پتنت گوشی شیائومی

شیائومی یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش جداشدنی را ثبت اختراع کرد

ظاهرا شیائومی نیم‌نگاهی به پیاده‌سازی طراحی ماژولار در محصولات خود دارد. پتنت تازه‌ای که متعلق به این کمپانی است، یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش جداشدنی را نشان می‌دهد.

این طراحی با عنوان «گوشی دو بخشی» در اداره مالکیت معنوی چین ثبت اختراع شده است. در تصاویر مربوط به پتنت شیائومی می‌توانیم دستگاهی را ببینیم که یک نمایشگر با قابلیت اتصال و جدا شدن دارد. هنگامی که این صفحه نمایش جداشدنی به بدنه گوشی متصل نیست، یک فلاش LED و دوربین دوگانه هم در جلوی آن دیده می‌شود؛ به معنای اینکه با دوربین سلفی زیر صفحه‌ای مواجه هستیم. البته پس از اتصال صفحه نمایش، تفاوتی بین این دستگاه با گوشی های هوشمند متداول دیده نمی‌شود.

تصویر خود صفحه نمایش هم به طور مجزا در پتنت آورده شده است. می‌بینیم که در پشت آن، دو پورت با حفره‌هایی کوچک وجود دارد که به پین‌های موجود روی بدنه گوشی متصل می‌شوند. همچنین این پتنت به امکان استفاده از نمایشگر بدون اتصال به دستگاه هم اشاره دارد؛ هرچند که سازوکار آن مشخص نیست.

البته با وجود مزایایی که برای صفحه نمایش جداشدنی قابل تصور است؛ به نظر نمی‌رسد تولید چنین دستگاهی در آینده‌ی نزدیک، برای شیائومی امکان‌پذیر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. کجاش جدا میشه این؟

  2. خیلی مزخرفه اخه مثلا که چی جدا میشه😐

  3. دهنم باز موند مگه میشه مگه داریم

  4. وای ایول این گوشی خیلی خوبه

  5. ایول شیا 🙂 مبتکر کی بودی تو 😀

  6. مقدمات فروش قطعات گوشی به صورت جداگانه و سر هم کردن مثل کامپیوتر داره فراهم میشه

  7. درست پتنت زدی دمت گرم تمام تلاشتو کردی
    ولی انصافا چه کاربردی داره ؟
    که حق اختراعش کردی