دوربین پرچمدار APS-C پنتاکس

جزئیات بیشتر از دوربین پرچمدار APS-C پنتاکس منتشر شد

به تازگی در یک ارائه‌ی ویدیویی، اطلاعات بیشتری از دوربین پرچمدار APS-C پنتاکس منتشر شده است که خبر از مشخصات احتمالی Pentax APS-C می‌دهد.

پنتاکس از یکی سازندگان قدیمی لنز و المان‌های نوری در ژاپن محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر حال و روز خوشی ندارد. شرکت مذکور در سال ۲۰۱۱ به Ricoh، یکی از سازندگان چاپگر در ژاپن، فروخته شد. موفقیت بی‌نظیر دوربین‌های قطع متوسط و ۳۵ میلی‌متری موجب محبوبیت بسیار بالای سازنده در دهه ۹۰ شد؛ اما اکنون تمرکز آن روی دوربین‌های با حسگرهای کوچک قرار گرفته است. دوربین پرچمدار APS-C پنتاکس یکی از جدیدترین محصولات ژاپنی‌ها محسوب می‌شود که تاکنون نام رسمی برای آن منتشر نشده است اما بسیاری از ویژگی‌های دوربین KP را به ارث برده است. البته برخی بهبودها نیز در آن صورت گرفته است که شامل استفاده از درگاه دوگانه‌ی کارت حافظه، بدنه‌ی باریک‌تر، منظره‌یاب با بزرگنمایی و ۱۰ درصد روشنایی بیشتر می‌شود.

دوربین K-1 مارک II

دوربین K-1 مارک II در نسخه‌ی جدید و محدود نقره‌ای رنگ معرفی شده است

تمرکز روی ISO

همان طور که از یک دوربین رده‌بالا انتظار می‌رود، دوربین پرچمدار APS-C پنتاکس مجهز به جوی استیک یا اهرم فوکوس شده و از کلیدهای بزرگ‌تر با موقعیت بهینه در بدنه استفاده شده است. همچنین منظره‌یاب دیجیتال از نمونه‌ی به کار رفته در دوربین‌های KP و K-1 مارک II نیز بزرگ‌تر است. متاسفانه سازنده جزئیات مرتبط با حسگر از جمله رزولوشن آن را منتشر نکرده است اما می‌توان انتظار مقادیری در محدوده‌ی ۲۴ مگاپیکسل یا بیشتر را داشت. قابل ذکر است که دوربین کانن EOS 90D نیز از حسگر APS-C با رزولوشن ۳۲.۵ مگاپیکسل بهره می‌برد که رقم بسیار بالایی در چنین محصولاتی محسوب می‌شود. شیگرو واکاشیرو، یکی از مدیران شرکت Ricoh، اشاره دارد که در محصول جدید پنتاکس، توجه ویژه‌ای به حساسیت نوری مخصوصاً در طیف کم نور شده است. اگرچه برخی دوربین‌های امروزی می‌توانند ISO تا ۸۰۰ هزار را در اختیار کاربران قرار دهند اما پیشرفت‌ها در بازه‌ی پایینی حساسیت بسیار کمتر بوده است اما به لطف پردازنده‌های قدرتمند، تصاویر نهایی می‌توانند از کیفیت قابل قبولی بهره‌مند باشند.

دوربین K-1 مارک II

دوربین K-1 مارک II به حسگر فول فریم ۳۶.۴ مگاپیکسلی مجهز است

بهترین حسگر در دوربین پرچمدار APS-C پنتاکس

شیگرو واکاشیرو ادعا دارد که دوربین پرچمدار APS-C پنتاکس از پیشرفته‌ترین حسگر در میان دوربین‌های SLR محدوده‌ی خود، بهره می‌گیرد. معمولاً حسگرهای APS-C کیفیت تصویر و منطره‌یاب ضعیف‌تری نسبت به حسگرهای فول فریم دارند و گزینه‌ی اول برای عکاسان حرفی محسوب نمی‌شوند؛ اما ممکن است محصول جدید پنتاکس بتواند چنین قاعده‌ای را نقض کند. سازنده‌ی ژاپنی از فرصت و توجه رسانه‌ای استفاده‌ی بیشتری کرده است و نسخه‌ی محدود نقره‌ای رنگ از دوربین K-1 مارک II را نیز همراه با لنزهای نقره‌ای سری استار معرفی کرده است.

لنز Star

لنزهای جدید استار در رنگ نقره‌ای همراه با نسخه‌ی جدید دوربین K-1 مارک II معرفی شدند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*