ایستگاه فضایی چین

ایستگاه فضایی چین تا سال 2022 تکمیل خواهد شد

ایستگاه فضایی چین در راستای استقلال کامل این کشور در حوزه فضایی و رهایی از سیطره آمریکایی‌ها تا سال 2022 تکمیل خواهد شد.

کشور چین با هدف رهایی از تحت سیطره بودن آمریکا به دنبال تکمیل ایستگاه فضایی خود است و طبق جدیدترین اخبار این ایستگاه تا سال 2022 تکمیل خواهد شد. ژو جیانپینگ، طراح اصلی برنامه اعزام فضانورد توسط چین به فضا اعلام کرد هدف اصلی ساخت این ایستگاه آسان‌تر شدن هدایت مستقل برنامه‌های فضایی چین در بلندمدت است تا برنامه‌های فضایی بلندمدت و کوتاه‌مدت این کشور با سرعت و دقت زیادی به انجام برسد.

جزئیاتی از ایستگاه فضایی چین

ژو جیانپینگ در ادامه بیان کرد این ایستگاه فضایی دارای وزنی حدود 100 تن خواهد بود و در فاز نخست سه فضانورد در آن اقامت خواهند داشت. البته به کمک طراحی خاص این ایستگاه می‌توان در صورت نیاز سایز آن را افزایش داد تا فضانوردان بیشتری در آن جای گیرند. ژو جیانپینگ افزود با تکمیل شدن این پروژه می‌توان سطح کیفیت زندگی فضانوردان چینی را افزایش داد و وضعیت سلامت آنها را دقیق‌تر کنترل کرد. همچنین به واسطه این پروژه می‌توان یک آزمایشگاه فضایی ملی توسط چین راه‌اندازی کرد.

گفتنی است دولت چین برای این که بتواند در فضا حضور پررنگ‌تری داشته باشد به دنبال انجام برنامه‌های متعددی است؛ برای مثال این کشور قصد دارد فضانوردانی را به ماه اعزام کند و ارسال فضاپیمای بدون سرنشین به مریخ در 10 سال آینده نیز یکی دیگر از برنامه‌های این کشور است. اخیرا این کشور یک سیستم موقعیت‌یابی مستقل نیز راه‌اندازی کرده تا بتواند از سیستم جی پی اس آمریکا بی‌نیاز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*