نمایشگر مدل 5.4 اینچی آیفون 12 فایو جی

افشای تصاویر و مشخصات نمایشگر مدل 5.4 اینچی آیفون 12 فایو جی

ابعاد در نظر گرفته شده برای نمایشگر پرچمداران سری آیفون دوازده اپل، هنوز هم یک معمای بزرگ بوده و به تازگی جزئیاتی از نمایشگر مدل 5.4 اینچی آیفون 12 5 جی – Apple iPhone 12 5G فاش شده است.

اپل قصد دارد در پرچمداران سال 2020 خود از ابعادی برای بدنه و نمایشگر آن‌ها استفاده کند که تا به حال در خانواده آیفون‌ ها سابق نداشته است. اولین مدل از گوشی های فایو جی آیفون یعنی آیفون 12 فایو جی با نمایشگر 5.4 اینچی تولید خواهد شد که به لحاظ برخورداری از بریدگی نمایشگر و البته کاهش چشمگیر حاشیه‌های آن، حتی ابعاد بدنه‌اش از آیفون اس ای 2020 که دارای نمایشگر 4.7 اینچی بود نیز کامپکت‌تر خواهد بود.

این در واقع فرم بدنه جدیدی در سری محصولات آیفون اپل محسوب می‌شود و آن را از نظر ابعاد به مدلی تبدیل می‌کند که درست در میان آیفون اس ای 4.7 اینچی و آیفون دوازده 6.1 اینچی قرار می‌گیرد. نکته جذاب اینجاست که صرف نظر از این بدنه‌ی کوچک‌تر، کاربران از قدرت سخت افزاری و قابلیت‌های بیشتری برخوردار خواهند بود و این پیشرفت در سبک طراحی محصولات اپل را نشان می‌دهد.

آیا شما هم با شنیدن اطلاعات بالا کنجکاو شده‌اید که نمایشگر آیفون جدید را مشاهده کنید؟ خبر خوب این است که دیگر نیازی به انتظار کشیدن نیست، زیرا به تازگی تصویر جدیدی توسط Seekdevice منتشر شده و در آن عکس واقعی نمایشگر مدل 5.4 اینچی آیفون دوازده 5G دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که این تصاویر به طور مستقیم از خطوط مونتاژ کارخانجات اپل در کشور چین رسانه‌ای شده باشد و همانطور که می‌بینید این اندازه در عمل بسیار کوچک به نظر می‌رسد.

نمایشگر 5.4 اینچی آیفون 12 فایو جی با یک دست کنترل می‌شود!

نمایشگر مدل 5.4 اینچی آیفون 12 فایو جی

نکته‌ی خوشحال‌کننده برای بسیاری از کاربران قدیمی‌تر این است که طبق اطلاعات فاش شده توسط این افشاگر معتبر که پیش از این نیز سابقه درخشانی در زمینه افشای اطلاعات واقعی قبل از رونمایی محصولات اپل داشته است، کاربران می‌‌توانند به راحتی و تنها با استفاده از یک تست محتوای روی نمایشگر را کنترل کنند. از حیث مشخصات سخت افزاری و قیمت آیفون 12 فایو جی ما تا به این لحظه انتظار داریم که موارد داخل لیست زیر محقق شود:

  • ابعاد آیفون 12: 5.15 در 2.51 اینچ (131 در 64 میلی‌متر)
  • نمایشگر و رزولوشن آیفون 12: 5.4 اینچی، پنل اولد با رزولوشن 960 در 2079 پیکسل
  • پردازنده آیفون 12: اپل A14 پنج نانومتری
  • دوربین‌های آیفون 12: 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی + 12 مگاپیکسلی برای تصویربرداری فوق عریض
  • ظرفیت باتری آیفون 12: 2227 میلی‌آمپر ساعتی
  • رنج قیمتی آیفون دوازده: بین 699 دلار تا 749 دلار

البته صرف نظر از این تغییرات در بدنه اپل آیفون 12 انتظار نداریم که تغییر قابل توجهی در زبان طراحی آن به وجود آید و کم و بیش رونمایی از یک آیفون با طراحی مشابه این چند سال گذشته را شاهد خواهیم بود. از زمان معرفی آیفون ایکس به بعد، بریدگی بالای نمایشگر به یک جزء ثابت در آیفون‌ های اپل تبدیل شده و اگر هم قرار باشد ابعاد این بریدگی کاهش پیدا کند، تغییرات آن بسیار محدود خواهد بود زیرا سنسورهای مخصوص فناوری تشخیص چهره آیفون بخش زیادی از این قسمت را به خود اختصاص می‌دهند.

