تحویل دنا پلاس اتوماتیک به نمایندگان

ماجرای تحویل دنا پلاس اتوماتیک به نمایندگان مجلس چه بود؟

تحویل دنا پلاس اتوماتیک به نمایندگان مجلس با قیمت کمتر حواشی زیادی را به همراه داشت. در ادامه جزئیات این ماجرا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخیرا روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی اینستاگرامی خود اعلام کرد مجلس شورای اسلامی به نمایندگان متقاضی خودرو دنا پلاس اتوماتیک تحویل می‌دهد. پس از انتشار چنین خبری در فضای مجازی حواشی زیادی به وجود آمد؛ چراکه این محصول ایران خودرو با قیمتی کمتر به نمایندگان مجلس تحویل داده شده است.

در پست اینستاگرامی این عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی آمده است:

در ابتدای شروع مجلس شورای اسلامی فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت:

  1.  استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در این صورت، هزینه‌ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می‌شود.
  2.  تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در این صورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه‌های دفتری ماهانه حذف می‌شود.
  3.  فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.

بنده چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام وی ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دنا پلاس اتومات را انتخاب کردم.

قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال به نام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.

بلافاصله پس از انتشار این پست اینستاگرامی از سوی روح‌الله ایزدخواه، در فضای مجازی انتقادات زیادی نسبت به تفاوت قیمت خودرو تحویلی به نمایندگان مجلس با خودرو دنا پلاس اتوماتیک عرضه شده در بازار صورت گرفت. این انتقادات آن قدر افزایش پیدا کرد که سرانجام این عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس با انتشار نامه خود به معاون اجرایی به مجلس اعلام کرد:

علی‌رغم درخواست اولیه انصراف خود را از تحویل خودروی دنا پلاس اتوماتیک اعلام می‌دارم. ضمنا در صورتی که هزینه‌ای بابت این انصراف متوجه مجلس شورای اسلامی می‌شود پرداخت خواهم کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این خصوص اعلام کرد به نظرم تحویل خودرو دنا پلاس اتومات به نمایندگان متقاضی اقدام مناسبی نیست. وی افزود در واقع باید خودرو معمولی‌تر به نمایندگان تحویل داده می‌شد تا هم به نیاز نمایندگان برای رفت و آمدها در جاده‌ها پاسخ دهد و هم قیمت آن زیاد نباشد. این نماینده مجلس تاکید کرد به نظرم بهتر است مالکیت این خودروها نیز با مجلس شورای اسلامی باشد تا هنگامی که دیگر آن فرد نماینده مجلس نبود، خودرو مذکور از اختیار نماینده مجلس خارج شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بلاخره باید دهن این نمایندگان را هم ببندند یا نه. با این روش دیگه به فرغونسازهای انحصاری گیر نمیدند و هرچه خواستند با قیمت خودرو میکنند.

  2. بعد قیمت این خودرو بازار چنده ؟ ایا با همین قیمت هم به ما میدند ؟!!!حقققمونه

  3. مجلس انقلابی و خودروی اقساطی
    مشکلی نیست .این هم از لیست جوان مجلس انقلابی با خودروی اقساطی

  4. وقتی به وزیرپیشنهادی صمت رای نمیدن بیارمشون رودید دیگه!!حساب دودوتاچهارتا هست.خوش استعلام هستن،ماشین نداره اونوقت دناپلاس هم انتخاب میکنه ؟!!کاش به همیناختم بشه؟!!

  5. قرار بود نماینده ها به موضوع خودرو وارد بشن که متاسفانه خودرو به مجلس وارد شد چقدر ما ملت بدبختی هستیم