نتیجه شکایت اپیک گیمز از شرکت اپل برای بازی فورتنایت

نتیجه شکایت اپیک گیمز از شرکت اپل اعلام شد

امروز بالاخره رای اولیه دادگاه و نتیجه شکایت اپیک گیمز از شرکت اپل برای بازی فورتنایت اعلام شد که به نظر، هردو طرف را قانع نگه داشته است.

مدتی پیش بود که شرکت معروف اپیک گیمز، با داخلی کردن روش پرداخت کاربران در بازی محبوب فورتنایت به نحوی قصد دور زدن درگاه‌های پرداختی دو فروشگاه اپ استور و گوگل پلی را داشت‌. با این وجود، پس از آگاه شدن اپل از این موضوع، بازی Fortnite از اپ استور برداشته شد و کاربران سیستم عامل iOS دیگر قابلیت نصب آن را ندارند.

دقیقا لحظاتی پس از برداشته شدن بازی، اپیک گیمز شکایتی را بر ضد اپل و همچنین گوگل تنظیم کرد که به نظر می‌رسد امروز، نتیجه آن اعلام شده باشد.

نتیجه شکایت اپیک گیمز

نتیجه شکایت اپیک گیمز از شرکت اپل برای بازی فورتنایت

اپیک گیمز در شکایت خود عنوان کرده بود که هر دو شرکت اپل و گوگل، به قصد منافع شخصی و گرفتن پول بیشتر از کاربران، حق دسترسی بازیکنان را از فروشگاه‌های داخلی سلب می‌کند. درحالی که این رویه، مدت‌هاست که در قانون کار اپل قرار داشته و این نکته جدیدی نیست که این شرکت (و همینطور گوگل)، مبلغی را برای استفاده از اپ استور از طرف کاربران خود دریافت کند.

به هر حال، پس از گذشت حدود یک هفته، اپل اعلام کرده بود که دسترسی تمامی برنامه‌هایی که از موتور گرافیکی Unreal Engine متعلق به اپیک گیمز استفاده می‌کنند را از اپ استور حذف خواهد کرد و در مقابل، خود شرکت اپیک گیمز نیز در تلاش برای بازگرداندن بازی فورتنایت به فروشگاه مجازی اپ استور بود. با این وجود، امروز رای دادگاه بین‌الملل برای این دو شرکت، درحالی اعلام شد که هم به ضرر و هم به نفع آن‌ها شمرده می‌شود.

طبق نتیجه اعلام شده، شرکت اپل حق ندارد که دسترسی تمامی برنامه‌های اپیک گیمز را بردارد و در مقابل، اپیک گیمز نیز با بی‌توجهی به قوانین اپ استور، حق بازگرداندن بازی فورتنایت را به سیستم عامل iOS نخواهد داشت.