جی ام سی هامر EV مدل 2022

جی ام سی هامر EV مدل 2022 معرفی شد؛ با پیکاپ تمام الکتریکی هامر آشنا شوید

جی ام سی هامر EV مدل 2022 معرفی شد. پیکاپ هامر در مدل تمام الکتریکی پس از 10 سال به صنعت خودرو برگشت. در ادامه با مشخصات و امکانات هامر جدید آشنا می‌شویم.

حدود 10 سال از تولید آخرین هامر می‌گذرد، اما اکنون این پیکاپ محبوب آمریکایی قدرتمندتر از گذشته برگشته است تا برای رقبا خط و نشان بکشد. هامر جدید نسبت به گذشته خود کاملا متفاوت شده است؛ چراکه اکنون هامر یک پیکاپ کاملا الکتریکی تحت برند جی ام سی بوده و نمایی از آینده محصولات الکتریکی جنرال موتورز محسوب می‌شود. جی ام سی هامر EV مدل 2022 نسبت به مدل‌های قبلی H2 و H3 خود کاملا مدرن خواهد بود، اما از نظر ظاهری همچنان اصالت خود را حفظ کرده است.

مشخصات جی ام سی هامر EV مدل 2022

جی ام سی هامر EV مدل 2022

طراحان در بخش جلو به جای چراغ‌های گرد محصولات قبلی از چراغ‌های باریک H شکل استفاده کرده‌اند که در میان آنها یک جلوپنجره باریک چراغ‌دار به چشم می‌خورد. همچنین در نمای جلو سپر بسیار بزرگ و صفحه محافظ پایینی نیز دیده می‌شود که نشان می‌دهد با یک خودرو آفرودی مواجه‌ایم. در بخش نمای کنار نیز خط کمر بالا و پنجر‌ه‌های کوتاه در کنار خط سقف صاف با پانل‌های قابل جدا شدن به چشم می‌خورند که رانندگان می‌توانند با این ویژگی، رانندگی در هوای آزاد را نیز تجربه کنند. این پانل‌های شفاف در زمان جداسازی در صندوق بار جلو قرار خواهند گرفت.

جی ام سی هامر EV مدل 2022

در نمای عقب جی ام سی هامر EV مدل 2022 نیز چراغ‌های عمودی LED در کنار سپر وظیفه سنگین با حلقه‌های بکسل D شکل دیده می‌شوند. برای این خودرو همانند جی ام سی سی یرا در پشتی چند منظوره 6 حالته در نظر گرفته شده و شیشه عقب خودرو نیز برقی بوده و می‌توان آن را پایین آورد. از آنجایی که این خودرو از توانایی‌های آفرودی بهره می‌برد، شرکت جنرال موتورز برای آن تایرهای 35 اینچی گودیر رانگلر را به صورت استاندارد در نظر گرفته است؛ با وجود چنین تایرهایی، این پیکاپ قادر است از موانع عمودی تا 457 میلی‌متر عبور کند و از عمق 610 میلی‌متری آب نیز بگذرد. همچنین مشتریان می‌توانند در صورت تمایل تایرهای بزرگ‌تر 37 اینچی را سفارش دهند.

جی ام سی هامر EV مدل 2022

جی ام سی هامر EV مدل 2022 از کابین بسیار مدرنی بهره می‌برد. در کابین این پیکاپ شاهد صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی هستیم و یک نمایشگر 13.4 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز به چشم می‌خورد. این نمایشگر به سیستم اولترا ویژن هامر مجهز بوده که امکان دسترسی به 18 دوربین مختلف از جمله دوربین‌های زیر خودرو را فراهم می‌کند که برای جلوگیری از برخورد با موانع بسیار کارآمد است. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو از ویجت‌های آفرود نیز بهره می‌برد که به راننده اطلاعاتی چون شرایط مسیر و عملکردهای خودرو را نشان خواهد داد. جدیدترین نسخه از سیستم رانندگی نیمه خودکار سوپر کروز نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که در بیش از 320 هزار کیلومتر از بزرگراه‌های آمریکا و کانادا شرایط رانندگی بدون دخالت دست را میسر خواهد کرد.

