دوربین M10-R لایکا

دوربین M10-R لایکا با حسگر ۴۰ مگاپیکسلی معرفی شد

شرکت لایکا به تازگی از دوربین M10-R با حسگر ۴۰ مگاپیکسلی CMOS و قیمت ۸۲۹۵ دلار بدون قابلیت فیلمبرداری، رونمایی کرده است.

لایکا در تازه‌ترین اقدام خود، دوربین M10-R را معرفی کرده است که جدیدترین محصول سری منظره‌یاب M10 محسوب می شود و شباهت‌هایی در زمینه طراحی با دیگر اعضای این خانواده مانند M10-P نیز دارد. اما در داخل دوربین، شاهد استفاده از حسگر ۴۰.۸۹ مگاپیکسلی از نوع CMOS هستیم که قبلاً نیز شاهد استفاده از آن در M10 مونوکروم نیز بوده‌ایم؛ درحالی که مدل‌های M10 و M10-P از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

دوربین M10-R لایکا

دوربین M10-R از بدنه، صفحه‌نمایش لمسی، رابط کاربری، باتری، پردازنده و شاتر مشابه با M10 استفاده می‌کند اما حسگر جدید آن موجب شده است تا دامنه‌ی ISO میان ۱۰۰ تا ۵۰ هزار داشته باشد. همچنین لایکا ادعا دارد که این محصول دامنه‌ی دینامیکی بهتری نسبت به محصولات قبلی با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی دارد. همانند سایر مدل‌های خانواده‌ی M10، امکان فیلمبرداری در جدیدترین دوربین لایکا وجود ندارد؛ اما می‌توان از طریق اتصال وای فای، آن را با اپلیکیشن FOTOS در گوشی‌های هوشمند، کنترل کرد. امکان تصویربرداری پیاپی با نرخ ۴.۵ فریم در ثانیه نیز وجود دارد.

دوربین M10-R لایکا

دوربین M10-R همانند نسخه‌های قبلی خود، تمرکز زیادی روی فراهم کردن تجربه‌ی عکاسی دلپذیر برای صاحبان خود دارد و در ساخت آن، کمتر به مشخصات و قابلیت‌های فنی چشمگیر دقت شده است. چنین محصولی از قابلیت‌های متداول مانند فوکوس خودکار بهره‌مند نیست و عادت کردن به عکاسی با آن، کمی طول می‌کشد. با وجود رزولوشن بسیار بالای حسگر، تاخیری در عملکرد دوربین دیده نمی‌شود و می‌تواند تصاویر ثبت شده را با سرعت قابل قبولی در نمایشگر LCD خود نشان دهد. البته حجم عکس‌های ثبت شده بسیار زیاد است و هر تصویر با فرمت JPEG حدود ۱۲ مگابایت خواهد بود درحالی که این مقدار برای فرمت DNG RAW به بیش از ۴۰ مگابایت می‌رسد. رزولوشون تصاویر نیز در حداکثر میزان خود به ۷۸۶۴ در ۵۲۰۰ پیکسل می‌رسد. در نهایت تصاویر روی کارت حافظه‌ی SD و SDHC یا SDXC قابل ذخیره‌سازی است و ۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز به یاری کاربران خواهد آمد.

دوربین M10-R لایکا

اکنون با رونمایی از دوربین M10-R و نسخه‌های قبلی معرفی شده از سال ۲۰۱۷ مانند M10, M10-P, M10-D و M10 مونوکروم، تعداد اعضای این خانواده به پنج محصول رسیده است که رقم مطلوبی برای زمان نه چندان طولانی محسوب می‌شود. لایکا چنین دوربین‌هایی را به عنوان گل سرسبد محصولات خود معرفی می‌کند که در طراحی آن‌ها از سری M معرفی شده در سال ۱۹۵۴، الهام گرفته شده است و از لنزهایی با کیفیت بسیار بالا بهره می‌گیرند. اما برچسب قیمت ۸۲۹۵ دلاری (۷۱۰۰ پوند) می‌تواند دوربین M10-R را به گزینه‌ای نامعقول برای بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای عکاسی تبدیل کند و آن را به عنوان محصولی لوکس و کلکسیونی جلوه دهد. رنگ‌های مشکی و نقره‌ای برای دوربین مذکور، در دسترس خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*