جایزه نوبل ادبیات 2020

جایزه نوبل ادبیات 2020 به شاعر آمریکایی اهدا شد

جایزه نوبل ادبیات 2020 از آن شاعر آمریکایی شد. طبق اعلام آکادمی سوئد، لوییز گلوک موفق شد جایزه نوبل ادبیات امسال را به دست آورد.

آکادمی سوئد ساعاتی قبل اعلام کرد جایزه نوبل ادبیات سال 2020 به لوییز گلوک رسید. این شاعر آمریکایی به دلیل صدای شاعرانه متفاوت خود و به دلیل اینکه با زیبایی ساده تجربه‌های شخصی خود را جهانی کرده است موفق شد جایزه نوبل امسال را از آن خود کند.

آشنایی با برنده جایزه نوبل ادبیات 2020

لوییز گلوک به عنوان نویسنده و شاعر 77 ساله آمریکایی شناخته می‌شود که از وی به عنوان شاعری که اشعارش روایت زندگینامه خودش است یاد می‌کنند. وی از سال 2003 تا 2004 به عنوان ملک‌الشعرای آمریکا فعالیت داشت و آثارش دارای احساس بسیار زیاد بوده و ترکیبی از اسطوره‌ها، تاریخ و طبیعت است. این شاعر در آمریکا جوایز متعددی چون مدال ملی بشردوستانه آمریکا، جایزه کتاب ملی آمریکا، جایزه حلقه منتقدین آمریکا، و جایزه بولینگن را کسب کرده است.

طبق وصیت‌نامه آلفرد نوبل، جایزه نوبل به کسانی اهدا خواهد شد که اثر برجسته‌ای در مسیر ایده‌آل حوزه خود خلق کنند. تا به امروز در بخش ادبیات 116 برنده اعلام شده که از این تعداد سهم زنان 15 جایزه بوده است. جایزه نوبل ادبیات در سال 2018 به اولگا توگارچوک، نویسنده خانم لهستانی اهدا شد. گفتنی است جایزه نقدی سال 2020 حدود 10 میلیون کرون سوئدی اعلام شد که برابر 866 هزار و 700 دلار است.