نسل ششم ارتباطات

چشم انداز نسل ششم ارتباطات توسط سامسونگ معرفی شد

شرکت سامسونگ چشم انداز نسل ششم ارتباطات را با انتشار طرح مفهومی «تجربه بعدی در اتصال فوق سریع برای همگان» معرفی کرد.

شرکت سامسونگ چندی پیش با انتشار طرحی مفهومی به نام «تجربه بعدی در اتصال فوق سریع برای همگان» چشم انداز نسل ششم ارتباطات یا همان 6G را رونمایی کرد. این طرح جوانب مختلف 6G از جمله روندهای عام فنی و اجتماعی، خدمات نوین، مقتضیات، فناوری‌هایی که احتمالا برای این نسل استفاده خواهند شد و جدول احتمالی زمان‌بندی استانداردسازی این نسل را در خود جای داده است.

معرفی چشم‌انداز نسل ششم ارتباطات توسط سامسونگ

نسل ششم ارتباطات

چشم انداز سامسونگ برای 6G آن است که بتواند تجربه‌ای با سرعت فوق‌العاده را برای همه جوانب زندگی ایجاد کند. بخش تحقیقات سامسونگ با هدف تسریع در روند تحقیقاتی نسل جدید، مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته را در ماه می سال گذشته میلادی در مقر اصلی این شرکت ایجاد کرد.

سانگ هیون چوی، رئیس مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته سامسونگ می‌گوید:

هرچند تجاری سازی 5G هنوز در مراحل اولیه قرار دارد اما آماده شدن برای قدم بعدی هرگز زود نیست زیرا معمولا از زمان آغاز تحقیقات تا تجاری شدن نسل جدیدی از فناوری ارتباطات، حدود 10 سال طول می‌کشد.

او افزود ما از همین حالا و با استفاده از تجربه و توانایی که از طریق کار روی چند نسل از فناوری ارتباطات از جمله 5G کسب کرده‌ایم، کار روی نسل آینده را آغاز کرده‌ایم. ما مصمم هستیم در زمینه استانداردسازی 6G در همکاری با طرف‌های متعدد از جمله صنعت، دانشگاه و دولت پیشتاز باشیم.

نسل ششم ارتباطات

سامسونگ در طرح اولیه خود پیش‌بینی کرده است تکمیل استاندارد 6G و مراحل اولیه تجاری سازی آن در سال 2028 آغاز شود و تجاری‌سازی گسترده تا سال 2030 طول خواهد کشید. هر دوی انسان‌ها و دستگاه‌ها، مصرف کنندگان اصلی 6G خواهند بود و این فناوری از جمله در ارائه خدمات پیشرفته‌ای مانند تصاویر واقعا فراگیر موسوم به واقعیت گسترده یا XR، هولوگرام‌های موبایلی بسیار دقیق و شبیه‌سازی دیجیتالی کاربرد داشته باشد.

در حالی‌ که مقتضیات فناوری نسل پنجم یا 5G غالبا حول بهبود عملکرد مطرح می‌شدند، اما سامسونگ سه دسته مقتضیات برای رسیدن به خدمات 6G مطرح کرده است که همه حوزه‌های عملکرد، معماری و قابل اتکا بودن را شامل می‌شود. از جمله مقتضیات در حوزه عملکرد می‎توان به حداکثر نرخ انتقال داده با سرعت هزار گیگابایت بر ثانیه و تاخیر هوایی کمتر از 100 میکروثانیه اشاره کرد که تا 50 برابر بیشتر از حداکثر نرخ انتقال داده 5G و تاخیری تا یک دهم کمتر از آن فناوری است. مقایسه مقتضیات کلیدی میان فناوری‌های 5G و 6G در نمودار زیر به نمایش درآمده است.

نسل ششم ارتباطات

مقتضیات 6G در حوزه معماری شامل حل مسایل مرتبط با ظرفیت پایین پردازش در دستگاه‌های موبایل و همچنین استفاده از هوش مصنوعی از همان فازهای اولیه توسعه فناوری و البته فراهم کردن امکان تلفیق شبکه‌های جدید خواهد بود. در حوزه قابل اتکا بودن این فناوری هم مسایلی مانند امنیت و حفظ حریم خصوصی ناشی از استفاده گسترده از داده‌های کاربران و فناوری‌های هوش مصنوعی مطرح می‌شود.

سامسونگ در طرح اولیه خود همچنین به فناوری‌هایی اشاره کرده است که احتمالا می‎توان از آنها برای برآورده کردن مقتضیات اصلی فناوری 6G استفاده کرد. این فناوری‌ها شامل باند فرکانس تراهرتز (THz)، فناوری‌های جدید آنتن برای تقویت پوشش سیگنال‌های فرکانس بالا، فناوری‌های پیشرفته دوپلکس، تحول در فناوری شبکه، اشتراک‌گذاری طیف برای افزایش کارآمدی کاربردهای فرکانس و استفاده از هوش مصنوعی در ارتباطات بی‌سیم می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت مرکز تحقیقات سامسونگ به آدرس https://research.samsung.com/ مراجعه کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدایا اینا نسل شیشونم اومد ماهنور تو چهاریم