رندرهای گلکسی S20 Fan Edition

رندرهای گلکسی S20 Fan Edition اطلاعات تازه‌ای از این گوشی فاش کردند

سامسونگ در حال کار بر روی نسخه اقتصادی از اس 20 بوده و در رندرهای گلکسی S20 Fan Edition اندکی از مشخصات احتمالی این گوشی لو رفته است.

مدت زیادی از معرفی گلکسی نوت 20 و نسخه اولترای آن نمی‌گذرد و تقریبا پرونده پرچمداران 2020 سامسونگ بسته شده است. اما کره‌ای‌ها به دنبال تولید نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر از گلکسی اس 20 موسوم به گلکسی اس 20 فن ادیشن (Galaxy S20 Fan Edition) هستند تا در بازار گوشی‌های میان‌رده نیز بتوانند سود خوبی به جیب بزنند. گرچه ممکن است ماه‌ها با معارفه این گوشی فاصله داشته باشیم اما رندرهای گلکسی S20 Fan Edition از همین حالا مشخصات آن را تا حدودی فاش کرده‌اند.

همانطور که از نام دیوایس برمی‌آید گلکسی اس 20 فن ادیشن برخی از ویژگی‌های اس 20 استاندارد را به ارث برده است. در نمای جلوی گوشی نمایشگر مسطح AMOLED به چشم می‌خورد که در بالای آن سوراخی در مرکز برای قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده است. اگر رابطه خوبی با برش‌های عجیب و غریب بالای نمایشگر برای دوربین سلفی ندارید، این ویژگی اس 20 FE می‌تواند جذابیت ظاهری آن را دو چندان کند. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نیز گرچه به اندازه برادران بزرگترش نیست، اما در مقایسه با گوشی‌های میان‌رده بازار یکی از نازک‌ترین حاشیه‌ها را دارد. گفته می‌شود قاب دور بدنه از جنس فلز براق بوده که در تصاویر هم قابل مشاهده است.

رندرهای گلکسی S20 Fan Edition

لبه‌های قاب پشتی تراش خورده‌اند تا ارگونومی مناسب‌تری برای قرارگیری در دست داشته باشند. پشت گوشی از پلاستیک مات ساخته شده که چندان حس مرغوبیت را القا نمی‌کند، اما حداقل جذب‌کننده اثر انگشت هم نیست. در رندرهای گلکسی S20 Fan Edition دو رنگ سبز نعنایی و مشکی روشن دیده می‌شوند، اما احتمالا سامسونگ برای نماینده میان‌رده‌اش رنگ‌های متنوع دیگری هم در نظر خواهد گرفت.

رندرهای گلکسی S20 Fan Edition

ماژول دوربین مربعی شکل گوشی از سه دوربین و یک فلش LED تشکیل شده است. یکی از فاش‌کنندگان معروف توییتر با نام Ice Universe از انتخاب سنسور IMX555 سونی برای دوربین اس 20 FE خبر داده و سامسونگ از سنسور 50 مگاپیکسلی خود در این گوشی استفاده نخواهد کرد. کره‌ای‌ها در محصول آینده‌شان از یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال سه برابری توان خواهند گرفت.

همانند اس 20، این گوشی نیز محروم از جک 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود. روی لبه پایینی پورت USB-C و خروجی اسپیکر مشاهده می‌شود و خشاب سیم‌کارت به لبه بالایی منتقل شده است. لبه راست هم محل قرارگیری دکمه پاور و ولوم دیوایس بوده و لبه چپ خالی از هرگونه دکمه شده است. این گوشی به چیپست اسنپدراگون 865 مجهز شده اما احتمالا برای بازار جهانی نسخه اگزینوس به فروش خواهد رسید. نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، گواهینامه IP68 و باتری 4500 میلی‌آمپری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع از دیگر ویژگی‌های گلکسی اس 20 فن ادیشن برشمرده می‌شوند.

گرچه این مدل از گلکسی اس 20 را ملقب به نسخه‌ای ارزان قیمت از پرچمدار سامسونگ می‌دانیم، اما در عمل چندان هم ارزان قیمت نیست و برای خرید آن باید تنها کمی از اس 20 بهای کمتری بپردازید. اس 20 FE احتمالا در ماه اکتبر با قیمت تقریبی 750 دلار معرفی خواهد شد.