واکسن کرونا شرکت مدرنا

سوئیس برای خرید واکسن کرونا شرکت مدرنا به توافق رسید

واکسن کرونا شرکت مدرنا در آخرین مراحل توسعه خود قرار داد و در همین راستا مقامات کشور سوئیس برای خرید آن با Moderna به توافق رسیدند.

پاسکال استراپلر، مدیر دفتر فدرال بهداشت عمومی سوئیس اعلام کرد برای دسترسی مردم این کشور به واکسن کرونا ساخته شده توسط شرکت آمریکایی مدرنا توافق‌نامه‌ای به زودی به امضا خواهد رسید. وی افزود شرکت Moderna برای عرضه واکسن کروناویروس فقط چند قدم فاصله دارد و این پروژه به زودی نهایی خواهد شد.

جزئیات ساخت واکسن کرونا شرکت مدرنا

مدیر دفتر فدرال بهداشت عمومی سوئیس از اطلاعات مالی با شرکت Moderna اطلاعاتی را منتشر نکرده است، اما طبق گفته‌های وی اگر آزمایشات بالینی واکسن کرونا شرکت Moderna با موفقیت همراه شود، بر اساس این توافق این واکسن طی همکاری داروسازان لونزا و مدرنا در سوئیس به تولید انبوه خواهد رسید. همچنین مارتین باشمن، متخصص ایمنی شناسی دانشگاه برن سوئیس اخیرا اعلام کرده بود تا ماه اکتبر واکسن کروناویروس توسط سوئیس ساخته خواهد شد.

گفتنی است آخرین نتایج آزمایش واکسن شرکت Moderna موفقیت‌آمیز بوده و این واکسن در بدن تمامی 45 داوطلب سالم این آزمایش سطح مناسبی از ایمنی را ایجاد کرده و عوارضی را نیز به همراه نداشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*