سلول های T

سلول های T می‌تواند باعث ایمنی طولانی مدت بهبود یافتگان کرونا شود

بررسی جدید دانشمندان امپریال کالج لندن نشان می‌دهد سلول های T می‌تواند باعث ایمنی طولانی مدت بهبود یافتگان کرونا شود.

شیوع ویروس کرونا همچنان یک بحران جهانی است و تا امروز میلیون‌ها نفر به این ویروس خطرناک مبتلا شده و هزاران نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در حالی که همچنان بسیاری از شرکت‌ها به دنبال ساخت واکسن و کشف درمان این ویروس هستند، خبرهای امیدوارکننده‌ای از ایمنی طولانی مدت بهبودیافتگان کرونا منتشر شده است.

سلول های T باعث ایمنی طولانی مدت بهبود یافتگان

بررسی محققان نشان می‌دهد میزان مقاومت بدن به ویروس‌ها به درصد مقاومت سیستم ایمنی بدن بستگی دارد. در واقع برخی از افراد توانستند پس از ابتلا به کروناویروس بهبود پیدا کنند و بدن آنها برای درمان، پادتن را به تولید برساند، اما بررسی‌های جدید حاکی از آن است پادتن‌هایی که تولید می‌شود پس از گذشت 7 هفته کمتر می‌شود که این موضوع نگرانی‌های زیادی را به همراه داشته است.

با وجود چنین بررسی‌هایی، اما تحقیقات گروه دیگری از دانشمندان بسیار امیدوارکننده است. این بررسی که توسط امپریال کالج لندن انجام شده است، نشان می‌دهد سلول های تی می‌توانند به مدت طولانی در بدن افراد باقی بمانند. در واقع سلول های تی نوعی از گلبول سفید در سیستم ایمنی محسوب می‌شود که برای مبارزه با ویروس به تولید می‌رسند. در همین راستا دنی آلتمن، استاد ایمونولوژی در امپریال کالج لندن عنوان کرد این سلول‌ها با هدف قرار دادن ویروس می‌توانند آنها را نابود سازند.

ماندگاری سلول های تی به مدت 17 سال

طی این بررسی‌ها مشخص شد که سلول های تی می‌توانند به مدت 17 سال در بدن باقی بمانند. در این آزمایش، محققان میزان واکنش‌پذیری سلول های T را با آزمایش 37 داوطلب که هرگز به سارس مبتلا نشده بودند، آزمایش کردند که نتایج از واکنش چشمگیر این نوع از سلول‌ها حکایت داشت. در این گزارش آمده است که سلول های تی به صورت موضعی با عفونت مبارزه می‌کنند. این سلول‌ها برای مبارزه با عفونت ناشی از ویروس کرونا بسیار موثر خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*