اندروید

آموزش خاموش کردن نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها در اندروید

برای خاموش کردن نوتیفیکیشن در سیستم عامل اندروید راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید این کار را به صورت مجزا یا برای همه اپلیکیشن ها انجام دهید.

مشاهده یا شنیدن صدای نوتیفیکیشن از گوشی، در برخی مواقع سودمند است؛ اما گاهی اوقات نیز با دریافت اطلاعاتی که نیازی به آن‌ها نداریم، آرامش‌مان سلب می‌شود. خوشبختانه سیستم عامل اندروید امکان خاموش کردن نوتیفیکیشن را به صورت یکجا یا برای اپ‌های مشخص، به کاربران می‌دهد.

خاموش کردن نوتیفیکیشن در دستگاه‌های اندرویدی

برای خاموش کردن اعلان‌های یک یا چند اپلیکیشن در گوشی اندرویدی خود، مراحل زیر را طی کنید:

اپ Settings را اجرا کرده و وارد زبانه Notifications شوید. در اینجا فهرستی از برنامه‌های نصب شده روی گوشی نمایان می‌شود؛ کنار هریک از آن‌ها نیز یک دکمه توگل (Toggle) وجود دارد. برای خاموش کردن نوتیفیکیشن اپ مورد نظر، این دکمه را به سمت چپ بکشید تا به رنگ خاکستری دربیاید.

خاموش کردن نوتیفیکیشن

همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی نام هر اپ، نحوه دریافت نوتیفیکیشن از آن را تنظیم کنید. مثلا اینکه همراه با صدا باشد یا نشان‌دار (notification badge) و موارد دیگر. ناگفته نماند که خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ها در کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر باتری هم موثر خواهد بود.

اما علاوه بر خاموش کردن دستی اعلان‌ها برای هر اپلیکیشن، می‌توانید حالت Do Not Disturb را هم فعال کنید. در این حالت، تمام نوتیفیکیشن‌ها به جز آلارم و تایمر، بی‌صدا خواهند شد. البته بسته به تنظیمات، شاید تماس‌های تلفنی را نیز بدون صدا دریافت کنید.

برای فعال‌سازی Do Not Disturb باید از طریق اپ Settings وارد زبانه Sounds and vibration (یا عنوانی مشابه) بشوید. امکان تنظیمات دلخواه (مثلا بی‌صدا کردن آلارم، پیامک‌ها و تماس‌های دریافتی) هم در این قسمت وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این آموزش های ساده برای افرادی که تازه تلفن‌همراه خریده اند بسیار کارآمد خواهد بود و همچنین افراد میانسالی که در دوره آنها تلفن همراه وجود نداشته است نیز می‌تواند کارآمد باشد