همه گیری ویروس کرونا

سازمان جهانی بهداشت از طولانی بودن همه گیری ویروس کرونا خبر داد

طبق بیانیه جدید سازمانی جهانی بهداشت (WHO)، همه گیری ویروس کرونا بر خلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد طولانی مدت‌ خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدید خود به تمام مردم این سیاره هشدار داد که همه گیری کروناویروس طولانی مدت خواهد بود و باید پروتکل‌های بهداشتی را همچنان در دستور کار قرار داد. این سازمان حدود 6 ماه قبل در خصوص شیوع کروناویروس وضعیت اضطراری اعلام کرد و اکنون نیز نسبت به طولانی بودن این همه گیری هشدار داده است.

طولانی بودن همه گیری ویروس کرونا

بر اساس اعلام کارشناسان کمیته اضطراری در خصوص همه گیری ویروس کرونا، کشورها باید رویکرد دقیقی را برای مقابله با بیماری کووید 19 اتخاذ کنند تا بتوانند به این بیماری که فشارهای اقتصادی و اجتماعی شدیدی را برای کشورها به همراه دارد، پاسخ حداقلی بدهند. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد بررسی‌های جدید حاکی از آن است که خطر بیماری کووید 19 همچنان بسیار زیاد است. از این رو واکنش پایداری جهانی، منطقه‌ای، ملی و محلی در مقابله با آن بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است تا به امروز بیش از 18 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شدند که متاسفانه بیش از 688 هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. در همین راستا هشدارهای سازمان جهانی بهداشت از گسترش بیشتر این ویروس در کشورها حکایت دارد و تعداد مبتلایان این بیماری طی 6 هفته اخیر به حدود 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*