسب را انتخاب کنید. همه چیز در این بازی به شلیک کردن خلاصه نمی‌شود و برای پیروزی به استراتژی‌های هوشمندانه نیازمند خواهید بود. بازی World Of Tanks کاملا رایگان است اما برای دسترسی به تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید. نسخه ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، اندروید و آی او اس بازی هم موجود است، بنابر این در همه پلتفرم‌ها به بازی دسترسی خواهید داشت.

– بازی Paladins

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

بازی پالادینز شباهت‌های زیادی به اورواچ (Overwatch) دارد و اینجا هم در مسابقات 5 در برابر 5 قرار می‌گیرید اما برخلاف آن اثر، قهرمانان و شخصیت‌های بیشتری در اختیار شماست. با بیش از 40 شخصیت جذاب که هر کدام مهارت‌های خاصی دارند، تنوع بازی به حدی است که می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. البته همه شخصیت‌ها در دسترس شما نیستند و برای دستیابی به قهرمانان بیشتر، باید آن‌ها را خریداری کنید.

اگر توانایی خرید آثار شوتر محبوبی همانند اورواچ را ندارید، بازی Paladins یک جایگزین مناسب است و رایگان بودن آن باعث نمی‌شود تا تجربه بدی از سبک هیرو شوتر (Hero Shooter) داشته باشید. این بازی از زمان عرضه در سال 2018، توانسته مخاطبان زیادی به دست بیاورد و سازندگان با انتشار آپدیت‌های مختلف، توانسته‌اند آن را بهبود ببخشند. این بازی برای کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز منتشر شده و بعضی از بازی دوستان می‌گویند که حتی از اورواچ هم بهتر است.

– بازی Fortnite

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

بازی فورتنایت مخالفان زیادی دارد اما کسی نمی‌تواند تاثیر آن در فراگیرتر کردن آثار فری تو پلی و افزایش محبوبیت ژانر بتل رویال را انکار کند. این بازی از مکانیک‌های جذابی بهره می‌برد و با محتواهای متنوع زیادی که ارائه می‌دهد، تفاوت چندانی با آثار پولی (پریمیوم) بازار ندارد. شما می‌توانید منابع مختلف را جمع آوری کرده، به ساخت و ساز بپردازید و دشمنان را نابود کنید. فورتنایت که یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر هم هست، حالا یک پدیده فرهنگی بزرگ محسوب می‌شود که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. شهرت بازی در حال حاضر به حدی رسیده که تقریبا همه، حتی کسانی که بازی نمی‌کنند هم نام آن را شنیده‌اند. همه این‌ها در حالی است که بازی هرگز شما را مجبور به پرداخت پول نمی‌کند و کسانی هم که آیتم‌های مختلف خریداری کرده‌اند، به هیچ وجه نسبت به شما برتری ندارند.

در بخش بتل رویال، پس از پریدن از یک اتوبوس پرنده به محیط بازی، باید با 99 دیگر رقابت کنید و هر کسی که در نهایت زنده بماند، برنده می‌شود. بازی Fortnite در حال حاضر بیش از 350 میلیون بازیکن دارد که نشان می‌دهد تا چه اندازه اثر پرطرفداری است.

– بازی Dota 2

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

در ژانر استراتژی، کمتر اثری به اندازه دوتا 2 اعتیادآور است. بازی در نگاه اول شاید سخت به نظر برسد یا حتی با سلیقه شما سازگار نباشد اما کافی است که کمی بهتر با مکانیک‌های آن آشنا شوید تا بفهمید با چه اثر بزرگ و بی‌نظیری رو به رو هستید. تلفیق عناصر استراتژی‌های بی‌درنگ (Real-Time) و دفاع از قلعه، در کنار نوآوری‌های مختلف باعث شده تا با یکی از بهترین بازی های رایگان کامپیوتر رو به رو باشیم.

در این بازی سبک موبا (MOBA)، در مبارزات تیمی 5 در برابر 5 قرار می‌گیرید و هدف شما، نابودی پایگاه تیم حریف است. هر کدام از بازیکنان، وظیفه هدایت یک قهرمان خاص را بر عهده دارند که دارای قابلیت‌های ویژه است و هر شخصیتی را که انتخاب کنید، در روند مسابقه تاثیر می‌گذارد و شرایط را تغییر می‌دهد.

