5 دانستني جالب درباره گوشی‌های دوسیم‌کارته

dual sim phone

حتما مي دانيد برخی از گوشی‌هاي موجود در بازار دوسیم‌کارته هستند. احتمالا به این نوع گوشی‌ها، نیاز دارید یا علاقه مندید تا یکی از آن‌ها را خریداری نمایید اما واقعا، گوشی‌های دوسیم‌کارته چگونه کار می‌کنند؟! آیا آن‌ها، گران قیمت‌تر هستند؟! از کدام برند، باید تلفن همراه دو‌سیم کارته بخرم؟! این چیزهایی است که پاسخ آن‌را در این مقاله کوتاه، خواهید یافت. با گجت نيوز همراه باشید.

  • چگونه کار می‌کنند؟!


اول از همه، بدانید که تمام گوشی‌های هوشمند دو سیم‌کارته، دارای قابلیتی به نام مدیریت سیم کارت هستند. این قابلیت، اجازه می‌دهد تا تلفن همراه شما بر 2 سیم‌کارت بطور هم‎زمان، نظارت داشته باشد. برای مثال، می‌توانید یک سیم کارت را برای کارهای دائمی نظیر برقراری تماس و ارسال پیام کوتاه استفاده کنید و از سیم کارت دیگرتان، برای دسترسی به اینترنت بهره ببرید.

  • آیا برای استفاده از یک تلفن همراه دو‌ سیم‌کارته، باید هزینه‌ بیشتری را بپردازم؟!


خیر! خیلی ساده است. دو سیم‌کارت متفاوت، به‌معنای پرداخت هزینه های متفاوتی است که برای استفاده از هر سیم‌کارت، باید بپردازید.

  • آیا برای این‌کار، نیاز به یک تلفن همراه مخصوص دارم؟!


تنها چیزی که نیاز دارید، یک تلفن همراه ساده یا شاید حرفه‌ای است که دارای دو اسلات برای سیم‌کارت باشد. لیست بهترین تلفن‌های هوشمند دو‌ سیم‌کارته عبارتند از : گلکسی S4 Duos، گلکسی گرند 2 Duos، اچ‌تی‌سی Desire 601 دو سیم‌کارته، ال‌جی جی‌پرو لایت، گلکسی S4 مینی Duos و سونی اکسپریا  C ( البته این اواخر، کمپانی هواوی نیز، محصولات دو سیم‌کارته نسبتا قدرت‌مندی را به بازار ارائه کرده است!).

  • چه اتفاقی می‌افتد که اگر با هر دوسیم‌کارت در یک زمان، تماس بگیرم؟!


اجازه بدهید بگویم که هنگام برقراری تماس با یک سیم‌کارت، اگر فردی با سیم کارت دیگر شما تماس بگیرد، به پست صوتی شما منتقل خواهد شد. به‌عبارت ساده‌تر، تلفن‌های همراه دو‌ سیم‌کارته برای سلامتی شما، اجازه می‌دهد تا در یک زمان، ارتباطاتی نظیر تماس تنها از طریق یک خط انجام بشود.

  • آیا می‌‎توانم از دو‌سیم کارت از دو اپراتور مختلف، استفاده کنم؟!


متاسفانه خیر! گوشی‌های هوشمند معمولا توسط یک اپراتور، بسته می‌شوند و سیم‌کارت اپراتورهای دیگر را هم‌زمان، قبول نمی‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*