باثبات ترین شرکت های جهان

سونی در صدر باثبات ترین شرکت های جهان

نشریه وال استریت ژورنال لیست باثبات ترین شرکت های جهان در سال 2020 میلادی را منتشر کرد که طبق آن سونی در صدر این لیست قرار دارد.

لیست باثبات‌ترین شرکت های جهان توسط نشریه وال استریت ژورنال منتشر شد. این نشریه 5500 شرکت جهان را طبق معیارهای سنجش ثبات عملکرد مورد ارزیابی قرار داده است. کارشناسان در این ارزیابی معیارهایی چون مدل کسب و کار، روند نوآوری، جایگاه اجتماعی شرکت و محصولات آن، منابع انسانی، محیط کار و مسائل زیست محیطی را بررسی کرده‌اند که سرانجام شرکت‌های سونی، فیلیپس و سیسکو موفق به کسب بالاترین امتیازها شدند.

لیست باثبات ترین شرکت های جهان

بر اساس این فهرست، سونی موفق شد به صدر لیست باثبات ترین شرکت های در دنیا صعود کند. در واقع این شرکت ژاپنی چنین بهبود عملکردی را مدیون کینچیرو یوشیدا است که از سال 2018 هدایت سونی را بر عهده گرفته است و شعار خود یعنی بازگرداندن ثبات عملکرد سونی در بلندمدت را توانست محقق سازد.

در این لیست که حاوی 100 شرکت با ثبات جهان در سال 2020 است، نام 18 شرکت سخت افزاری نیز به چشم می‌خورد. همچنین در میان این لیست، بیشترین سهم را شرکت‌های آمریکایی با 23 درصد، شرکت‌های ژاپنی با 16 درصد و شرکت‌های فرانسوی با 9 درصد به خود اختصاص دادند.