خرید گوشی

6 نکته مهم که هنگام خرید گوشی اندروید باید به آن‌ها دقت کنید

با وجود تنوع گجت‌های اندرویدی موجود، توجه به چند نکته تاثیرگذار هنگام خرید گوشی قطعا می‌تواند به شما برای پیدا کردن دستگاه مناسب کمک کند.

امروزه گوشی‌های اندرویدی بسیاری در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها پرچمدار، برخی میان‌رده و بقیه در حال خاک خوردن پشت ویترین‌ها هستند. گزینه‌های بسیار زیاد حاضر در مغازه‌ها قطعا باعث می‌شود تا درباره انتخاب خود کمی دچار مشکل شوید.

با این حال، باید در نظر بگیرید که هرقدر هم که مشخصات فنی دو دستگاه اندرویدی شبیه به یکدیگر باشد، همچنان تفاوت‌های آن‌ها هنگام استفاده به راحتی دیده می‌شود. به همین منظور، ممکن است نکات کلیدی ذکر شده در این مطلب به شما در خرید گوشی جدید کمک کند.

تاثیر قیمت در خرید گوشی اندروید

خرید گوشی

اولین و مهم‌ترین مسئله هنگام خرید گوشی هوشمند (یا هر گجت دیگر) قاعدتا میزان سرمایه‌ای خواهد بود که شما قصد دارید تا برای خرید خود در نظر بگیرید. با این وجود، لازم است تا قبل از دادن تمام پول خود به یک گوشی ناشناخته که فروشنده معرفی می‌کند، ابتدا قیمت چند دستگاه مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

با دیدن قیمت‌ها، قطعا به این نتیجه خواهید رسید که گوشی‌های هوشمند به سه دسته اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار تقسیم می‌شوند. دسته اقتصادی ارزان‌ترین گوشی‌های حاضر هستند که تنها برای استفاده‌های ساده مانند چک کردن پیام‌های واتساپ و یا جیمیل به کار شما خواهند آمد؛ پس از آن، دسته میان‌رده‌ها خواهند بود که اکثر کارهایی که از یک گوشی هوشمند به‌روز انتظار می‌رود (مانند عکاسی، اجرای بازی‌های سنیگین و ..) را با کیفیتی متوسط و قابل قبول برای شما فراهم خواهند کرد. در آخر نیز دسته پرچمدارها هستند که با گران‌ترین قیمت‌ها، بهترین ویژگی‌های یک گوشی هوشمند با بالاترین کیفیت حاضر با تکنولوژی روز دنیا را به شما خواهند رساند.

با این وجود، برند گوشی بسیار در این سه دسته تاثیرگذار خواهد بود؛ چراکه ممکن است یک گوشی میان‌رده از برای مثال سامسونگ، با قیمتی مناسب‌تر از یک پرچمدار هواوی قوی‌تر ظاهر شده و قابلیت‌های مورد نیاز شما را هم داشته باشد. همچنین ممکن است پرچمدار شرکتی مانند شیائومی با قیمت یک میان‌رده به فروش برسد و کارایی مناسب‌تری را نسبت به تمامی میان‌رده‌های حاضر داشته باشد. درنتیجه، ابتدا بهتر است شناخت کافی را به ویژگی‌های هرگوشی، متناسب با قیمت آن داشته باشید.

خرید گوشی اندروید؛ اندازه نمایشگر

خرید گوشی

درحالی که اسمارت‌فون‌ها در ابتدا با نمایشگرهای ۳.۵ اینچی معروف شدند، در حال حاضر گوشی‌هایی وجود دارند که اندازه نمایشگر آن‌ها تا ۷ اینچ هم می‌رسد.

با این وجود، اندازه نمایشگر یک انتخاب شخصی است. افراد با دستان بزرگ‌تر از گوشی‌های ۶ اینچی و کاربران با دستان کوچک‌تر دستگاه‌های ۵ اینچی را ترجیح می‌دهند. همچنین نسبت نمایشگر به صفحه و حاشیه آن در ظاهر و کارکرد گوشی در دستان شما بسیار تاثیرگذار خواهند بود؛ در نتیجه، بهتر است قبل از خرید گوشی ابتدا آن را در دست گرفته و استفاده کنید.

خرید گوشی اندروید؛ ویژگی‌های منحصر

خرید گوشی

 

برخی از گوشی‌های هوشمند ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که لازم است پیش از خرید به آن‌ها دقت کنید. برای مثال اسمارت‌فون‌های با نمایشگر بزرگ‌تر ممکن است با یک قلم هوشمند عرضه شوند که آن‌ها را به یک گزینه مناسب‌تر برای خرید تبدیل کند.

همچنین یکی دیگر از شاخصه‌های گوشی‌های امروزی داشتن حسگر اثر انگشت است که در دستگاه‌های مختلف متفاوت خواهد بود؛ برای مثال این حسگر ممکن است پشت، کنار و یا حتی زیر نمایشگر گذاشته شده باشد. به علاوه، برخی گوشی‌ها قابلیتی دارند که برای باز کردن قفل صفحه از تصویر صورت شما استفاده خواهند کرد.

