بهترین نمره DxoMark

چگونه دوربین شیائومی می 10 اولترا بهترین امتیاز DxOMark را کسب کرد؟

DxOMark وب‌سایت معتبری برای سنجش عملکرد دوربین گوشی‌ها بوده و در ادامه قصد داریم دلایل کسب بهترین نمره DxOMark توسط محصول شیائومی را بررسی کنیم.

شیائومی در مراسم دهمین سالگرد تاسیس خود در چین دست به معرفی محصولات بالارده و جدیدی زد که یکی از آن‌ها، شیائومی می 10 اولترا – Xiaomi Mi 10 Ultra بود. این گوشی که پرچمدار چینی‌ها برای سال 2020 محسوب می‌شود برای رقابت با گوشی‌های بزرگ بازار همانند هواوی پی 40 پرو پلاس – Huawei P40 Pro Plus و گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شده و ابعاد بزرگی دارد. اما بهترین نمره DxOMark چگونه از آن نماینده شیائومی شد؟

بهترین نمره DxoMark

چینی‌ها نمای درونی گوشی جدیدشان را منتشر کرده‌اند تا جزییات بیشتری از ماژول دوربین در دست باشد. دوربین می 10 اولترا پس از تحقیقات گسترده مهندسان شیائومی در بیجینگ، شانگهای، شنزن، نانجینگ، توکیو، سانتیاگو، پاریس، بنگلور و تمپر طراحی و ساخته شده و تعجبی ندارد اگر عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش بگذارد.

دوربین اصلی مجهز به سنسور 48 مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.32 اینچ بوده که می‌تواند پردازش تک فریمی HDR‌ را انجام دهد. پیکسل‌ها در سه دسته اصلی کوتاه، متوسط و لانگ اکسپوژر قرار می‌گیرند که در نهایت نتیجه فعالیت آن‌ها با یکدیگر ترکیب شده و یک سیگنال HDR هنگام خواندن اطلاعات عکس صادر می‌کنند.

بهترین نمره DxoMark

می 10 اولترا اولین گوشی جهان است که می‌تواند به لطف پردازش روی سنسور با کیفیت HDR10 فیلم‌برداری کند. این سنسور طراحی 8P داشته و بدین معناست که از 8 المان مختلف در آن کمک گرفته شده تا تصاویر تا جای ممکن به واقعیت نزدیک‌تر باشند. افزودن هر یک المان به دوربین سبب می‌شود طراحی و ساخت سنسور مشکل‌تر شده و طبیعتا قیمت دوربین هم افزایش پیدا کند.

بهترین نمره DxoMark

بهینه‌سازی دوربین تله‌فوتو دیگر چالش پیش روی چینی‌ها بوده است، چرا که سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 با ابعاد 1/2.32 اینچ باعث افزایش بیش از حد ضخامت ماژول می‌شد و قرارگیری آن در بدنه گوشی را با مشکل مواجه می‌ساخت. بدین ترتیب مهندسان شیائومی تصمیم گرفتند از لنزهای D-cut استفاده کنند و گرچه در اوایل حین اعمال OIS با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کردند اما بالاخره توانستند عملکرد مطلوبی از آن دریافت کنند.

لنز فوق عریض دوربین پرچمدار جدید شیائومی زاویه دید 128 درجه‌ای را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این دوربین هم از طراحی 7P بهره می‌برد تا از افت کیفیت تصاویر به خصوص در حاشیه عکس‌ها جلوگیری کند، تا حدی که نیازی به اعمال تنظیمات نرم افزاری روی تصاویر نبوده و کیفیت آن‌ها بدون ویرایش خوب ارزیابی می‌شوند. بدین ترتیب می 10 اولترا توانست با کسب امتیاز 130 بهترین عملکرد را از دید DxOMark داشته باشد.