گوشی هوشمند با صفحه نمایش شفاف

سامسونگ یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش شفاف را ثبت اختراع کرد

پتنت جدید سامسونگ به یک طراحی آینده گرایانه اختصاص دارد: یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش شفاف که خیلی متفاوت از دستگاه‌های امروزی است.

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان گوشی های هوشمند مرزهای طراحی را جابه‌جا کردند. شاید تا همین چند سال قبل، وجود گوشی های منعطف تنها در فیلم‌های علمی-تخیلی قابل تصور بود؛ ولی حالا طرح‌های نوآورانه‌ای را در این عرصه شاهد هستیم. پتنت گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش شفاف هم یکی از آن‌هاست.

این حق اختراع در USPTO (اداره پتنت و اسامی تجاری ایالات متحده) و WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) به ثبت رسیده و معرف نوعی فناوری است که برای تولید صفحه نمایش شفاف گوشی کاربرد دارد. البته این تکنولوژی در سایر گجت های الکترونیک؛ مانند تلویزیون، مانیتور، لپ تاپ و کنسول‌های گیمینگ هم قابل استفاده خواهد بود.

گوشی هوشمند با صفحه نمایش شفاف

دستگاهی که در تصاویر می‌بینیم، یک نمایشگر شفاف با حاشیه‌های باریک دارد. ظاهرا پنل مورد استفاده هم OLED است تا اجازه عبور نور را بدهد. متاسفانه جزئیات چندانی درباره این فناوری و نام گوشی احتمالی مجهز به آن، منتشر نشده است.

البته اصلا هم مشخص نیست که آیا سامسونگ واقعا روی ساخت یک گوشی با صفحه نمایش شفاف کار می‌کند یا فقط می‌خواست یافته‌های  خود را پتنت کند و برای آینده‌ای نامعلوم، محفوظ نگه دارد. به هر حال اگر روزی چنین دستگاهی وارد بازار شود، ظاهری شبیه به این خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی جذابه اینکه ظریفه و‌با ظرافت طراحی شده خیلی دلنشینه این ظرافتش رو حفظ کنه