واکسن کرونا

آمریکا 100 میلیون دوز دیگر از واکسن کرونا را پیش خرید کرد

دولت آمریکا با پیش خرید 100 میلیون دوز واکسن کرونا دیگر از دو شرکت دارویی سانوفی و گلکسو اسمیت کلاین به مبلغ 2.1 میلیارد دلار موافقت کرد.

دولت آمریکا موافقت کرد تا با پرداخت 2.1 میلیارد دلار حدود 100 میلیون دوز دیگر از واکسن کرونا شرکت‌های دارویی سانوفی (Sanofi) و گلکسو اسمیت کلاین (GlaxoSmithKline) را پیش خرید کند. در همین راستا این دو شرکت دارویی اعلام کرده‌اند از این مبلغ حدود 750 میلیون دلار را برای حمایت از توسعه بیشتر واکسن کرونا برای انجام مراحل آزمایش‌های بالینی استفاده خواهند کرد و مابقی صرف ساخت و تحویل 100 میلیون دوز از واکسن کروناویروس خواهد شد.

پیش خرید گسترده واکسن کرونا توسط آمریکا

در حالی دولت آمریکا با پیش خرید 100 میلیون دوز از واکسن کرونا موافقت کرده است که طی دو هفته گذشته خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند آمریکا برای پیش خرید 100 میلیون دوز واکسن ویروس Corona به دو شرکت دارویی Pfizer و BioNTech حدود 1.95 میلیارد دلار پرداخت کرده است. در همین راستا توماس تریومف، معاون اجرایی و رئیس بخش واکسن شرکت سانوفی اعلام کرد در حال حاضر تمام کشورها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به واکسن نیاز دارند و هیچ واکسن یا شرکتی به تنهایی نمی‌تواند نیاز تمام کشورها را تامین کند و فعالیت شرکت‌های مختلف ضروری است.

اخیرا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد هم‌اکنون بیش از 150 نوع واکسن در حال آماده‌سازی قرار دارد که 25 واکسن در حال طی کردن مراحل آزمایش بالینی روی انسان هستند. طبق اعلام این سازمان به طور معمول برای ساخت یک واکسن موثر و ایمن به حدود 10 سال نیاز است، اما عزم شرکت‌ها باعث شده است تا به زودی شاهد ساخت واکسن موثر برای بیماری کویید 19 باشیم.