جی ام سی هامر EV مدل 2022

جی ام سی هامر EV مدل 2022 در سری نخست فقط با قدرتمندترین نسخه خود به فروش خواهد رسید. این مدل از سه موتور الکتریکی بهره می‌برد که ترکیب آنها قدرتی برابر با 1000 اسب بخار و گشتاور 1560 نیوتن‌متر را به تولید خواهند رساند. هرچند این میزان از گشتاور آنچنان هم واقعی نخواهد بود و به احتمال زیاد بیانگر گشتاور محل تماس تایرها با مسیر بوده که همواره از گشتاور واقعی موتور بیشتر است. طبق اعلام منابع خبری حوزه خودرو، موتورهای الکتریکی این خودرو گشتاوری حدود 1100 نیوتن‌متر به تولید می‌رسانند که باز هم عدد قابل توجه‌ای است. چنین قدرتی باعث می‌شود پیکاپ جی ام سی هامر EV مدل 2022 در صورت استفاده از لانچ کنترل ظرف مدت 3 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

جی ام سی هامر EV مدل 2022

باتری‌های جدید جنرال موتورز معروف به اولتیوم نیروی موتورهای الکتریکی هامر جدید را تامین خواهند که البته ظرفیت آنها هنوز اعلام نشده است، اما با هر بار شارژ کامل باتری‌ها می‌توان بیش از 560 کیلومتر مسافت را طی کرد. این باتری‌ها از قابلیت شارژ با شارژرهایی با حداکثر ظرفیت 350 کیلووات بهره می‌برند که با 10 دقیقه شارژ باتری‌ها می‌توان 160 کیلومتر به برد خودرو اضافه کرد.

جی ام سی هامر EV مدل 2022

در کنار پیشرانه‌های قدرتمند و باتری‌هایی با ظرفیت بالا، این خودرو از ویژگی‌های دیگری چون سیستم فرمان‌گیری چهار چرخ با قابلیت CrabWalk یا خرچنگ نیز بهره می‌برد؛ چنین سیستمی در سرعت‌های پایین در چرخ‌های عقب زاویه‌ای همانند چرخ‌های جلو ایجاد می‌کند که باعث می‌شود این پیکاپ بتواند به صورت مورب حرکت کند. طبق اعلام جی ام سی، این قابلیت باعث ارتقای مانورپذیری خودرو در مسیرهای پرچالش خواهد شد. ضمن این که هامر جدید از سیستم تعلیق بادی تطبیقی با حالت خرچنگ نیز برخوردار شده که با این سیستم ارتفاع تعلیق تا 150 میلی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

جی ام سی هامر EV مدل 2022

نخستین سری از جی ام سی هامر EV مدل 2022 از پاییز سال 2021 روانه بازار خواهد شد که از نوع Edition 1 بوده و قیمت آن از 112 هزار و 595 دلار شروع می‌شود. از این رو این پیکاپ ارزان‌قیمت نخواهد بود، اما مدل Edition 1 این خودرو بسیار مجهز است و به شکل استاندارد از امکاناتی چون سیستم سوپر کروز، سیستم فرمان گیری چهار چرخ با CrabWalk، پکیج آفرود با زره محافظ زیر خودرو، کمک‌فنرهای تطبیقی، حالت رانندگی Watts to Freedom و سقف باز شونده بهره می‌برد. تمام هامرهای مدل Edition 1 با رنگ بدنه سفید و تریم داخلی برنزی به فروش خواهند رسید.

جی ام سی هامر EV مدل 2022

در پاییز سال 2022 نسخه ارزان‌تر این خودرو به نام ۳X با قیمت 100 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد. این مدل نیز از سه موتور الکتریکی بهره می‌برد، اما قدرت تولیدی آن به 800 اسب بخار و برد حرکتی آن نیز به 480 کیلومتر کاهش خواهد یافت. در بهار سال 2023 نیز مدل ۲X این پیکاپ با قیمت 90 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد که از دو موتور با قدرت 625 اسب بخار بهره می‌خواهد برد، اما برد حرکتی آن همچنان 480 کیلومتر خواهد بود. در بهار سال 2024 نیز مدل پایه با قیمت 80 هزار دلار روانه بازار می‌شود که همانند مدل ۲X دو موتوره است، اما برد حرکتی آن به 400 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر رزرو خرید جی ام سی هامر EV مدل 2022 با مبلغ 100 هزار دلار توسط جنرال موتورز شروع شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یک اتومبیل کامل با قابلیت آفرود بسیار بالا، البته این رو هم در نظر بگیریم که به پای اتومبیل های ایران فرغون و دیگر اتومبیل سازی های وطنی نمیرسه، چقدر ملت خوشبختی هستیم

  2. خوبه . ولی به نظرم ریوین از این هم باحالتره