به هر حال، خرید گوشی با ویژگی‌های بیشتر یک انتخاب شخصی برای شما خواهد بود و اگر قصد خرید دستگاه ارزان‌تری را دارید، چنین قابلیت‌هایی چندان هم برای شما کاربردی نیستند.

خرید گوشی اندروید؛ شرکت سازنده

خرید گوشی

شرکت سازنده از چندین جهت می‌تواند برای خرید یک گوشی هوشمند حائز اهمیت باشد. اول از همه، انتخاب شخصی نقش اصلی را برای شما بازی می‌کند؛ چراکه ممکن است شما گوشی‌هایی از برندی مانند ال جی و یا سامسونگ را در گذشته داشته و کار با آن‌ها را بیشتر بلد باشید. به علاوه، بخش نرم‌افزاری گوشی‌های اندرویدی بنا بر برند آن‌ها ممکن است بسیار متفاوت ظاهر شود؛ برای مثال گوشی‌های شرکت سامسونگ، معمولا محیط کاربری بسیار متفاوت و پیشرفته‌تری را با محصولات سونی دارند.

در نتیجه، اگر شما به دنبال یک گوشی با محیط کاربری جذاب و متفاوت هستید، برندهایی مانند سامسونگ و شیائومی مناسب خواهند بود؛ اما اگر قصد شما خرید یک گوشی با محیط اندرویدی پایه و دست نخورده است، گزینه‌هایی مانند گوگل پیکسل و وان پلاس برای شما بهترین گزینه‌ها هستند.

قدرت اجرایی

خرید گوشی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای حاضر در این لیست که حتما باید به آن دقت کنید مشخصات فنی یک دستگاه است. هنگام خرید گوشی هوشمند، در کنار ویژگی‌های ظاهری و گزینه‌های ذکر شده، بهتر است به سه نکته کلیدی در مشخصات فنی گجت مورد نظر خود دقت کنید: فضای رم، حافظه داخلی و در نهایت پردازنده.

فضای رم بیشتر، باعث می‌شود تا شما بتوانید چند برنامه را به صورت همزمان در گوشی خود اجرا کنید و حافظه داخلی، همانطور که از اسمش هم پیداست، مقدار فضایی است که گوشی به صورت پیش‌فرض برای ذخیره‌سازی فایل‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین پردازنده گوشی، حکم موتور آن را خواهد داشت و هنگام انتخاب ممکن است به نام‌هایی مانند اگزینوس، اسنپدراگون و مدیاتک برخورد کرده باشید. برای اینکه بدانید کدام پردازنده بهتر است، قاعدتا رقم کنار آن مشخص کننده این موضوع خواهد بود؛ به عبارتی می‌توان گفت عدد بیشتر، نشان دهنده قدرت بیشتر است.

به هر حال مشخصات فنی هرگوشی بنا بر دسته آن‌ها متفاوت خواهد بود. برای مثال، گوشی‌های پرچمدار از پردازنده‌های بسیار قدرتمندی بهره می‌برند که به شما اجازه اجرای چندین برنامه به صورت همزمان، و همچنین تجربه بازی‌های سنگین را خواهد داد. در کنار آن، گوشی‌های میان‌رده معمولا حافظه داخلی کافی و همچنین مشخصات فنی مناسبی را برای انجام کارهای روزمره خواهند داشت. با این وجود، گوشی‌های ارزان قیمت حافظه بسیار کمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که به سرعت پر شده و مشکلاتی را در سیستم دستگاه به وجود خواهد آورد.

به‌روز رسانی نرم افزار

خرید گوشی

یکی از نکات نسبتا مهم برای خرید گوشی هوشمند این است که بدانید آیا در آینده دستگاه شما به نسخه جدید نرم افزاری اندروید به‌روز رسانی خواهد شد یا که نه. البته این روزها اکثر گوشی‌های ارزان قیمت و میان‌رده به‌روز رسانی‌های چندانی را دریافت نمی‌کنند و نسخه اندروید آن‌ها دست نخورده باقی می‌ماند.

با این وجود، گوشی‌های پرچمدار تا چند سال بعد هم به جدیدترین اندروید حاضر به‌روز رسانی شده و از نظر امنیتی گزینه بهتری خواهند بود. گرچه، این انتخاب تاحدودی شخصی بوده و امروزه گوشی‌هایی با اندروید ۷ هم قابلیت انجام کارهای روزمره را دارند.

به هر حال، در نظر گرفتن تمامی این گزینه‌ها برای خرید یک گوشی هوشمند، پروسه نسبتا زمانبری خواهد بود که بهتر است برای انجام یک خرید درست انجام دهید. همچنین فراموش نکنید که در صورت امکان، پیش از خرید گوشی کمی با آن کار کرده و از اصل بودن آن مطمئن شوید.

همچنین برای تایید کارایی‌های یک گوشی، دیدن چند کلیپ یا خواندن متن‌های بررسی می‌تواند به شما کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مقاله خارجی که برای ترجمه کردید، با عرض عذرخواهی بسیار بی معنی بود

    با سپاس