سامسونگ گلکسی اس 21 - Galaxy S21

مشخصات فنی و تصاویر سامسونگ گلکسی اس 21 و گلکسی S21 Ultra لو رفت

مشخصات فنی و تصاویر سامسونگ گلکسی اس 21 – Galaxy S21 و اس 21 اولترا – Galaxy S21 Ultra لو رفت که شباهت‌های آن با گلکسی اس 20 را نشان می‌دهد.

گوشی‌های خانواده گلکسی اس 20 و پس از آن گلکسی نوت 20، با ویژگی‌های تازه خود توانستند تا در سال جاری رضایت طرفداران را جلب کنند. با این وجود چند روز پیش پرچمداران شرکت اپل، رقیب دیرینه سامسونگ معرفی شدند و به نظر می‌رسد که در قدرت اجرایی و برخی مشخصات دیگر، از گلکسی اس 20 بهتر خواهند بود تا کاربران بی‌صبرانه منتظر پرچمدار بعدی سامسونگ باشند.

با این حال تا معرفی Galaxy S21 حدود سه ماه باقی مانده، اما به نظر می‌رسد که برای دیدن آن نیازی به صبر کردن نخواهیم داشت!

تصاویر لو رفته از سامسونگ گلکسی اس 21

سامسونگ گلکسی اس 21 - Galaxy S21 و گلکسی اس 21 اولترا - Galaxy S21 Ultra

اولین تغییری که در عکس بالا نظر افراد را به خود جلب می‌کند، طراحی جدید قاب دوربین‌های پشت است. در تصاویر گوشی گلکسی اس 21 برخلاف پرچمدار قبلی سامسونگ دیگر قاب دوربین کاملا مشکی نداشته و رنگ آن، متناسب با رنگ خود گوشی متغیر و از جنس فلز خواهد بود. همچنین دور هر کدام از سنسورها (مانند گلکسی نوت 20 اولترا) یک فضای کوچک نیز ایجاد شده که به آن ظاهر زیباتری را می‌دهد.

به علاوه چنان که در تصویر مشاهده می‌شود، ظاهرا امسال خبری از اضافه کردن یک دوربین جدید نخواهد بود؛ دوربین‌های سه‌گانه مجددا به سامسونگ گلکسی اس 21 نیز منتقل خواهند شد که به احتمال بالا، شامل دوربین‌های اصلی، تله فوتو و اولترا واید می‌شوند. البته کیفیت هرکدام از سنسورها قطعا بهبودهایی را خواهند داشت.

صفحه نمایشگر ۶.۲ اینچی پانچ هول این گوشی نیز با وجود اندازه و دوربین آن شباهت بسیار زیادی را با گلکسی اس 20 دارد. سامسونگ در طراحی پرچمدار جدید خود باز هم حاشیه بسیار باریکی را در نظر گرفته که اینبار، در بالا و پایین گوشی نیز کمتر خواهند بود.

سامسونگ گلکسی اس 21 - Galaxy S21 و گلکسی اس 21 اولترا - Galaxy S21 Ultra

همچنین از نظر سایز، سامسونگ گلکسی اس 21 با طول ۱۵۱.۷ و قطر ۷.۹ میلی‌متری خود دقیقا هم اندازه گلکسی اس 20 نشان می‌دهد؛ گرچه، عرض ۷۱.۲ میلی‌متری اس 21 حدود ۲ میلی‌متر از اس 20 کشیده‌تر خواهد بود.

به علاوه همانطور که شایعات هم حدسش را زده بودند، مجددا خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در پرچمدار جدید سامسونگ نخواهد بود. طبق تصویر، این گوشی دارای یک اسپیکر در زیر، و در کنار آن یک پورت یو اس بی C است. همچنین دکمه‌های پاور و همچنین ولوم در سمت راست گوشی قرار دارند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 21

سامسونگ گلکسی اس 21 - Galaxy S21

درباره مشخصات فنی این گوشی همچنان اطلاعات تایید شده و یا لو رفته دقیقی در دست نیست، اما انتظار می‌رود که پردازنده آن از نوع ۵ نانومتری باشد که معادل آن، اسنپدراگون 875 در آمریکا، و اگزینوس 1000 یا 2100 در سایر مناطق جهان خواهد بود. همچنین احتمال می‌رود که این گوشی با 8 گیگابایت فضای رم، و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شود.

ظرفیت باتری Galaxy S21 طبق شایعات اخیر باز هم 4,000 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود؛ گرچه، استفاده از آن به لطف پردازنده ۵ نانومتری بسیار بهینه‌تر بوده و دوام بیشتری را خواهد داشت. همچنین برای شارژ کردن این باتری، به احتمال بسیار زیاد قابلیت با قدرت شارژ ۲۵ وات برای این گوشی فراهم خواهد شد تا سرعت آن بالاتر برود.

تصاویر لو رفته از گلکسی اس 21 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 21 - Galaxy S21 و گلکسی اس 21 اولترا - Galaxy S21 Ultra

طبق تصاویر گلکسی اس 21 اولترا ظاهرا به نظر می‌رسد که صفحه نمایشگر این گوشی تفاوت چندانی را به جز سایز ۶.۹ اینچی آن با مدل ساده گلکسی اس 21 ندارد. با این وجود، هنگامی که این گوشی را برگردانید و به صفحه پشتی آن نگاه کنید، تفاوت‌های این دو گوشی نمایان خواهند شد.

برخلاف اس 21، مدل اولترا این گوشی چهار سنسور خواهد داشت که در کنار آن‌ها، یک فلش LED تیز گذاشته شده است. این چهار دوربین، بنا بر شایعات اخیر شامل یک مدل پیشرفته‌تر از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید، و دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو و پیسکوپ خواهد بود که به کیفیت تصاویری که با زوم بالا گرفته می‌شوند کمک می‌کند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 21 - Galaxy S21 و گلکسی اس 21 اولترا - Galaxy S21 Ultra

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا از مشخصاتی مشابه با مدل ساده اس 21 استفاده خواهد کرد. پردازنده ۵ نانومتری اسنپدراگون 875 موتور اصلی این گوشی خواهد بود که در کنار ۱۲ گیگابایت فضای رم، قدرت اجرایی بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین باتری گلکسی اس 21 اولترا طبق گفته سایت‌های منبع، ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت گزارش شده که با استفاده بهینه پردازنده ۵ نانومتری، ظاهرا فوق‌العاده به نظر می‌رسد.


به هر حال تاریخ معرفی و عرضه گوشی‌های خانواده سامسونگ گلکسی اس 21 هنوز مشخص نشده‌اند، اما طبق روال سالانه، انتظار می‌رود که معرفی پرچمداران جدید این شرکت برای ماه‌های دی و یا بهمن برنامه‌ریزی شده باشد. همچنین قیمت ۱,۲۹۹ دلاری برای مدل گلکسی اس 21 اولترا پیش‌بینی می‌شود که ۱۰۰ دلار از اس 20 اولترا ارزان‌تر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*