پتنت گوشی انعطاف پذیر هواوی

پتنت گوشی انعطاف پذیر هواوی با قلم استایلوس فاش شد

تصاویری از پتنت گوشی انعطاف پذیر هواوی در فضای مجازی منتشر شده که با قلم استایلوس خود سعی دارد سری نوت سامسونگ را نیز به چالش بکشد.

شاید بتوانیم عصر جدید دنیای اسمارت فون‌ها را گوشی‌های انعطاف‌پذیر بدانیم؛ پدیده‌ای انقلابی که گرچه نوظهور بوده اما پتانسیل بالایی برای ایجاد عصر جدیدی در موبایل‌ها دارد. به تازگی تصاویری از پتنت گوشی انعطاف پذیر هواوی لو رفته که شمایل کلی گوشی احتمالی هواوی را نشان می‌دهد. این پتنت جوابی به گلکسی زد فولد 2 (Galaxy Z Fold 2) به حساب می‌آید و گفته می‌شود احتمالا این پتنت متعلق به میت ایکس 2 (Mate X2) باشد که پیش‌تر نیز از آن شایعاتی منتشر شده بود.

پتنت گوشی انعطاف پذیر هواوی

این پتنت سال گذشته میلادی در چین به ثبت رسمی رسیده بوده اما از زمان افشای آن مدت زیادی نمی‌گذرد. ویژگی کلیدی و متفاوت این گوشی انعطاف‌پذیر قلم استایلوس آن برشمرده می‌شود که گام جدیدی در این صنعت بوده و هواوی با محصول خود هر دو بازار فبلت‌ها و گوشی‌های منعطف را هدف گرفته است. این قلم در قسمت ضخیم دیوایس و پایین نمایشگر زیرین قرار می‌گیرد.

حاشیه‌های دور صفحه نمایش دیوایس باریک هستند، به خصوص در قسمت نمایشگر کوچک ثانویه. نمایشگر ثانویه یا همان زیرین طول زیادی در مقابل عرضش داشته و روی آن دو حفره برای قرارگیری لنزهای دوربین دوگانه سلفی به چشم می‌خورند. ارتفاع و ضخامت این قسمت از نمایشگر اصلی بیشتر بوده تا بتواند قلم استایلوس را به خوبی در خود جای دهد. روی قاب پشتی هم ماژول دوربین چهارگانه قرار گرفته تا در زمینه تصویربرداری حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

پتنت گوشی انعطاف پذیر هواوی

با توجه به اختلاف ضخامت بین نمایشگر اصلی و ثانویه، صفحه نمایش اصلی هنگام تا شدن روی هم قرار می‌گیرد تا در مجموع ابعاد دستگاه کوچک‌تر شده و در جیب جا شود. روی بدنه گوشی احتمالی هواوی هیچ دکمه فیزیکی دیده نمی‌شود، بنابراین ممکن است وظایف دکمه‌های فیزیکی به نمایشگر ثانویه محول شده باشند.

متاسفانه هیچ تضمینی برای به کارگیری این طراحی در محصولات آینده هواوی وجود ندارد اما با توجه به بازار جدید اسمارت فون‌ها و جاه‌طلبی چینی‌ها، چندان دور از انتظار نیست اگر دیر یا زود شاهد گوشی انعطاف‌پذیر با چنین طراحی از سوی هواوی باشیم.