انتشار اطلاعاتي جديد از گلکسي اس 5 : دوربين 16 مگاپيکسل ، نمايشگر QHD و حس‌گر اثر انگشت

samsung galaxy s5

در ادامه‌ی سریال شایعات در مورد گلکسی اس 5 سامسونگ که گویا تا زمان معرفی این تلفن‌هوشمند همچنان ادامه خواهد داشت، در ادامه به بررسی انواع کدهای فاش شده از این مدل در کنار آخرین اخبار از رزولوشن صفحه‌ی نمایش و کارکرد دوربین پرچمدار آتی سامسونگ و همچنين دلايلي بر وجود سنسور تشخيص اثر انگشت در آن خواهیم پرداخت.با گجت نيوز همراه باشيد.

مطمئنا یکی از سوالات بنیادی که امروزه در ذهن بسیاری از علاقمندان و دنبال‌کنندگنندگان اخبار دنیای فناوری شکل گرفته است، زمان معرفی و پایان‌یافتن شایعات درباره‌ی تلفن‌هوشمند پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی اس 5 است. مطمئنا معرفی رسمی این تلفن‌هوشمند پایانی بر تمامی شایعاتی خواهد بود که در ماه‌های اخیر روی خروجی وب‌لاگ‌ها قرار گرفته است.

تمامی جزئیات مربوط به این تلفن‌هوشمند با شایعات در هم آمیخته است. زمان عرضه‌ی آن هنوز مشخص نیست، اما گمانه‌زنی‌ها از معرفی آن در کنفرانس بین‌المللی موبایل بارسلونا حکایت دارد، هرچند نمی‌توان یقینا خبر از عرضه‌ی آن در این تاریخ داد. شایعات نه‌تنها در حوزه‌ی سخت‌افزار بلکه در نرم‌افزار این پرچمدار نیز رخنه کرده است. در ماه‌های اخیر شاهد انتشار اخباری در مورد حس‌گر اثر انگشت، حس‌گر عنبیه چشم، دوربین، رابط‌کاربری، دوربین، باتری و تراشه‌ی مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند بودیم. به‌طورحتم یکی از اصلی‌ترین موارد مورد بحث، پلاستیکی یا فلزی بودن این تلفن‌هوشمند است که منازعات فراوانی را به‌همراه داشته است.

شاید جمع‌بندی پیش‌رو و کندوکاو در دل شایعات، تا حدودی پرده از واقعیات برداشته و اوضاع را کمی بهتر کند. تصویر زیر، منتسب به دوربین گلکسی اس 5 است. فاش‌کننده‌ی نام‌ آشنای EVLeaks@، با انتشار این تصویر آن را به دوربین به‌کار برده شده در گلکسی اس 5 منتسب کرده که شاهدی بر استفاده از یک سنسور 16 مگاپیکسلی در این تلفن‌هوشمند است.

samsung galaxy s5

اما تغییر نسبت تصویر مورد نظر، گزینه‌های دیگری را نیز برای این دوربین ممکن می‌سازد. رزولوشن این تصویر برابر با 5,312 در 2,988 پیکسل است که در نسبت تصویر 16 به 9، منتج به استفاده از سنسور 16 مگاپیکسلی می‌شود، اما در صورت تبدیل آن به نسبت تصویر 4 به 3، می‌توان وجود یک دوربین 21 مگاپیکسلی را تصدیق کرد.

samsung galaxy s5

در کنفرانس تبیین توسعه‌ی نیمه‌هادی‌ها و فناوری‌های صفحه‌ی نمایش 2014 که توسط سامسونگ برگزار می‌شود، محققان این کمپانی از صفحه‌ی نمایش QHD یا 2K پرده برداشتند، هرچند اشاره‌ای به استفاده از آن در تلفن‌هوشمند جدید این کمپانی، گلکسی اس 5 نشد.

