مرکز فناوری سامسونگ

با حضور مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر اولین رویداد فناوری در خدمت درمان برگزار شد

اولین رویداد فناوری در خدمت درمان با حضور تیم‌های مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر به صورت آنلاین در ایران برگزار شد.

نخستین رویداد «فناوری در خدمت درمان» با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، با حضور مسئولان بیمارستان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت کشور برگزار شد.

حضور تیم‌های مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر در این رویداد

در این رویداد که به شکل آنلاین برگزار می‌شد، دو تیم «سیناپس» و «بهزی» از مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر محصولات و دستاوردهای خود را در دوران شیوع کرونا تشریح کردند.

در ابتدای این رویداد مسئولان و مدیران بیمارستان‌های امام خمینی، شریعتی، امیراعلم، بهارلو، مرکز قلب، مرکز طبی، سینا و ضیائیان ضمن تقدیر از نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فناوری در دوران شیوع کرونا خواستار کمک هر چه بیشتر این شرکت‌ها در رفع کمبودها و نواقص مراکز درمان و سلامت کشور شدند.

در نخستین رویداد فناوری در خدمت درمان تیم‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به منظور آشنایی هر چه بیشتر مسئولان و مدیران اجرایی بیمارستان‌ها محصولات و فعالیت‌های خود را معرفی کردند. استارت‌آپ‌های حوزه بهداشت و سلامت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در دوران شیوع ویروس کرونا به کمک راهکارهای نوآورانه خود خدمات ارزشمندی در زمینه حفظ سلامت افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کاهش میزان بار کاری کادر درمان، کمک به حفظ هر چه بیشتر فاصله اجتماعی افراد جامعه، کمک به پیشگیری از مشکلات حوزه سلامت روان و… ارائه دادند.

فرید فرجی مدیر تیم سیناپس در نخستین رویداد «فناوری در خدمت درمان» با اشاره به اهمیت هوشمند سازی بیمارستان‌ها گفت : «پزشکان و کادر درمان به طور سالانه زمان بسیار زیادی را برای ثبت اطلاعات و دسترسی به آنها صرف می‌کنند که این زمان طولانی می‌تواند به کارهای ضروری دیگری اختصاص پیدا کند تا بازدهی کادر درمان و بیمارستان‌ها افزایش یابد».

سیناپس از تیم‌های مرحله هشتم شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر است که در حوزه سلامت و هوشمندسازی بیمارستان‌ها فعالیت می‌کند. سیناپس دیتاهای مربوط به بیماران و بیمارستان را به اطلاعات الکترونیکی تبدیل می‌کند تا پزشکان به شیوه‌ای سریع‌تر، دقیق‌تر و ساده‌تری بتوانند از این اطلاعات برای درمان بیماران استفاده کنند.

اپلیکیشن InLab یکی از محصولات سیناپس است که به کمک آن پزشکان می‌توانند به راحتی از نتایج آزمایش و رادیولوژی بیماران خود آگاه شوند و حتی از راه دور برای درمان بیماران اقدام کنند. همچنین با استفاده از محصولات سیناپس پزشکان می‌توانند با سایر متخصصان و پزشکان تعامل و مشورت کنند.

تبدیل دیتاهای بیماران به اطلاعات الکترونیکی، ضمن کاهش هزینه‌های بیمارستان‌ها موجب بازدهی بالاتر مراکز درمان و تسریع در فرآیند درمان بیماران می‌شود. به گفته فرجی، سیناپس قادر است تا دیتاهای بیمارستان‌ها را به کمک فناوری‌های موجود به‌گونه‌ای منظم و هوشمند در اختیار پزشکان، کادر درمان و مدیران این مراکز قرار دهد. توتونچیان، معاون درمان مرکز طبی و ابراهیمی، معاون درمان بیمارستان سینا در تایید ارائه فرجی، مدیرسیناپس ضمن اعلام استفاده از اپلیکیشن سیناپس در مراکز درمان خود، این اپلیکیشن را بسیار کاربردی و اثربخش دانستند.

در ادامه این رویداد بهار مازندرانی، مدیر تیم بهزی فعالیت‌های این شرکت در زمینه پایش و آموزش بیماران را تشریح کرد. «بهزی» یکی از اولین تیم‌هایی است که همزمان با شروع به کار مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در سال ۹۶ مورد حمایت این مرکز قرار گرفت و در حوزه عرضه خدمات مکمل درمان شامل آموزش خود مراقبتی، ارتباط با پزشک و پایش مستمر بیماران فعالیت می‌کند.

مدیر بهزی در نخستین رویداد فناوری در خدمت درمان با اشاره به بخش پنهان حوزه سلامت گفت : «ما اعتقاد داریم که درمان فقط دارو نیست و موضوعاتی مثل آموزش بیمار، ارتباط مستمر بیمار با پزشک و پیگیری مداوم وضعیت بیمار در تمامی فرآیند درمان لازم و حتمی است».

بهنوش، معاون درمان بیمارستان بهارلو در ادامه صحبت های مدیربهزی گفت از خدماتی که بهزی ارائه می‌دهد بسیار خرسند هستیم و به نظر ما حضور بهزی و فناوری‌های مشابه آن برای مراکز درمانی ضرورت زیادی دارد.

بهزی سرویس نوینی است که برای آموزش، پشتیبانی و پایش روند بهبودی بیمار و ارتباط او با پزشک طراحی شده است. بهزی به کمک داده‌هایی که از طریق بیماران گزارش می‌شود ابعاد سبک زندگی آنها را می‌سنجد و از طریق آموزش‌های مستمر بیماران، امکان حفظ و پیشرفت روند درمان را فراهم می‌کند. از سوی دیگر پزشکان هم به کمک این برنامه و رابط کاربری آسان آن، می‌توانند از راه دور و به راحتی در هر لحظه وضعیت بیماران را ارزیابی کنند و اقدامات لازم را برای درمان انجام دهند.

آموزش، پایش، نوبت‌دهی، پاسخ به پرسش‌ها و رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماران از جمله خدماتی است که در برنامه بهزی ارائه می‌شود.

خدمات بهزی در دوران شیوع کرونا به کمک کادر درمان و مراکز سلامت آمد و این تیم توانست با حضور در بیمارستان‎های مرجع مانند مسیح دانشوری و امام خمینی با ثبت‌نام بیماران در سامانه بهزی سهم به سزایی در کاهش حضوری افراد به بیمارستان‌ها داشته باشد.

این سامانه در دوران شیوع کرونا آمار ۳۴۲ هزار بار پایش بیمار و رشدی ۳۸۰ درصدی را به ثبت رساند.

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر فروردین ماه سال ۹۶ به عنوان شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه‌های بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، انرژی و آموزش و با همکاری دوجانبه شرکت سامسونگ الکترونیکس و معاونت پژوهشی دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد.

این مرکز، چهارمین سال فعالیت خود را سپری می‌کند و تاکنون حدود ۶۶ استارت‌آپ را در ۱۰ دوره شتابدهی حمایت کرده است، تیم‌های استارتاپی و علاقه‌مندان برای حضور در دوره یازدهم شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر می‌توانند از پاییز سال جاری اقدام به ثبت‌نام کنند. برای اطلاع از زمان فراخوان‌ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر می توانید به وبسایت این مرکز به نشانی www.samsung-aut-tech.com  مراجعه کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*