با گذشت هفت سال، نه تنها محبوبیت این بازی کم نشده بلکه با تشکر از به روز رسانی‌های مختلف، شاهد اضافه شدن عناصر و شخصیت‌های جدیدی به اثر هستیم که تنوع آن را افزایش می‌دهند. بازی Dota 2 یکی از آن آثاری است که باید مدت زمان زیادی وقت صرف کنید تا بتوانید همه چیز را به خوبی یاد بگیرید اما وقتی که کمی حرفه‌ای شوید، دیگر نمی‌توانید آن را کنار بگذارید. بسیاری از بازی دوستان فکر می‌کنند که دیگر برای ورود به این بازی دیر شده است اما این گونه نیست، شاید در مقابل افراد حرفه‌ای زیادی قرار بگیرید اما به تدریج خودتان هم به بازیکن کارکشته‌ای تبدیل می‌شوید.

– بازی Warframe

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

بازی وارفریم یک اثر نقش آفرینی چند نفره است که در آن، در نقش نینجاهای سایبری با قابلیت‌های پیشرفته بازی می‌کنید. شما در تیم‌های چهار نفره می‌توانید قرار بگیرید و با موج‌های مختلفی از دشمنان مبارزه کنید. بازی دارای 12 شخصیت قابل بازی است که هر کدام، مهارت‌های اختصاصی خودشان را دارند.

این بازی در سال 2013 منتشر شد و نسخه پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ آن نیز در دسترس است. جذابیت دیگر بازی در اسلحه‌های هیجان انگیز آن است که قابلیت شخصی سازی هم دارند و می‌توانید آن‌ها را به قابلیت‌های مختلف مجهز کنید. قابلیت مخفی کاری نیز در اثر وجود دارد که می‌تواند مورد استقبال طرفداران این سبک قرار بگیرید. علاوه بر این‌ها، سیستم مورد نیاز بازی نیز بسیار پایین است و با یک رایانه نسبتا قدیمی هم به راحتی می‌توانید آن را اجرا کنید.

– بازی Counter-Strike: Global Offensive

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

کانتر استرایک بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ است و حتی ورود آثار شوتر دیگر هم نتوانسته از محبوبیت آن کم کند. مکانیک‌های گیم پلی کارآمد اثر باعث شده تا حتی بازیکنان آماتور هم بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و به تدریج در بازی حرفه‌ای شوند. پس از کانتر 1.6 و سورس که آن‌ها هم درخشان بودند، گلوبال آفنسیو در سال 2012 منتشر شد و توانست موفقیت‌های مجموعه را ادامه دهد. این بازی شوتر اول شخص، از سال 2018 رایگان شد و مسابقات آن همانند گذشته به صورت 5 در برابر 5 انجام می‌شود. احتمالا با فرمت این بازی آشنا هستید اما اگر نمی‌دانید، تیم تروریست‌ها باید بمب گذاری کند و تیم دیگر وظیفه خنثی کردن آن را بر عهده خواهد داشت.

در کنار بخش مسابقه‌ای، بخش‌های دیگری همانند دث مچ و وینگ‌ من (2 در برابر 2) نیز در بازی وجود دارد. اگر هم به سبک بتل رویال علاقه‌مند هستید، می‌توانید بخش دنجر زون (Danger Zone) را امتحان کنید که یک برداشت متفاوت از این سبک ارائه می‌دهد.

بازی Counter-Strike: Global Offensive همان قدر که برای آماتورها مناسب است، به شکلی ساخته شده که حرفه‌ای‌ها را هم راضی کند. در واقع برای پیشرفت در آن، باید نکات زیادی را یاد بگیرید و برای ساعت‌ها تمرین کنید.

