با سرمایه گذاری 6.5 میلیون دلاری؛ نخستین ماشین ظرفشویی ایرانی به بازار عرضه شد

تهران- نخستین ماشین ظرفشویی ایرانی با تلاش و همت مهندسان ایرانی و با سرمایه گذاری 6 میلیون و 500 هزار دلاری در مدت یک سال، در گروه صنعتی پاکشوما تولید و روانه بازار شد.

از جمله مشخصه های بارز این ماشین ظرفشویی می توان به مصرف اندک 9 لیتر آب در هر بار شست و شوی کامل، قابلیت شستن 168 پارچه ظرف در مدت زمان 30 دقیقه با دمای آب 70  تا 77 درجه سانتی گراد، کم صدا بودن (میزان صدای تولیدی 41 دسی بل)، قابلیت شست و شوی ظرف با نصف ظرفیت (Half Load)، استفاده از صفحه نمایشگر بزرگ با دکمه های لمسی و استفاده از انواع برنامه های شست و شو اشاره کرد.

این ماشین ظرفشویی قادر است متناسب با سختی آب ویژه هر منطقه جغرافیایی ایران تنظیم شده و می توان آن را بر اساس نیاز مصرف‌کننده در ساعت های مختلف پیک بار شبکه برق تنظیم و روشن کرد.

در بدنه این ماشین ظرفشویی از استیل خاص با ضخامتی خاص استفاده شده که در بهبود کیفیت شست و شو، ماندگاری بخار و خشک کردن ظروف تاثیرگذار است و عایق بندی آن به گونه ای است که صدای کمتری تولید کرده و تبادل دمایی کمتری با محیط پیرامون دارد.

در این ماشین امکان امکان شست و شوی میوه و سبزی حتی با مواد ضدعفونی کننده با آب سرد وجود داشته و همزمان می توان در آن از سه نوع مواد شوینیده، نرم کننده و خشوبوکننده استفاده کرد.

این ماشین ظرفشویی به افتخار خانم «ژوزفین کوچران» (Joseohine Cochrane) مخترع آمریکایی ماشین ظرفشویی به ژوزفین نامگذاری شده است.

مدیر بازاریابی پاکشوما در مراسم رونمایی از این محصول جدید در محل موزه پاکشوما، اظهار داشت: پاکشوما تنها و نخستین تولیدکننده ماشین ظرفشویی از ورق آهن در کشور است که یک محصول تمام شده (و نه مونتاژی) روانه بازار کرده است.

«مهرداد نیکزاد» افزود:‌ این محصول که از صفر تا 100 طراحی و قالبسازی آن در ایران انجام شده، با داخلی سازی 70 درصدی روانه بازار شده و هم اینک در فروشگاه ها موجود است.

وی بیان داشت:‌ اتفاق جدید در پاکشوما، توجه ویژه به تحقیق و توسعه (R&D) است و مدیریت این شرکت سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام داده و قصد دارد در سال های آینده این سرمایه گذاری ها را افزایش دهد.

مدیر بازاریابی پاکشوما خاطرنشان کرد: این شرکت قصد دارد تا دو سال آینده در برخی محصولات لوازم خانگی نقش رهبر را بازی کرده و در برخی دیگر چالشگر باشد، یعنی نزدیکترین سهم را نسبت به رهبر بازار داشته باشد.

وی، مهمترین معیارهای دستیابی به این مهم را در دو مولفه سهم بازار رو نوآوری توصیف کرد و گفت: پاکشوما در دو سال اخیر برپایه استراتژی خود، کمپین «لیاقت» را با تمرکز بر برند و دستاوردهای خود راه اندازی کرد که نتیجه آن اضافه شدن خط تولید کولر گازی و تهویه مطبوع، خط تولید جارو برقی به تاسی از مدل های برتر اروپایی و خط تولید یخچال و فریزر بود.

نیکزاد ادامه داد: اکنون پاکشوما با یک تحول در برندینگ خود، به فاز تولید لوازم خانگی کوچک هم وارد شده و در نظر دارد به عنوان یک برند مادر تخصصی، همه انواع لوازم خانگی را تحث پوشش خود قرار دهد.

وی تاکید کرد:‌ پاکشوما تنها برند ایرانی است که ارزش برند خود را در قالب Pakshooma Culture در سایت این شرکت به نشانی pakshooma-group.com توضیح داده است.

مدیر بازاریابی پاکشوما خاطرنشان‌کرد: ‌این ماشین ظرفشویی با بکارگیری نوآوری های جدید، محصولی متناسب با دهک های درآمدی اکثریت جامعهبوده که حدود 11 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی بیان داشت:‌ در سال نخست،در سال نخست، پاکشوما ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه از این ماشین ظرفشویی داشته و در نظر دارد تا در سال دوم 50 درصد سهم بازار این محصول را از آنِ خود کند.

نیکزاد ادامه داد:‌ مطابق قرارداد این شرکت با بانک رفاه کارگران، مشتریان می توانند به صورت اقساطی این محصول و سایر محصولات پاکشوما را خریداری کنند که در این راستا تسهیلات 50 میلیون تومانی با کارمزد یک درصد و 20 میلیون تومانی با کارمزد 15 درصد به ازای هر نفر از زوجین (در مجموع 140 میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

وی، از راه اندازی تنها خط رباتیک یخچال فریزر کشور در پاکشوما در آینده نزدیک خبر داد که با کمترین نیاز به نیروی انسانی فعالیت خواهد کرد.

این مدیر بازاریابی، همچنین گفت: ‌با وجود همه تحریم ها و فشارهای بین المللی، محصولات یکی از برندهای بسیار مشهور اروپایی را تا پایان امسال در پاکشوما تولید و عرضه خواهیم کرد تا در کنار تولید محصولات «کندی»‌ و «زیرو وات» فعالیت داشته باشد.

وی، پاکشوما را تنها برند لوازم خانگی کشور توصیف کرد که دارای مزیت رقابتی بوده و حتی با وجود تحریم ها در سال های گذشته به تولید ادامه داده است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    سوال اینه که وقتی این ظرف شویی طراحی و ساختش تو ایرانه و مونتاژ قطعات خارجی نیست، چرا باید هم قیمت یا گرون تر از یک ظرفشویی ال جی( حدود 400 تا 450 دلار با احتساب نرخ دلار 24 ) بفروش برسه.
    اگه قرار باشه اجناس کم کیفیت و بی کیفیت ایرانی، هم قیمت اجناس با کیفیت خارجی به فروش برسه شانس چندانی برای رقابت با اجناس خارجی و خرید توسط مردم نذارند.
    این هم در نظر بگیرید که اگه دلار ارزونتر بشه قیمت اجناس خارجی ارزونتر میشه ولی قیمت اجناس ایرانی خیلی تغییر نمی کنه ولی اگه دلار گرونتر بشه قیمت اجناس ایرانی گرونتر میشه.