در گزارشی جداگانه، متخصصان این کمپانی از علاقه‌ی خود برای تولید تلفن‌هوشمندی با صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن 4K سخن به میان آوردند که احتمال عرضه‌ی ان را در آینده‌ پیش‌بینی کرده بودند. برای آگاهی از کیفیت این صفحه‌ی نمایش بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که صفحه‌ی نمایش اولترا HD از رزولوشن 3,840 در 2,160 پیکسل بهره می‌بردکه تراکم‌پیکسلی 800 پیکسل در اینچ را برای یک نمایشگر 5.5 اینچی رقم خواهد زد.

یکی از مهم‌ترین و در واقع اصلی‌ترین مواردی که پس از معرفی آیفون 5S بسیار در باره آن می‌شونیم، حس‌گر اثر انگشت است. اما در مورد گلکسی اس ۵، علاوه بر شایعاتی مبنی بر استفاده از حس‌گر اثر انگشت، اخباری نیز در مورد تعبیه حس‌گر شناسایی عنبیه به گوش می‌رسد. امروز فاش کننده‌‌ی نام آشنای EVLeaks@ اطلاعات جدیدی را از این تلفن‌هوشمند منتشر کرده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
اولین موردی که EVLeaks@ به آن پرداخته است تصویری از فایلی با نام FingerprinService.apk است که مطمئنا مربوط به حس‌گر اثر انگشتی است که حرف و حدیث بسیاری در مورد آن مطرح شده است. براساس اطلاعات ارائه شده، این حس‌گر محل مشخصی روی تلفن‌هوشمند نداشته و سامسونگ آن را زیر صفحه‌ی نمایش گنجانده است، یعنی برای استفاده از آن نیازی به قرار دادن انگشت در مکان مشخصی از تلفن‌هوشمند نیست. بنابراین می‌توان با لمس هر نقطه‌ای از صفحه‌ی نمایش، تلفن‌هوشمند خود را آنلاک کرد. این قابلیت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

    From Samsung Galaxy S 5. pic.twitter.com/9wn0gEYrA0

— @evleaks (@evleaks) January 30, 2014

دومین فایلی که EVLeaks@ تصویری از آن را به اشتراک گذارده 3DTourViewer_WQHD_K.apk نام دارد. هنوز اطلاعاتی در مورد ماهیت این فایل در دست نیست ولی می‌توان WQHD را منتسب به صفحه‌ی نمایش این تلفن‌هوشمند عنوان کرد که شایعاتی حکایت از رزولوشن 2,560 در 1,600 پیکسلی آن داشت. استفاده از صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن بالا مساله‌ای است که طرفداران و مخالفان خاص خود را دارا است. برخی از مخالفان استفاده از چنین رزولوشنی را در یک صفحه‌ی نمایش کوچک عبث و بیهوده عنوان کرده‌اند. اما استفاده از ترکیب 3D در نام این فایل سرنخ‌هایی را از امکان استفاده از رابط‌کاربری سه‌بعدی سامسونگ در اختیارمان قرار می‌دهد. آیا به‌واقع این فایل برای این منظور به‌کار گرفته خواهد شد؟

    Also from Samsung Galaxy S 5. pic.twitter.com/sbJSH1mlkV   

— @evleaks (@evleaks) January 30, 2014

در آخر نیز لیستی از کد‌های اختصاص یافته در مناطق مختلف را برای گلکسی اس 5 مشاهده می‌کنید که توسط سم‌موبایل منتشر شده است.

  • SM-G9006V – China
  • SM-G9008V – China
  • SM-G9009D – China
  • SM-G900A – AT&T
  • SM-G900D – Japan
  • SM-G900F – Europe
  • SM-G900H – Europe
  • SM-G900I – Asia
  • SM-G900J – Japan
  • SM-G900K – Korea
  • SM-G900M – Vodafone
  • SM-G900P – Sprint
  • SM-G900R – US Cellular
  • SM-G900S – Korea
  • SM-G900T – T-Mobile
  • SM-G900V – Verizon
  • SM-G900W – BMC

منابع : vr-zone | androidandme

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*