– بازی Destiny 2

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

بازی دستینی 2 یک اثر نقش آفرینی شوتر است که توسط استودیوی بانجی (Bungie)، خالق مجموعه هیلو (Halo) ساخته شده و شما را در یک جهان باز قرار می‌دهد. همانند قسمت اول، یک بار دیگر در نقش نگهبانان بازی می‌کنید و وظیفه نجات جهان از دست بیگانگان شرور را بر عهده خواهید شد. شما می‌توانید در تیم‌های چهار نفره به بازی بپردازید و در کنار دوستانتان، ماموریت‌های مختلف را انجام داده و دشمنان متفاوتی را از بین ببرید. بازی دارای سه کلاس مختلف شکارچی، جادوگر و تایتان است که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را با توجه به سبک بازی خود، انتخاب کنید. هر کدام از کلاس‌ها، دارای زیرمجموعه هستند و این مسئله، تنوع اثر را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

بازی Destiny 2 از زمان عرضه، گسترش قابل توجهی داشته و سازندگان هنوز هم به انتشار به روز رسانی‌های جدید برای آن ادامه می‌دهند. این بازی کیفیت بالایی دارد و گاهی فراموش می‌کنید که با یک اثر رایگان رو به رو هستید.

– بازی Apex Legends

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

بازی اپکس لجندز از همان ابتدای کار باید با آثار بزرگی همانند پابجی و فورتنایت رقابت می‌کرد و کمتری کسی باور داشت که بتواند موفق ظاهر شود اما این اتفاق رخ داد. این بازی تیمی بتل رویال توانست به سرعت، جایگاه مناسبی در دنیای بازی پیدا کند و طرفداران زیادی به دست بیاورد. همانند دیگر بازی‌های این فهرست، شخصیت‌های مختلفی در بازی وجود دارد که هر کدامشان از قابلیت‌ خاصی بهره می‌برند. اپکس از اولین آثاری بود که اگر در آن کشته می‌شدید، شانس بازگشت دوباره به میدان مبارزه را داشتید، این مکانیک جذاب به تدریج وارد بازی‌های دیگر هم شد.

در بازی Apex Legends هر کدام از شخصیت‌ها، نقشی اساسی در پیروزی تیم دارند و تنها شلیک کردن به دشمنان کافی نیست. اپکس لجندز یکی از بهترین تجربه‌های بتل رویال را برای شما به ارمغان می‌آورد و علاوه بر رایانه‌های شخصی، بر روی کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز در دسترس است.

– بازی Valorant

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

کسی تصور نمی‌کرد که روزی کانتر یک رقیب جدی پیدا کند اما این اتفاق رخ داده است. بازی ولورانت، سبک بازی کانتر را با عناصر فانتزی ترکیب کرده و در همین مدت کوتاه توانسته به یکی از بهترین بازی های رایگان کامپیوتر تبدیل شود.

گیم پلی بازی شباهت زیادی به کانتر دارد و همانند آن، یک تیم بمب کاشته و تیم دیگر باید آن را خنثی کند. اما تفاوت بازی در قدرت‌های اضافی شخصیت‌ها است که باعث شده با اثر ویژه‌ای رو به رو شویم. نکته قابل توجه دیگر، گرافیک پایین اثر است و با یک سیستم ضعیف هم می‌توانید بازی را تجربه کنید.

پس از یک نسخه آزمایشی فراتر از انتظار، نسخه اصلی بازی Valorant مدتی قبل منتشر شد و باید بدانید که فعلا تا اطلاع ثانوی، خبری از نسخه کنسولی نخواهد بود.

– بازی Call Of Duty: Warzone
بهترین بازی های رایگان کامپیوتر

و در نهایت به غول بزرگ عناوین رایگان و ژانر بتل رویال می‌رسیم، یعنی بازی کال آف دیوتی: وار زون که هیچ تفاوتی با آثار پریمیوم ندارد و موفق شده یک بار دیگر این مجموعه را به اوج بازگرداند. همانند اپکس لجندز، در این بازی هم کشته شدن شما به معنای پایان کار نیست و فرصت بازگشت به میدان جنگ را خواهید داشت. نکته قابل توجه بازی این است که می‌بینیم فرمول‌ها و مکانیک‌های مشهور نسخه‌های اصلی، به خوبی در ژانر بتل رویال هم کارآمد هستند و اثر توانسته به سرعت به هویت خاص خودش دست پیدا کند.

بازی Call Of Duty: Warzone برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز منتشر شده و از قابلیت کراس پلی (بازی میان کنسولی) نیز بهره می‌برد. وار زون نه تنها یکی از بهترین بازی‌های سبک بتل رویال است بلکه با قاطعیت می‌توان گفت که یکی از بهترین بازی‌های رایگان تاریخ به حساب می‌آید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های رایگان کامپیوتر در سال 2020  را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*