مقایسه نمایشگر آیفون دوازده 5.4 اینچی با آیفون 12 مکس

اخیرا گسترش قابلیت زوم دیجیتال اپل در آی او اس چهارده برای نمایش محتوای این پلتفرم نرم ‌افزاری روی نمایشگر گوشی های 5.8 اینچی نظیر آیفون یازده و آیفون یازده پرو، این ایده را به ما می‌دهد که اپل در حال آماده کردن قابلیتی برای تغییر بزرگنمایی آی او اس برای نمایش رابط کاربری در نمایشگرهای کوچک‌تر با بریدگی بالای نمایشگر است. این احتمالا دقیقا همان اتفاقی است که برای آیفون 12 فایو جی رخ خواهد داد.

احتمالا شاهد رونمایی از رزولوشن 960 در 2079 برای نمایشگر این مدل 5.4 اینچی خواهیم بود و در مقایسه جالب است بدانید که آیفون ایکس، آیفون ایکس اس و آیفون یازده با نمایشگرهای 5.8 اینچی دارای نمایشگرهای با رزولوشن 1125 در 2436 پیکسل بوده‌اند که البته همان نسبت تصویر را ارائه می‌دهد.

آن دسته از کاربرانی که در طرح تست نسخه بتای آی او اس 14 شرکت کرد‌ه‌اند، احتمالا متوجه شده‌اند که منوی بزرگنمایی نمایشگر حالا روی آیفون ایکس، آیفون ایکس اس و آیفون 11 پرو به نمایش در‌می‌آید و این در حالی است که قبل از این، چنین چیزی انجام نمی‌شد. این به این دلیل است که آیفون ایکس با نمایشگر 5.8 اینچی و یک بریدگی نمایشگر عرضه شده بود و اپل تا به امروز مجبور نبود تا به امروز رابط کاربری notch-y را تغییر دهد.

نمایشگر مدل 5.4 اینچی آیفون 12 فایو جی

تنظیمات زوم دیجیتال آیفون یازده پرو مکس و آیفون ایکس اس مکس با نمایشگر ۶.۵ اینچی اجازه می‌دهد که رابط کاربری را به نحوی بزرگنمایی کنید که روی آیفون های 5.8 اینچی به نمایش در‌می‌آید و این باعث می‌شود که همه آیتم‌ها بزرگتر شوند. بنابراین ارائه این قابلیت روی آیفون های 5.8 اینچی با آی او اس چهارده می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که یک آیفون کوچکتر با بریدگی نمایشگر در حال تولید است.

همچنین درست مشابه سال ۲۰۱۸ که آی او اس ۱۲ نسخه بتا، رزولوشن نمایشگر آیفون ایکس اس مکس را در شبیه ساز آیفون در ایکس کد لو داد، حالا تنها رزولوشنی که نسخه بتای سوم آی او اس چهارده غیر از آیفون های ۵.۸ اینچی، روی آن اجرا می‌شود، 960 در 2079 پیکسل است. تراکم ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ بار دیگر ابعاد 5.4 اینچی آیفون 12 فایو جی با رزولوشن 960 در 2079 پیکسل را تایید می‌کند.

البته این مورد بسیار فراتر از استانداردهای پنل نمایشگر رتینای اپل است، بنابراین آیفون 12 می‌تواند تجربه بهتری را از حیث کیفیت نمایشی نسبت به آیفون 12 مکس با نمایشگر 6.1 اینچی ارائه دهد. البته این در صورتی است که این مدل با نمایشگر اچ دی پلاس روانه بازار شود. تراکم 324 پیکسل در هر اینچ برای استاندارد فعلی حال حاضر بازار کمی جالب نیست و باید دید که آیا اپل رزولوشن آیفون دوازده مکس را کمی افزایش خواهد داد و یا خیر؛ به‌خصوص با توجه به این که گفته می‌شود اپل قصد دارد برای اولین بار در تاریخ خانواده آیفون ‌ها، تمام محصولات نسل جدید را با نمایشگر اولد عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. حس میکنم این نسخه ارزونش باشه و نسخه پرو مکس ناچ کوچکتری خواهد داشت به هر حال من خودم دوس دارم تاچ آی دی بود تا فیس آی دی

  2. الان چند تا ایفون میخواد معرفی بشود در شهریور ؟

    جایگزین ایفون 11 کدومش هست ؟ و آیا صفحه نمایش از 6 اینچ به 5.4 اینچ تنزل پیدا می کند ؟