اینترنت شاد

سیم کارت شاد توزیع نخواهد شد؛ نحوه فعال سازی اینترنت شاد

آذری جهرمی با اعلام خبر توزیع نشدن سیم کارت های شاد ، نحوه فعال‌سازی بسته اینترنت شاد را نیز توضیح داد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرامی خود نحوه فعال‌سازی بسته رایگان اینترنت شاد به دانش آموزان توضیح داد و از تمامی والدین خواهش کرد تا مراقبت‌های لازم را از فرزندان خود در خصوص فضای مجازی داشته باشند.

محمد جواد آذری جهرمی در پست اینستاگرامی خود نوشت:

سال تحصیلی جدید فرارسیده است، ممکن است شما هم مجبور باشید از آموزش مجازی استفاده کنید ، تلاش می‌کنم اطلاعات خلاصه و مهمی را درباره نحوه استفاده و هزینه‌ها تقدیم حضورتان کنم.

راهکارهای وزیر برای استفاده از اینترنت شاد

  • اگر فرزند شما از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده می‌کند، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Family Safty سیستم عامل ویندوز مراقب حضور فرزندتان در فضای مجازی باشید و دسترسی او را مدیریت کنید. اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید از جستجوی گوگل کمک بگیرید؛ ساده و آسان است.
  • اگر فرزند شما از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید استفاده می‌کند، ساده‌ترین کار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی، استفاده از ابزار Google Family Link است.
  • اگر هنوز ابزاری برای فرزندتان تهیه نکردید یا علاقه به گره‌گشایی از نیازمندان و خرید تبلت برای آنها هستید، توصیه می‌کنم از تبلت‌های ایرانی خرید کنید.
  • اگر فرصت کافی برای کار کردن با ابزارهای گفته شده را ندارید و علاقه‌مند هستید که این کار را دولت برای شما انجام دهد، چند راهکار پیش روی شما است.

اینترنت شاد

راهکارهای دولت و اپراتورها برای دانش آموزان و والدین

اول این که اپراتورها سیم کارت‌های خاص کودکان ارائه می‌کنند.

  • اگر فرزند شما از سیم کارت والدین برای آموزش مجازی استفاده می‌کند، ما دو راهکار را برای اجرا به اپراتورها ابلاغ کردیم که باید سریعا اجرایی و اطلاع رسانی کنند.

اول این که یک بسته اختصاصی «شاد» تعریف کنند؛ زمانی که این بسته روی سیم کارت فعال باشد دسترسی به اینترنت ، صرفا برای یک سری از سایت‌های تایید شده توسط وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و اگر از گوشی، همزمان هم کودک و هم والدین بهره می‌گیرند، اپراتورها موظف شده‌اند با تعریف یک کد دستوری ستاره مربع امکان جابه‌جایی بسته فعال را فراهم کنند. به عبارتی تا گوشی در اختیار کودک است ، بسته شاد و زمانی که در اختیار والدین است ، بسته عادی فعال باشد.

  • شرکت‌های اینترنت خانگی نیز موظف شده‌اند بسته شاد را تعریف و یا امکان فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی آن را فراهم آورند. بنابراین سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت «شاد» توزیع نخواهد شد و مراقب سوءاستفاده و تماس‌های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم کارت، تحت این نام‌ها باشید.

هزینه استفاده از اینترنت شاد دانش آموزی

اول برای معلمان: در یک کار فشرده ، تمام مدارس کشور به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان متصل شده‌اند. بنابراین در زمان حضور در مدرسه ، استفاده از شبکه برای شما رایگان خواهد بود. البته ارائه بسته‌هایی شبیه آنچه در فروردین ماه تقدیم کردیم هم در دستور کار است که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

دوم برای والدین و دانش‌آموزان: به همه اپراتورها ابلاغ کردیم که استفاده از شاد برای همه شما رایگان خواهد بود اما ممکن است مدارس از سایر ابزارها برای آموزش مجازی بهره بگیرند. به زودی برای بسته‌ای ویژه دانش آموزان هم برای همه آنها تعریف و ارائه خواهیم کرد. علی‌الحساب شاد رایگان است.

به عنوان یک دوست توصیه می‌کنم برای حفظ سلامت فرزندان در فضای مجازی حتما خودتان نظارت داشته باشید و به برنامه‌های دولت کفایت نکنید.

صحبت‌های آذری جهرمی درباره سامانه شاد

اینترنت شاد

وزارت ارتباطات در جریان معماری و مهندسی سامانه شاد نیست. تلاش زیادی از سوی توسعه دهندگان این سامانه برای بهبود خدمات صورت گرفته و خدمات بسیار خوبی روی آن لحاظ شده است. ما برای خدمت رسانی بهتر با تمام وجود در کنار همکارانمان در وزارت آموزش و پرورش هستیم و از امکانات خود برای مساعدت به آنها در انجام این امر مهم، بهره خواهیم گرفت.

همچنین وی خاطرنشان کرد اکنون در ذهن بسیاری، دوگانه سلامت تحصیل شکل گرفته و نگرانی‌های جدی برای والدین به وجود آمده است. آینده ما در گرو نسل سالم و تحصیل کرده و تربیت یافته است. من هم به عنوان یک پدر برای حضور فردای فرزندانم در مدرسه نگرانی دارم. باید همه با هم همکاری و مساعدت کنیم تا رعایت دستورالعمل‌ها دقیق باشید و البته از ظرفیت عظیم آموزش مجازی هم بهره برد.

به لطف الهی و با همدلی و البته مدیریت خوب جامعه فرهنگی کشور، این چالش هم به خوبی مدیریت خواهد شد.

دسترسی به اینترنت ملی در مدارس کشور

وزیر ارتباطات در صفحه توییتر خود نیز درباره دسترسی تمامی مدارس به اینترنت ملی نوشت امروز با همکاری وزارت آموزش و پرورش، کار اتصال پرسرعت و رایگان همه‌ی مدارس کشور به شبکه‌ی ملی اطلاعات به پایان رسید تا دسترسی همگانی⁩ به آموزش مجازی و سامانه شاد محقق شود. قول داده بودیم تا اسفند ۹۸ به پایان برسد که به دلیل موانعی در تامین تجهیزات با چند ماه تاخیر این کار مهم به سرانجام رسید.

امروز با وزارت آموزش و پرورش یک تفاهم‌نامه زیبا و عملیاتی امضا کردیم تا تمامی مدارس کشور را تا پایان سال هوشمند کنیم. دوست دارم دیگه هیچ دانش آموزی به خاطر مسائل مالی یا محرومیت محل زندگی‌اش ، از پیشرفت جا نماند. پیش به سوی ⁧آینده روشن⁩.