هونگچی H5

هونگچی H5 در راه بازار ایران؛ با سدان لوکس مانیان خودرو آشنا شوید

هونگچی H5 به عنوان محصول جدید مانیان خودرو در آستانه ورود به بازار ایران قرار دارد. در ادامه با مشخصات سدان لوکس هونگچی اچ 5 آشنا خواهیم شد.

طی 10 سال گذشته بازار خودرو ایران به بازار هدف خودروسازان چینی تبدیل شده است و طی این سال‌ها شاهد حضور خودروهای چینی در اکثر کلاس‌ها و سگمنت‌ها بوده‌ایم. در همین راستا در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی همچنان در حال افزایش است، شرکت مانیان خودرو طی همکاری با هونگچی به عنوان زیرمجموعه لوکس گروه فاو قصد دارد سدان هونگچی H5 را به بازار عرضه کند.

مشخصات هونگچی H5 

هونگچی H5

هونگچی اچ 5 برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو دبی 2019 به صورت رسمی معرفی و در همان سال به بازار امارات عرضه شد. این سدان سایز متوسط که هم‌اکنون به عنوان کوچکترین عضو از سبد محصولات برند چینی هونگچی به شمار می‌رود، طبق نسل دوم مزدا 6 توسعه پیدا کرده و در این خودرو شاهد آثاری از همکاری مشترک مزدا و فاو هستیم. با توجه به سایز این سدان لوکس، می‌توان چری آریزو 6 را رقیب جدی آن در بازار ایران دانست.

هونگچی H5

این خودرو چینی از یک موتور 1.8 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 178 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را به تولید برساند. گیربکس 6 سرعت اتوماتیک نیز قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. طبق مشخصات رسمی که شرکت هونگچی برای این خودرو منتشر کرده است، این سدان لوکس می‌تواند ظرف مدت 10 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی 7.1 لیتر اعلام شده است.

قیمت هونگچی اچ 5

هونگچی H5

این سدان چینی در بازارهای چین، هند، پاکستان و امارات به فروش می‌رسد و به همین دلیل می‌توان قیمت آن را به خوبی پیش‌بینی کرد. قیمت هونگچی H5 در بازار امارات با موتور 1.8 لیتری حدود 80 تا 85 هزار درهم اعلام شده و قیمت پایه آن در بازار چین نیز از 150 هزار یوان آغاز می‌شود. با مقایسه قیمت این خودرو با خودروهایی نظیر چری آریزو 6 و یا تیگو 7 متوجه خواهیم شد که این خودرو ارزان نخواهد بود و با توجه به شرایط فعلی بازار ارز باید قیمت آن در بازار ایران را بیش از 1 میلیارد تومان در نظر گرفت.